בנק ישראל: 26% מהתלונות על בנקים וחברות כרטיסי אשראי נמצאו מוצדקות

בנק ישראל פרסם את סקירה השנתית של טיפול הבנקים בתלונות הציבור. דיסקונט לאומי ודיסקונט זכו לציון הגבוה ביותר; לציון הנמוך ביותר (טעון שיפור ניכר) זכה בנק מזרחי-טפחות

יוסי גרינשטיין | 30/4/2012 14:51 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בנק ישראל פרסם את סקירה השנתית של טיפול הבנקים בתלונות הציבור. הדירוג בוצע לפי מידע שנצבר בפיקוח על הבנקים מבירור תלונות.

מבין 5 הבנקים הגדולים בנק לאומי ובנק דיסקונט קיבלו את הדירוג הגבוה ביותר (טוב) בתחום
הטיפול בפניות ותלונות הציבור בשנת 2011. בנק הפועלים והבינלאומי קיבלו דירוג תקין.  בנק מזרחי-טפחות דורג במקום הנמוך ביותר (טעון
שיפור ניכר).
  
בנק דיסקונט והבנק הבינלאומי שיפרו ב-2011 באופן ממשי את הדירוג שלהם (לעומת 2010)  מנגד- בנק מזרחי -טפחות ירד בדירוג.
 
בנק לאומי. נענה לציבור
בנק לאומי. נענה לציבור צילום: רויטרס
המפקח על הבנקים מסר כי אשתקד טופלו בפיקוח על הבנקים 5,889 פניות ותלונות בכתב של  לקוחות
הבנקים וחברות כרטיסי האשראי. מהן 902 תלונות והשאר פניות ובקשות. כ-1323 תלונות נבדקו ונקבעה בהן עמדה (מוצדקת או לא). 26% מהתלונות על בנקים וחברות כרטיסי אשראי נמצאו מוצדקות, לעומת 25%  ב2010. שאר התלונות טרם הוכרעו. בנוסף התקבלו עוד כ-17 אלף פניות למוקד הטלפוני של בנק ישראל.

לאחר ירידה  בשיעור התלונות המוצדקות במחצית הראשונה של העשור , ניכרה מגמת התייצבות בבמחציתו השנייה".מדגישים בבנק ישראל.

יש לציין כי בעקבות התלונות אשתקד טופלו כ-60 ליקויים מערכתיים שונים שחייבו את הבנקים לנקוט בצעדים שונים כמו : קביעה או תיקון של נהלי עבודה , שיפור תהליכים ושיפור השירות , ביצוע החזרים ללקוחות .

בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים