דוח

מי טעה ב-300 מיליון שקל במשרדי האוצר והתחבורה?

המדינה תקצבה 100 מיליון שקל עבור זכיון לנתיב המהיר. בפועל נוצר פער של 300 מיליון שקל בפרויקט

גיל מלמד | 1/5/2012 16:00 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
ההחלטה על הקמת הנתיב המהיר בכניסה לתל אביב התקבלה ביולי 2002, אולם עוד בטרם הושלמו פעולות החקיקה פרסמו משרד התחבורה ומשרד האוצר את המכרז להקמתו.
הנתיב המהיר
הנתיב המהיר צילום: יוסי אלוני


משרדי האוצר והתחבורה העריכו שסכום של  100 מיליון שקל ישולם לזכיין בתמורה לביצוע הפרוייקט.  בפועל הזכיין  שהעריך את התועלות הנוספות של בפרוייקט זכה במכרז  להקמת הנתיב המהיר לאחר שהציע למדינה  182 מיליון שקל. במשרדי האוצר והתחבורה לא בחנו מה הסיבה לפער של כ-300 מיליון שקל בין התוצאות, וגם לא הפיקו לקחים לקראת מכרזים דומים בעתיד.

כבר בעת גיבוש הפרוייקט היה ברור שקיימת חפיפה פיזית בין כביש מס' 1 ותחום מסילת הרכבת, באופן שבו הפעלת נתיב מהיר תפגע בפיתוח עתידי של מסילות רכבת העוברות דרך תל-אביב. למרות זאת, פעל משרד התחבורה להקמת
הנתיב מבלי שנמצא פתרון לבעיה. במקום זאת, התחייבו משרדי התחבורה והאוצר לשלם סכומי כסף גדולים להעתקת חלק מן הנתיב מבלי לקבוע לכך תקציב מראש.

בנוסף, היציאה לפרוייקט החלה עוד לפני סיום ההסדרה שלו ולכן התעכבו העבודות ונגרם סכסוך עם הזכיין, מה שגרם להגדלת רשת הביטחון הכלכלית מעבר למתוכנן ולעיכוב התחלת הפעילות למשך קרוב לשנה.

הנתיב המהיר תוכנן באופן שלא מאפשר למגיעים מתוך נתב"ג, כביש 4 וכביש 412 להשתלב בו, באופן שפוגע בפוטנציאל השימוש בו.

אחת הליבות של פרוייקט הנתיב המהיר הוא חניון "חנה וסע" שמטרתו לצמצם את כניסת כלי הרכב לתוך תל-אביב. למרות זאת, שירותי ההסעה מן החניון לתוך העיר פועלים בשני קווים  בלבד, ולא קיימת אפשרות להגיע למקומות מרכזיים בעיר, כמו התחנה המרכזית.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים