רפורמת המיסוי בשוק הרכב: יותר מכוניות ירוקות ופחות רכבי ליסינג
על פי נתוני רשות המסים ל-2011 לכבישים עלה מספר שיא של רכבים, אך הכנסות המדינה ממיסוי הצטמצמו עקב הטבות המס למכוניות ירוקות. בשל כך ברשות מגבשים מתווה לעדכון נוסחת המיסוי הירוק . מנגד, יוענקו הטבות לרכבים בטיחותיים
עוד עולה מנתוני הרשות כי בשנת 2011 חלה עלייה קלה בייבוא מכוניות לישראל, ואלה הגיעו למספר שיא של כ-230 אלף, 3.6% מעל היקף היבוא שנרשם בשנת 2010.
שיטת "המיסוי הירוק" – אשר מעניקה הטבה כספית גבוהה יותר למכוניות ככל שהן "ירוקות" ומזהמות פחות – הביאה, לדברי הרשות, לירידה בנטל המס הממוצע על כל מכונית. כתוצאה מכך נגרמה ירידה ריאלית של כ-5.7% בהיקף הגבייה של מס הקנייה על כלי רכב.

מכוניות חדשות בדרך לשוק. ירידה במס AP
חברות הליסינג, בין אם כדי לצמצם את היקף הצי שלהם ולהתאימו למציאות החדשה ובין אם כערוץ הכנסה נוסף, הגבירו מאד את מכירת המכוניות המשומשות החדשות יחסית, בנות שנה או פחות.
מגמת המעבר לכלי רכב "ירוקים", מכוניות
קטנות ומכוניות בעלות רמת זיהום נמוכה, התחזקה, כאמור, ומכיוון שברשות המיסים לא רוצים לוותר על ההכנסה מתגבש שם בימים אלה מתווה לעדכון נוסחת המיסוי הירוק באופן שיעלה את המיסוי על כלל המכוניות (למעט המזהמות ביותר שלא נהנות מההטבה). ההערכה היא שהמתווה המשופץ של המיסוי הירוק יוצג בתוך פחות מחודשיים.
בנוסף, הרשות צפויה לפרסם בקרוב מתווה חדש להטבות מס למכוניות שבהן מותקנות מערכות בטיחות חדישות. ההטבות החדשות ייכנסו לתוקף רק לאחר או במקביל לביטול ההטבות הנוכחיות.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
