רפורמת השמים הפתוחים יכולה לחכות
יש לברך על עיכוב רפורמת השמים הפתוחים פרנסתם של עובדי אל על החרדים לגורלם חשובה לא פחות מזו של עובדי פרי הגליל

מטוס אל על. רפורמת שמים פתוחים תפגע בפרנסת עובדי החברה יוסי אלוני
נכון שחלק מקווי התעופה של אל על, במיוחד למזרח הרחוק, יקרים להחריד בהשוואה למתחרים ושיש מה לתקן. למרות זאת מומלץ לפעול באמצעות תיקונים נקודתיים ולא בהפיכת הקערה על פיה בצורת שינוי טוטאלי של כללי המשחק. השמים הפתוחים יכולים לחכות.
יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת כרמל שאמה-הכהן, הקשוב לרחשי לב מתפקדי הפריימריז, החליט בשבוע שעבר לעצור
את הרפורמה - החלטה ראויה שהתקבלה חרף המתקפות הפופוליסטיות. סיסמאות על הגברת התחרותיות, צמצום הריכוזיות והנהגת רפורמות מועצמות בתקשורת ונשמעות טוב, אבל המציאות מורכבת הרבה יותר. מה בנוגע לעתיד העובדים ומה בדבר "הסולידיות החברתית" והערבות ההדדית? האם אנשי המחאה החברתית וחסידי הרפורמות מעדיפים הוזלה מוטלת בספק של 50 דולר במחיר כרטיס טיסה לאירופה על פני עתידם של מאות עובדים?
פרנסתם של עובדי אל על חשובה לא פחות מפרנסתם של עובדי מפעלים בדרום, של עובדי פרי הגליל בחצור או של יצרני הטונה המקומית החרדים לעתידם בעקבות פתיחת השוק לייבוא חופשי. עובדים במפעלים כמו ECI, מפעלי השמן יצהר או רשת מטבחי דואיט כבר משלמים את מחיר המשברים והתחרות. מיותר להוסיף לרשימת ההמתנה גם את עובדי חברת התעופה הלאומית.