הרכבת עלתה על הפסים

הרפורמה המבטיחה ברכבת ישראל עובדת. ההסכם הוא ההפך המוחלט מכניעה לדרישות ועד העובדים הכוחני. תשובה לרותם סלע

אבנר עובדיה | 19/6/2012 13:17 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בשנה שעברה נסעו ברכבת 36 מיליון איש. עד שנת 2020 יוכפל מספרם לכ-80 מיליון . גם פעילות המטענים תגדל משמעותית, מכ-7 מיליון טונות כיום לכ-17.5 מיליון .
רכבת ישראל. בשאיפה להפוך למוביל הלאומי
רכבת ישראל. בשאיפה להפוך למוביל הלאומי צילום: אלי דסה
צמיחתה ושדרוגה של רשת הרכבות תניב רווחים עצומים למשק ולחברה בישראל: חיסכון בדלק, צמצום העומס, שיפור הבטיחות בדרכים וחיבור טוב יותר בין הפריפריה לבין המרכז.

אך כדי לעמוד ביעדים אלה נדרשת רפורמה מעמיקה ברכבת, שסבלה בשנים האחרונות מבעיות קשות של שירות, אמינות ובטיחות. ועד עובדים בראשות יושבת ראש כוחנית ודורסנית לא אפשר להנהלת הרכבת לערוך שינויים חיוניים.

ההסכם המהפכני אשר נחתם במרס 2012 מסמן את תחילתה של דרך חדשה ואופטימית לרכבת ולנוסעיה. לפיכך מקומם לקרוא את מאמרו של רותם סלע (מעריב עסקים, 13.6.2012), אשר מציג את ההסכם כ"עוד ניצחון על הקופה הציבורית ועל ההיגיון הבריא" ומעלה טענה חסרת בסיס שלפיה מאחורי ההסכם מסתתרים מניעים פוליטיים מפוקפקים.

השמצה זו פשוט אינה עומדת במבחן ההיגיון, שכן מאבקו של השר ישראל כץ בוועד עובדי הרכבת בוודאי לא קנה לו תומכים בקרב הוועד.
היה זה אך צפוי כי לאחר חתימת ההסכם תנסה יושבת ראש הוועד להציגו כניצחון אישי שלה מול שר התחבורה. העובדות מספרות סיפור אחר לחלוטין: ועד העובדים חתם על אותו הסכם שהוצע לו לפני כשנה וחצי, שבגללו הוא יצא למאבק פרוע על גב הנוסעים. הוועד הבין כי הציבור מוקיע את התנהלותו חסרת האחריות והאלימה, כי ההסתדרות אינה עומדת מאחוריו וכי מולו ניצב שר הנחוש להעביר את הרפורמה שהרכבת כה זקוקה לה.

המאמר לא התייחס להיבטים המהותיים של הרפורמה, הראשונה מסוגה במונופול חזק כל כך. הקמת שתי חברות-בנות, הוצאה של תחזוקת הרכבת למיקור חוץ והתחייבות העובדים להפעלת המוסכים 24 שעות ביממה - יביאו לשיפור ניכר וייצרו את הבסיס הארגוני והמערכתי הנכון שיאפשר לרכבת להפוך בשנים הקרובות למוביל הלאומי של ישראל.
הכותב הוא דובר משרד התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''דעות''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים