ב.מ.וו. וטויוטה כוננו שיתוף פעולה לפיתוח טכנולוגיות ירוקות
טויוטה תספק לב.מ.וו סוללות למכוניות היברידיות ובמקביל תרכוש ממנה מנועי דיזל חסכוניים דלי זיהום חדישים

טויוטה פריוס פלאג אין צילום: טויוטה
במקביל, ב.מ.וו. תיעזר בקשרים וביכולות הטכנולוגיות של טויוטה בתחום הסוללות, כדי להגביר את נוכחותה ויכולותיה בתחום המכוניות ההיברידיות.
בנוסף, שתי החברות ישתפו פעולה בפיתוח הדור הבא של סוללות ליתיום-איון מתקדמות שישמשו במכוניות היברידיות, מכוניות חשמליות ואמצעי תחבורה אישיים שיפותחו בעתיד.
ראשי שתי החברות לא מסרו מה יהיה היקף הרכש של מנועי ב.מ.ווץ על-ידי טויוטה, ונמנעו מלהשיב לשאלות בנוגע להיקף הכספי של שיתוף הפעולה או לגבי לוח הזמנים המדוייק.
בתשובה לשאלה אודות האפשרות שהחברות ירכשו חלק מן הבעלות זו בזו, כפי שמקובל בתעשיית הרכב, השיבו אנשי שתי החברות שברגע זה אין כוונות כאלה, אולם "הם לא פוסלים אפשרות כזאת בעתיד".
המירוץ הטכנולוגי אל הדור הבא של החשמליות
לטויוטה, עד לא מכבר יצרן הרכב הגדול בעולם, וב.מ.וו. שנחשב ליצרן הפרימיום המצליח ביותר היו בעבר קשרים טכנולוגיים, אולם לא בהיקף משמעותי. ההסכם הנוכחי מקים שותפות אסטרטגית שנבנית מראש כמיזם שנועד להרחבה עתידית, גם לתחומים אחרים.
בעזרת ב.מ.וו. תוכל טויוטה לקצר משמעותית את פרק הזמן שנדרש לה כדי להציע מנועי דיזל ללקוחותיה האירופיים, וכך לשפר מאד את פוטנציאל המכירות שלה בשוק שבו כמחצית מכלי הרכב החדשים שנרכשים הם בעלי מנועי דיזל.
גם לב.מ.וו. וגם לטויוטה יש שיתופי פעולה
קיימים בתחום המנועים עם חברת פיז'ו-סיטרואן. בנוסף, לב.מ.וו. יש הסכם לפיתוח משותף של מנועים חשמליים ויחידות בקרה חשמליות למכוניות היברידיות וחשמליות.
קלאוס דריגר, סגן נשיא בכיר לפיתוח טכנולוגי, הסביר שמניעיה של ב.מ.וו. בכניסה למיזם המשותף נובעים מתוך ההכרה בכך שהתחבורה העתידית תסתמך יותר ויותר על הנעה חשמלית, שהמירוץ הטכנולוגי העולמי כרגע הוא אל הדור הבא של טכנולוגיה בתחום זה, והידיעה שהטכנולוגיה הנוכחית, היברידית והיברידית-נטענת – לא עונה על הדרישות הצפויות בעתיד.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
