החל מ-2013: אפשר להביא פופקורן מהבית לקולנוע

חוק הגנת הצרכן עבר לקריאה שנייה ושלישית בוועדת הכלכלה של הכנסת - בין היתר מציע אחד הסעיפים לכפות על בתי הקולנוע לקבל הכנסה של מזון ומשקאות מהבית. סמנכ"ל השיווק ברשת הקולנוע גלובוס מקס: "ההצעה חותרת תחת הרציונאל העסקי לפיו פועלים כיום בתי הקולנוע"

רותם סלע | 10/7/2012 18:37 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק הגנת הצרכן המרחיב משמעותית את סמכויותיה של הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן ובין השאר להעניק לה סמכויות אכיפה ופיקוח וסמכויות להטיל עיצומים כספיים על מי שיפר את החוק, אשר קובע למשל כי הציבור יוכל להביא אוכל ושתייה מהבית לקולנוע ולמופעים בכדי למנוע הפקעת מחירים.
פופקורן. לא חייבים לקנות במזנון
פופקורן. לא חייבים לקנות במזנון  שאטרסטוק


ההצעה להוסיף לחוק סעיף שיכפה על בתי קולנוע לקבל הכנסה של מזון ומשקאות היא רעיון של חבר הכנסת כרמל שאמה, יו"ר הוועדה שקידם את ההצעה על אפם וחמתם של רשתות בתי בתי הקולנוע. כך, במהלך הדיון הבהירה היועצת המשפטית של הרשות להגנת הצרכן, עו"ד חנה טירי וינשטוק, כי רק גורם אובייקטיבי כמו המשטרה יוכל לקבוע איסור על הכנסת שתייה או דברים אחרים, מטעמים של שמירה על ביטחון הציבור.

סמנכ"ל השיווק של רשת הקולנוע גלובוס מקס, אפרים ליפשיץ, ציין כי ההצעה חותרת למעשה תחת הרציונאל העסקי לפיו פועלים כיום בתי קולנוע, וכי מכירת פופקורן, מזון ושתייה בכמחירים גבוהים מספקת בסיס עסקי לקיומם, "האיסור הזה יפגע פגיעה אנושה שלא תהייה לה תקומה ברמה העסקית", אמר ליפשיץ והסביר כי זמני המכירה במזנונים הם קצרים מאוד, אך העלויות הן רגילות ולכן המחירים גבוהים יותר. "אני יכול לייקר את הכרטיסים אבל אז יבואו פחות אנשים לקולנוע", אמר ליפשיץ. שאמה אמר בתגובה כי אם בית הקולנוע משלם תמלוגים למפיצים ממחיר הכרטיס אז יש לו אינטרס למכור כרטיס במחיר נמוך ואת המזון במחיר
גבוה.

חזית נוספת שנפתחה היום לדיון היא גובה העיצומים והקנסות אותן תוכל להטיל הרשות בשל ההפרות של רשתות השיווק והעסקים הנתונים למרותה. נציגי רשתות השיווק שבו וטענו כי במקרים של הבדל בין המחיר של המוצר על המדף למחיר בקופה, בשל העובדה שהסימון הוא ידני, לא ניתן יהיה להימנע מטעויות ולפיכך לא הגיוני לכפות עליהם עונשים המגיעים לעשרות אלפי שקלים, ובוודאי שלא לאפשר לרשות לכפות עליהם קנס בגובה 150% במקרה ומדובר בהפרה חוזרת. בסופו של דבר אישרה הועדה להאריך את התקופה בה תיחשב הפרה להפרה חוזרת מחצי שנה ל-9 חודשים ולהחיל זאת רק על עבירה של הבדל בין המחיר במדף למחיר בקופה. באשר לכל שאר ההפרות תישאר התקופה על שנתיים, כפי שהציע משרד התעשיה והמסחר.

סעיפים חשובים נוספים שאישרה הועדה בעבר קשורים לגובה הקנס המקסיאמלי. העיצום הכספי על עבירות חמורות יעמוד על 50 אלף שקלים לתאגיד ו-35 אלף שקל לבעל עסק יחיד, והעיצום על העבירות החמורות פחות יעמוד על 25 אלף שקלים לתאגיד ו-10,000 שקלים לבעל עסק יחיד. עוד אישרה הוועדה בדיון הקודם כי הפרות חוזרות ונמשכות של החוק יובילו להגדלת סכומי העיצום. במקרה של הפרה נמשכת יתווסף לעיצום סכום של 25 מהעיצום על כל יום הפרה. העיצום על הפרה חוזרת, שבוצעה בתקופה של עד שנתיים לאחר ההפרה הראשונה, יעמוד על פי 1.5 מהסכום על ההפרה הראשונה. בינואר הקרובה יכנס החוק, ויכתיב מציאות חדשה ויקרה למגזר העסקי, ואולי גם בשורה צרכנית.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים