הסכסוך בין הנהלת אל-על לטייסים הגיע לבית המשפט
חברת אל-על פנתה לבית הדין האזורי לעבודה כדי שיתערב בסכסוך. לפני מספר ימים הודיע יו"ר ועד טייסי אל-על כי הוא צופה שיבושים בטיסה בשל מחסור בטייסים ועל רקע מו"מ כושל עם ההנהלה

אל-על. הסכסוך מגיע אל ביה"מ. צילום: יוסי אלוני
בהתאם לחוזה העבודה, אסור לחברה להציב קברניט שישמש בטיסה כקצין ראשון. מכיוון שבמרוצת השנים תמיד היו חסרים קצינים ראשונים, ההנהלה נהגה לפנות אל ועד הטייסים שאישר הצבות של קברניטים כקצינים ראשונים, כדי שהטיסות יוכלו לצאת כמתוכנן. הנהלת אל-על האשימה את הטייסים ואת קברניט ניר צוק, שהם ביצעו שיבושים על דעת עצמם ללא הסכמת ההסתדרות אולם לדברי נציגי הטייסים, הנהלת החברה היא האשמה בביטול הטיסה שכן היו טייסים פנויים שהיו מוכנים לצאת לטיסה אולם ההנהלה בחרה שלא לפנות אל הוועד כפי שהיה נהוג עד כה. למעריב נודע כי קברניטה שאליה פנו לצאת לטיסה הסכימה ואף קיבלה מוועד הטייסים הוראה להתארגן לקראת יציאתה לטיסה. קברניט ישראל לאונוב נציג הוועד
העיד בבית המשפט כי הוא המתין לשיחת הטלפון מההנהלה כדי לאשר לאותה קברניטה לצאת לטיסה בתפקיד קצין ראשון, אולם איש מהנהלת החברה לא פנה אליו, כפי שהיה נהוג בעבר.
השופטת הדס יהלום נתנה צו ארעי עד לדיון במעמד שני הצדדים, שיתקיים ב-17 בחודש, המורה להסתדרות ולנציגות העובדים להפעיל את מרותם ולהורות לטייסים לשוב לעבודה סדירה כפי שנהוג היה בחברה בשנים קודמות בתקופות עומס.
מאל-על נמסר בתגובה: "נציג הטייסים בנציגות העובדים, קברניט ניר צוק, ביצע על דעת עצמו פעולות שמשמעותן עיצומים אשר כתוצאה מהן לא התייצבו מספר טייסים לעבודתם ונאלצנו לבטל אתמול את הטיסות ללנינגרד וממנה, בצר לנו, פנתה אל-על לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, שקיבל את טענות אל-על במלואן והורה לטייסים לשוב לעבודה סדירה".
תגובת ועד הטייסים וקברניט ניר צוק: "היחידים שפעלו תמיד ופועלים גם עכשיו באחריות ולויאליות לאל-על הם טייסי החברה ועובדיה. לצערנו הרב ההנהלה הנוכחית ובעלי המניות שגוזלים את החברה מזה שנים ארוכות הביאו אותה לסף התהום. אנו קוראים למנכ"ל ולבעלי המניות לא לברוח מאחריות להתעשת במהרה ולהוביל את המוביל הלאומי לעתיד טוב יותר לטובת העובדים והציבור בישראל".