בנקאי בגן הילדים: ילדי חיפה יתחנכו לחסכון כבר בגיל 3
בתכנית חדשה שתפעיל עיריית חיפה בגני הילדים בעיר, ילמדו הזאטוטים על משמעות מושגים פיננסיים, על ערכו של כסף ועל הצורך והדרכים לחסוך אותו. בתכנית הלימודים: איך לחפש שוקולד זול, מה לעשות עם דמי כיס וכמה עולה לאמא ואבא לגדל אותי

תוכנית שפיתחה עיריית חיפה עם אנשי חינוך ופרופסורים לכלכלה יוצאת לפועל באופן מיידי, בשיתוף הרשות לניירות ערך, תחת הכותרת "משחקים בארגז החול לצד לימודי שוק ההון ומעלים את 'מניות' הגנים".
"לימודי כלכלה ופיננסים כבר בגני הילדים זה מטורף", היו מי שאמרו בעקבות חשיפת התוכנית, אבל זו תוכניתו של יונה יהב, ראש העיר.
בתכנית של עיריית חיפה לגילאי 3 עד 6, שאינה זקוקה לאישור משרד החינוך, מתכוונים להכניס כחובה לימודי חינוך פיננסי וצרכנות חכמה לתכנית לימודי החובה של הגנים. "המחאה החברתית יצרה שיח חדש שאותו אנחנו מתכוונים ליישם בזמן שהמוח סופג ולא רק משדר", אמר יהב.
"לא פשוט לצאת מהמינוס ומהחובות ולהורים ניצבת החובה להגיד 'לא' לילדיהם לא פעם, למרות שאין להם כוונה לפגוע ברמת החיים. אותם ילדים ללא לימוד והשגחה הופכים לבני נוער חסרי אחריות פיננסית המקדשים את תרבות הצריכה. בעיריית חיפה הבינו שכבר מגיל צעיר ילדים מכירים ומבינים את המצב הכלכלי בבית ומפנימים את משמעות הכסף".
הרעיון נולד באגף החינוך של העירייה מכיוון שבשנים האחרונות ישנו גידול מאסיבי של גני הילדים בחיפה עקב עלייה במספר הילדים החיפאים. בעיר נבנים כרגע יותר מ-60 גני ילדים ולטענת העירייה ישנה קרקע פורה לשינוי תפיסתי של הדור המאסיבי הבא.
יהב קיים מספר התייעצויות בנושא בשנה האחרונה וגיבש את התשתית לתכנית המהפכנית. לאחר סבב שיחות עם פרופסורים
בתכנית הלימודים ילמדו בגנים למשל מהו מטבע, מהו ערך הכסף ואיך מתנהלים איתו. כמו כן ילמדו את ההבדלים בין המטבעות השונים של ארצות העולם ומה בעצם כל זה אומר. בפעילות יושם דגש על צרכנות חכמה - מה צריך או לא צריך לקנות, איך חוסכים מגיל מוקדם ואיך לא חייבים לבזבז את הכסף של אמא. החינוך הפיננסי יטפל במשמעות הכסף וניהולו. בעירייה כבר פנו לרשות לניירות ערך על מנת שייקחו חלק פעיל בלימוד הילדים באופן מעשי בגנים.
"אנחנו רוצים לנצל את הפלטפורמה המדהימה של גידול במספר ילדי חיפה והפיתוח המאסיבי של גני הילדים על מנת להכניס קצת יותר ממשחקים בחול" אמר אתמול יהב. "החינוך הפיננסי, היום יותר מתמיד, חייב להיות מושרש בילדים האלה שיהפכו לבגירים פעלתנים עוד כמה שנים. אם כבר מעכשיו נלמד אותם על ערך הכסף במקום על מותגים הם יהיו טובים לחברה בהרבה".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
