איך אומרים Latur Motor ביפנית?
איך הגיעה "לתור מוטור" לבלוגים באנגלית, איטלקית, ספרדית ויפנית? ואיך קשור צחי נוי? עוד שבוע ויום לתחרות הגוגלמאניה
  עידו קינן
20/2/2005  14:44
"אני משתתף בתחרות הגוגלמאניה של NRG הרשת, ומאוכזב מאד מהדרך בה היא מנוהלת", כתב בשבוע שעבר בעל הבלוג "לתור מוטור" ( latur-motor.blogspot.com ). "גם אתם מרגישים כמו מישהו שעבד כל הלילה על עבודה שהוא צריך להגיש ובבוקר פוגש את המרצה שאומר, 'וואלה ... נכון היום אתם צריכים להגיש את זה! כמעט שכחתי'. אני זוכר כמעט בוודאות שמעריב הזניקו את התחרות! לפני כמה ימים כבר הייתי בטוח שזה מההנג-אובר של הסילבסטר פשוט המצאתי לעצמי תחרות והתחלתי להשתכנע שהיא באמת קיימת. אבל היא כנראה קיימת באמת כי יש עוד כמה שמשתתפים בה... אז איפה לכל הרוחות מי שאירגן אותה? לאן הוא נעלם?"
 
נכון, הכתבה האחרונה על התחרות
פורסמה כאן לפני יותר מחודש, אבל זה לא אומר ששכחנו מכם. באיזשהו מקום, החלטנו לתת לתחרות להתנהל קצת לבד, בלי מבוגר אחראי עלק. החלל הזה התמלא עד מהרה בבלוגים, כמו הנ"ל, הבלוג של ישראל ישראלי ( israblog.co.il/50380 ) והבלוג "לתור מוטור – כל האמת" ( www.latur-motor.com/plog ), שלקחו על עצמם את סיקור התחרות.
 
מה שכן, הופתענו לגלות שהסיקור הצליח לצאת מישראל ולהגיע גם לאתרי SEO/חיפוש דוברי שפות זרות, קומפלט עם הביטוי latur motor. חיטוט במקורותיהם העלה שאחת המשתתפות בתחרות, חברת פודיום (
www.podium.co.il ), הכינה הודעה לעיתונות באנגלית ופרסמה אותה באתר ההודעות לעיתונות PR Web. בבלוג שפתחה פודיום נכתב: "אם ידברו על זה בתקשורת העולמית תזכרו מי אמר להם".
 
ההודעה עשתה את דרכה ברשת למקומות שונים ומשונים, בהם
בלוג החיפוש Google Blogoscoped של פיליפ לנסן, שהשתתף בתחרות האופטימיזציה Nigritude Ultramarine, ולאתרים ובלוגים בגרמנית, איטלקית, צרפתית, רוסית ויפנית.
 
גופים נוספים ראו כי טוב, והחליטו גם הם לפרסם הודעות לעיתונות ב-PR Web, בתקווה לקבל עוד קצת נקודות גוגל ולטפס בדירוג שלו. אתר 4Walls
פרסם הודעה ב-5 בפברואר, ודפי זהב פרסמה הודעה כשבועיים לאחר מכן. שני האתרים הללו אכן נמצאים בשלושת המקומות הראשונים, אבל זכו לדירוג גבוה גם לפני הפרסום ב-PR Web.
 
דפי זהב, ככל הידוע לנו, היא החברה הגדולה ביותר שנכנסה לתחרות (
www.d.co.il/latur-motor.html ). החברה הודיעה שאם תזכה, היא תעניק את הפרס לפנימיות הילדים החוסים אותן היא מאמצת. אולם מעבר לצדקה, כניסתה של החברה לתחרות מעידה על הבעת עניין בתחום האופטימיזציה והפרסום במנועי החיפוש, שעדיין נמצא בחיתוליו בישראל ועשוי להתפתח לשוק רווחי ביותר. דפי זהב, שמתפרנסת מפרסום עסקים גדולים כקטנים, ודאי תרצה נתח מהשוק הזה.
 
לוגו "לתור מוטור" של פודיום
אסקימו לימון: חיפוש נעים
האתר של צחי נוי מגיע למקום הראשון כשמחפשים <צחי נוי> בגוגל. נוי הוא סטודנט להנדסת מחשב באוניברסיטת בר אילן, והוא גם "לא שחקן", כפי שכתב בעמוד אודותיו.
  
נוי טרח לציין שהוא לא שחקן, כי למרות שהוא הראשון בחיפוש האתרים, חיפוש תמונות מביא רק כאלה של השחקן צחי נוי ("אסקימו לימון"). תמונתו של הסטודנט נוי כלל לא מופיעה שם.
 
כששמע הסטודנט נוי על תחרות הגוגלמאניה, עלה לו רעיון: כמו שאפשר לקדם את <לתור מוטור>, הוא יכול לקדם את התמונה שלו, "אז החלטתי להביא את התמונה שלי לראש הרשימה". ואיך אפשר לעזור לו? "אתם יכולים להוסיף לינק לאתר הזה בעמוד שלכם, או סתם לתרום כסף".
 
שבועיים אחרי שהתחיל, תמונת הסטודנט נוי עדיין לא מופיעה בגוגל.
 
צחי נוי (לא שחקן). צילום מאתרו של צחי נוי (לא השחקן)
תמונת מצב
15:15, שבוע ויום לפני סיום התחרות, 225 אלף עמודים עונים לחיפוש <לתור מוטור> בגוגל ישראל. בראש נמצא 2Find (בכתובת www.2find.co.il/לתור_מוטור ), אחריו 4Walls (בכתובת www.4walls.co.il ), ודפי זהב במקום השלישי ( www.d.co.il/latur-motor.html ).
למה אנחנו לא מלנקקים לאתרים המשתתפים?
לינק מ-NRG (ומכל אתר אחר) לאתר שמשתתף בתחרות מעלה את הציון שגוגל מעניק לאותו אתר, וכתוצאה מכך גם את מיקומו בתוצאות החיפוש. כדי לא להשפיע על התוצאות, לא נלנקק לאתרים המשתתפים בתחרות.
שמור במזוודה שלח לחבר הדפסה
הוסף תגובה    עבור לפורום כתוב לעורך


ראשי > הרשת > מיוחד > גוגלמאניה

  
  
  
שמור במזוודה שלח לחבר הדפסה
הוסף תגובה  עבור לפורום כתוב לעורך
כתבות פרוייקט
המנצח: מיכאל לוגסי
חוקי התחרות
013 ברק מטיסה אתכם לאירופה!
איך לקמבן את גוגל
הימים הראשונים
לתור מצחך זהב מוטור
Latur Motor ביפנית