יש לך רעיון? אז מה?! הביצוע הוא הכל

זה שאתם יצירתיים זה נחמד, ויכול לעזור לכם בדרך. אבל עם כל הכבוד לרעיון הגאוני שצץ במוחכם - מה שבאמת חשוב זה הביצוע

עופר שושן | 1/12/2011 10:32 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: יזמות
פעמים רבות אני שומע מסטודנטים שלי ומחברים שהם היו מקימים חברה או פותחים עסק "אם רק היה להם רעיון טוב". או לחלופין אני שומע את אותם אנשים אומרים לא אחת "אני חשבתי על הרעיון הזה קודם" או "מה החוכמה?! כל אחד יכול היה לחשוב על זה".

הכל זה בביצוע? מסכימים? תנו לנו טיפ וזכו בפרסים!

ראשית, מניסיוני, רעיונות בדרך כלל צצים בו-זמנית במספר מקומות בעולם. בייחוד בעולם המחובר של היום אך טבעי שאנשים יחשבו על רעיונות דומים במקומות שונים.

כך בדיוק היה עם מיזם שהקמתי בשם PEERHUNTERS שעסק בגיוס עובדים דרך חברים: זמן קצר לאחר הקמת המיזם קמה חברה דומה שעשתה בדיוק אותו דבר. מתוך עשרה אנשים שחושבים על רעיון, חמישה ינסו לעשות משהו, ושניים-שלושה אולי יעשו משהו בפועל. העובדה ש"יש לכם את הרעיון" לא מעלה או מורידה יתר על המידה, מה עושים עם הרעיון זה מה שחשוב!
עופר שושן, מנכ''ל one hour translation
עופר שושן, מנכ''ל one hour translation יחצ
סוד ההצלחה - בביצוע

אז לכל אלה שיש להם רעיון או שחשבו על זה קודם חשוב שתדעו, 95% מסוד ההצלחה טמון בביצוע ולא ברעיון. אפשר להפוך כל רעיון להצלחה, אפילו אם מדובר במכירת נעלים, ומנגד, אפילו הרעיון המוצלח ביותר יכול להכשל.

היו רשתות חברתיות לפני פייסבוק, היו מנועי חיפוש לפני גוגל והיו קופונים על צורותיהם השונות שנים לפני גרופון. אז מה ההבדל? החברות הללו מימשו את הרעיונות כמו שצריך, והאחרות לא. כאמור ההצלחה טמונה בביצוע של הרעיון, ב-Execution ולא בעצם הרעיון או במחשבות עליו.

גם רעיונות שנראים לכאורה בנאלים יכולים להצליח. הנה דוגמא: חברת Zappos מוכרת נעליים באינטרנט, ואפילו לא במחירים זולים במיוחד. לא נשמע כמו הרעיון הכי מלהיב בעולם, אולם החברה בה הושקעו 60 מיליון דולר במשך השנים, הגיעה למיליארד דולר (!) מכירות תוך פחות מעשור, עד שנקנתה ע"י אמאזון ב 928 מיליון דולר ביולי 2009. הסוד שלהם, אגב, הוא שירות לקוחות מדהים, משלוח חינם, ואפשרות להחזיר ללא עלות.

יצא לי להקים ולנהל מספר חברות לפני ONE HOUR TRANSLATION

ולעבוד על מספר רעיונות שלא הבשילו לכדי חברה. קרה לי גם ששותפים לשעבר גנבו לי את הרעיון ונאלצתי לתבוע אותם על מנת לקבל את זכויותי. למען האמת, התביעה הוגשה יותר בגלל הדרך שבה הם עשו את הדברים, ופחות עקב עצם הגניבה. אני הראשון להודות שהחברה שהקימו הפכה לגדולה ומשגשגת בזכות הביצוע ולא רק בזכות הרעיון.

מנגד, יש לעיתים רעיונות ייחודיים שרק חברות גדולות יכולות לממש. למשל, בועז, אחד מחברי הטובים המציא סביבון שמציג טקסט כתוב תוך כדי סיבוב, סופר את מספר הסיבובים וכו'. פיתוח הרעיון לכדי צעצוע שניתן לקנות ברחבי העולם היה עולה הון עתק לגוף שאינו חברת צעצועים. מה שבועז וחבריו עשו היה לרשום פטנט ולפתח אב-טיפוס של הסביבון. את הזכויות בפטנט הם מכרו לענק הצעצועים מטאל (MATTEL) המייצרת בין השאר את ברבי ופישר-פרייס ומאז הם מקבלים מידי חודש צ'ק בגובה התמלוגים בעבור המצאתם.

כך שבפעם הבאה שיש לכם רעיון אתם מוזמנים לקום ולעשות משהו בנדון, ואם לא, אל תקטרו כשמישהו אחר הפך את הרעיון "שלכם" למייזם מצליח.

הכותב הוא מנכ"ל חברת One Hour Translation המתמחה במתן שירותי תרגום

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''ארגז כלים''

כותרות קודמות
כותרות נוספות