מגזינים online

המדינה תמכה ונהגי המירוץ הישראלים יוצאים לראלי הקשה בעולם

משרד התרבות והספורט מימן כמחצית מעלות ההשתתפות, בסך 300 אלף שקל; מחיר מכונית המירוץ: כ-800 אלף שקל

גיל מלמד | 18/12/2011 17:02 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: ראלי דקאר
נהגי המירוצים, רז הימן והלל סגל, יהיו הישראלים הראשונים אשר ישתתפו במירוץ הראלי הקשה ביותר בעולם – מחופה המזרחי של דרום אמריקה עד לחופה המערבי, מארגנטינה דרך צ'ילה אל פרו.

מירוץ הראלי אשר עדיין נקרא "דקאר" ממשיך מסורת אשר החלה בתחילת שנות ה-80 ואשר נגדעה בגלל פעילות ארגון הטרור אל-קאעידה. במקור הוזנק המירוץ מפריז והתקיים ברובו במדבריות מערב אפריקה עד לדקאר בירת סנגל.

אלא שהתקפות טרור כלפי המשתתפים, המלווים ועיתונאים שמסקרים את ה'דקאר' הכריחו את מארגניו להעביר אותו לפני מספר שנים לדרום אמריקה וכעת, לראשונה, יתחרה בו צוות ישראלי רשמי הממומן בחלקו על-ידי משרד התרבות והספורט.

להיימן וסגל ניסיון עשיר במירוצי ראלי בארץ ובעולם, כולל, בין השאר, השתתפות במירוצי דקאר באפריקה, בראלי הפרעונים ובאחרים, ובמהלך השנים הם זכו בהישגים מכובדים מאד.

ראלי דקאר 2012 יוזנק בראשון לינואר ממר דל פלאטה שבארגנטינה, ולאחר שבעה ימי מירוץ ייעצר ליום מנוחה אחד לפני שבעת ימי המירוץ הנותרים. המסלול, לאורך כ-9,000 ק"מ, עובר בכמה מתאי השטח הקשים ביותר לתנועה ועבירות בהם מדבריות צחיחים, חולות, קצעי בוץ ושטחים מסולעים.
צילום: טל זוהר.
הישראלים שישתתפו בראלי דקאר, רז הימן והלל סגל. צילום: טל זוהר.

היימן וסגל יתחרו עם מכונית מירוץ שנבנתה בבנייה עצמית אשר משמשת אותם, בשינויים שונים, בשנים האחרונות ובבנייתה הושקעו עד היום כ-800 אלף שקל.

המכונית מבוססת על שלדת צינורות מתכנון עצמי, מרבית המכלולים האוטומטיביים לקוחים ממיצובישי פאג'רו, והיא מונעת באמצעות מנוע טורבו-דיזל מתוצרת ב.מ.וו.

דקאר נחשב לא רק למירוץ המפרך ביותר בעולם אלא גם לאחד ממירוצי השטח שזוכים לסיקור והטלוויזיוני הנרחב ביותר, וחלק מן המשתתפים בו ממומנים על-ידי יצרני רכב ונוהגים בכלי רכב שנבנו במיוחד במיטב סדנאות השיפורים בעולם.

עד עתה נרשמו למירוץ כ-170 צוותי מכוניות, 230 אופנוענים ו-75 צוותי משאיות, ואת המשתתפים מלווה שיירה לוגיסטית אדירת מימדים הכוללת בין השאר גם משאיות

ומסוקים.

עלויות הרישום וההשתתפות במירוץ, בתוספת עלויות ההכנה של המכונית, הגיעו השנה לסכום של כ-600,000 שקל שאת מחציתו מימן משרד התרבות והספורט באמצעות הרשות לנהיגה ספורטיבית. את יתרת המימון הוסיפו חברות פויינטר, נגב וחברת הבנייה אורתם-מליבו.

במסיבת עיתונאים שנערכה היום לרגל היציאה למירוץ, אמר רז הימן כי הוא חש מחוייבות אישית לכל העשרות שתומכים בצוות כלכלית ולוגיסטית, ושהוא מקווה להגיע להישג הטוב ביותר האפשרי.

"אנחנו יוצאים למקומות שבהם עדיין לא  התחרנו בעבר וזאת הפעם הראשונה שאנחנו מייצגים באופן רשמי גם את מדינת ישראל, לכן אנחנו מאד נרגשים ומקווים שנוכל להניף את  דגל ישראל בתום המירוץ ולהביא הישגים למדינה ולענף הספורט המוטורי.

צילום: טל זוהר.
הרכב הישראלי שישתתף בראלי דקאר - מארגנטינה דרך צ'ילה אל פרו. צילום: טל זוהר.
בואו להמשיך לדבר על זה ב-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''ענפים נוספים''

פייסבוק

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים