גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


הערה אחרונה על "האגדה על ניקולאי וחוק השבות"

שניצר מתעקש לא להבין איך אחד משופטי תחרות פרס וולג'ין לקולנוע תיעודי, יוצר קולנוע בעצמו וזוכה פרס טרייבקה, התבלבל ביחד עם דוד אופק

מאיר שניצר | 23/7/2008 7:45 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
דוד אופק ''האגדה על ניקולאי וחוק השבות''
דוד אופק ''האגדה על ניקולאי וחוק השבות'' מתוך הסרט
שלום חנוך שר פעם: "אדם בתוך עצמו הוא גר", וחוסיין קארביי הוכיח לפני כמה ימים עד כמה נכון הוא הפסוק הזה. קראביי הטורקי ביים את הסרט "מרלון וברנדו שלי", שהוקרן בפסטיבל ירושלים האחרון. סיפור הסרט עוקב אחר שני שחקנים - היא מאיסטנבול והוא מכורדיסטן - שהופיעו יחד באיזושהי הפקה ובמהלכה התאהבו זו בזה. אלא שבדיוק אז באה הפלישה האמריקנית לעיראק, הגבול בין כורדיסטן לטורקיה נחסם למעבר, והנאהבים נקרעו.

סרטו של קארביי עוקב אחר השחקנית עיישה דמגרג'י העושה כל מאמץ אפשרי לעקוף את הצבאות הניצים ולהיפגש מחדש עם השחקן חמה עלי חאן. קארביי, במאי נבון, היטיב לעשות כשהשתמש בשירותיהם המקצועיים של צמד השחקנים הזה, בני הזוג המקוריים,
ששחזרו על הבד את מה שאירע להם כמה שנים קודם לכן. התוצאה היא "מרלון וברנדו שלי", סרט עלילתי לכל דבר, שזיכה את קארביי בפרס פסטיבל טרייבקה הניו יורקי, ובחופן אותות הצטיינות נוספים.

אז איך קרה שאותו קארביי, השולט היטב בהבדלים הברורים שבין סרט תעודה לבין שחזור דרמטי של אירועים שהיו,לא הבחין בנעשה ב"האגדה על ניקולאי וחוק השבות" של דוד אופק המתחזה לדוקומנטרי.

מחובתו המקצועית של קארביי, אחד משופטי תחרות וולג'ין, היתה להתעקש על ההבחנה בין סוגי העשייה הפילמאית, ולהחיל על אופק את אותן ההבחנות בין עלילה לתעודה, שהפסטיבלים הבינלאומיים החילו עליו עצמו. אך כמו שגרס שלום חנוך, כנראה שאדם באמת קרוב אצל עצמו בלבד.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
ניווט מהיר
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים