אבודים בגן עדן: פרדייז לוסט בהופעה

המסקנה מההופעה של פרדייז לוסט אמש היא ברורה: אף מערכת הגברה קלוקלת לא תצליח להרוס את שירי הלהקה. גם אם בקושי שומעים את הסולן, תמיד יש קהל שישמח לסייע. ליהיא לסלו כבר מתכוננת להופעה הבאה

ליהיא לסלו | 24/5/2009 19:00 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מזל. מזל גדול שניק הולמס, הסולן של פרדייז לוסט, הוא גם מקצוען וגם ג'נטלמן – אחרת קשה היה לראות אותו משתחרר אמש מכבלי המלכודת שטמן לו מועדון "האומן 17" במהלך הופעת הלהקה.

מקצוען וג'נטלמן. ניק הולמס
מקצוען וג'נטלמן. ניק הולמס צילום: דימה וזינוביץ'
המועדון חנך את הופעת המטאל הראשונה בתולדותיו, ואמור היה להתהדר לכבודה במערכת הגברה מן המשובחות וגו'. התוצאה בפועל הייתה רחוקה ממשובחת, והטביעה את הבמה תחת פידבקים צורמניים ורחשי באסים חסרי כל פרופורציה.

מנגד, הווליום על המיקרופון של הולמס התעקש להישאר מתחת לקו האפס, משעבד את האומלל לתחינות נואשות שיאפשרו לו להשמיע קול. בלית ברירה הוא הצליח לגייס פרופס שהכין מבעוד מועד - הקהל, שקולו נשמע חזק וברור בהרבה מזה שלו. רעיון מצוין, שכן ברגעים המעטים בהם הצליח להשתרבב סאונד למיקרופון התברר גם שניק הולמס, אבוי לאוזניים, זייף לא מעט - כך שהשטיק הזה התאים לו בריבוע.
סט כמעט מושלם

אבל אלו זוטות. כל ביקורת אפשרית מתגמדת אל מול ביצועים חיים לקלאסיקות של הלהקה הנפלאה הזו. גם אם אדריאן ארלנדסן, המתופף הטרי, לא למד עדיין לנגן את כל השירים בקטלוג, הסט-ליסט שהרכיבה הלהקה היה מרצה. לא מושלם אמנם - מהופעה שחוגגת 20 שנים ללהקה הייתי מצפה לאורך יותר גרנדיוזי משעה וקצת -  אבל כשפותחים הופעה עם "Hallowed Land" וסוגרים אותה עם "The Last Time", הוא לא רחוק מלהיות כזה.

מאלבומה

האחרון, "In Requiem", יבאה פרדייז לוסט ארבעה שירים להופעה (בלטו "The Enemy" ו-Ash & Debris"), ואת ההדרן הראשון שמרו ל-"One Second" , האלבום שייזכר להם לנצח נצחים כתחילת היותם שנויים במחלוקת (מתוכו ביצעו את שיר הנושא ו-"Say Just Words"). גם התקופה בה "עדיין לא היה לנו שיער ערווה" - תודה על האינפו, מר הולמס - לא נזנחה, ממנה שאבו את "Gothic" וביצוע מתפרץ וחושני ל - "As I Die". 

נתראה בפעם הבאה? ברור

הופעה אלגנטית וסולידית. פרדייז לוסט באומן 17
הופעה אלגנטית וסולידית. פרדייז לוסט באומן 17 צילום: דימה וזינוביץ'
ההופעה של החמישייה הבריטית אלגנטית וסולידית מאד, ללא התלהבות יתר מטורפת או יוצאת מגדר הרגיל על הבמה. אבל מה שלא עושה הטבע עושה הטכנולוגיה, ופירוטכניקה מנצנצת הצליחה למנף את ההתרחשות. בל נשכח גם את השיק הרנסנסי המלהיב שמציע המועדון, בצורת רביצה מתחת לנברשת ענק מחליפת צבעים - מה שהצליח לתפוס גם את תשומת הלב של הולמס שלא הסתיר את התרשמותו מהמקום (ובמקביל את חוסר התרשמותו מהסאונדמן).

לא היה טעם להגיע להופעה הזו בעמדה מפקפקת, שכן הביצוע החי של "Enchantment" לבדו המיס כל שביב ציניות אפשרי. אבל אני בספק אם באמת היו מפקפקים בקהל; אחרי הכל, מדובר באורחת מבוקשת ואהודה מאד בקרב קהל המטאל בישראל. זה בסדר, אפשר להרגיש בטוחים לחלוטין לאמץ במלוא החום והרצינות את הבטחתה של החבורה לחזור ל(עוד) הופעה. נותר רק לקוות שבפעם הבאה שיגיעו, מלווים באלבום חדש, נוכל לשמוע אותם קצת יותר.

***

Paradise Lost הופיעו במועדון "האומן 17" בתל אביב, 23.5.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מקסימום רעש

צילום:

מטאל, הארדקור, נויז וכל מה שכבד באוזן. מדור המוזיקה הכבדה של nrg מעריב

לכל הכתבות של מקסימום רעש

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים