אין לי רגע דאון: על ההופעה של דאון במועדון התיאטרון

דאון היא להקה שמתקשרת עם הקהל שלה באופן מופתי, עם מחוות נחוצות שמשאירות את האווירה בשמיים עד לסוף הערב. אמש היא עשתה היסטוריה במועדון התיאטרון. ביקורת הופעה

ליהיא לסלו | 15/7/2009 12:26 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מי שלא ראה את מעריצי פיליפ אנסלמו הישראלים חוזים לראשונה בגיבור שלהם, בשר ודם, על במה ישראלית למהדרין, לא ראה מימיו התרגשות אמיתית, כזו שעולה מממעמקי הבטן ומתפרצת בשאגות שמחה ועיניים נוצצות מאושר שנפתחות לרווחה באקסטזה.
הסטוריה. דאון במועדון התיאטרון
הסטוריה. דאון במועדון התיאטרון צילום: דימה וזינוביץ'

אמש זה קרה. Down הגיעו להופעה בתל אביב. “דאון משתלטים על המזרח התיכון" רשמו מעריצים על דגל ישראל שנזרק כלאחר כבוד על הבמה; וזו נבואה שהתגשמה. משיחות מוקדמות עם אנשים שלא פקדו את האירוע נראה שביטול ההופעה הקודמת פגם במוטיבציה להראות נוכחות. ובכן, לכל חסרי החשק שלא הגיעו להופעה ברצוני להכריז חגיגית: אכלתם אותה. דאון נתנו אתמול פיסת היסטורית רוקנ'רול מטאלי שישראל לא ידעה מזה זמן רב, והיסטוריה לא שוכחים.

תנחומיי הכנים לחברי להקת החימום, Matricide הישראלית, שנאלצו לעמוד בין הקהל לבין הלהקה שבשבילה הגיע ולא הצליחו לשלהב את הרוחות. פפר קינן, קירק ווינדסטיין וג'ימי באוור, שיצאו לפני ההופעה לקהל והצטלמו עם מעריצים בשלווה ידידותית, קיבלו הרבה יותר תשואות שמחה מאשר הלהקה המקומית. חבל, אבל צפוי בהחלט.

אנרגיות נדירות

דאון היא להקה משופשפת בעלת פז"מ ארוך ומפותל. ועדיין, הכימיה בין החמישיה על הבמה מעלה גיצים כאילו זו הפעם הראשונה שחברי הילדות נפגשים ומתרגשים יחד מריפים של בלאק סאבאת'. כאילו לא מדובר כבר בסופו של סיבוב הופעות נוסף ומתיש, כפי שאנסלמו מציין בתחילתה של ההופעה. אחרי ההופעה בתל אביב הם יחזרו הבייתה, ובינתיים, תל אביב מעניקה להם יחס חם כמו בבית, בניו אורלינס. אם לא יותר.

פיליפ אנסלמו נראה ונשמע במיטבו, זורק את כל השטיקים האנסלמואים הידועים ("איימ ווצ'ינג יו", בו-הו-הו), וכך גם שאר חברי הלהקה עירניים ותזזיתיים להפליא. דאון היא

להקה שמתקשרת עם הקהל שלה באופן מופתי, עם מחוות נחוצות שמשאירות את האווירה בשמיים עד לסוף הערב. אם אלו מפרטים מעופפים ללא הפסקה בשמי המועדון או גיחות לפלירטוטים מחוייכים עם הקהל בצידי הבמה - דאון עושים את העבודה על הצד הטוב ביותר.

הקהל בערב היה משולהב, חם ואוהב, ונתן לחמישייה האמריקאית את מה שהיא מבקשת. גם אחרי מאות הופעות בעשרות מקומות בעולם, נראה שחברי דאון, כולל אנסלמו, שאולי כבר הספיק לראות הכל במסגרת תפקידו הקודם כסולן של להקת המטאל הגדולה של הניינטיז –  הופתעו מהאנרגיות של הישראלים המרוגשים שלמרגלות הבמה.

 
כבר ראה הכל? פיליפ אנסלמו
כבר ראה הכל? פיליפ אנסלמו צילום: דימה וזינוביץ'
שלושה הדרנים היו לנו שם - פינוק אמיתי - כולם מאלבומם הראשון, “Nola”', כשב-”Bury Me in Smoke” האפי עלו הטמפרטורות במועדון התיאטרון לגבהים היסטריים, במיוחד כששני מקומיים, ערן סגל (אקס- Whorecore, Soon in Here) ואסף פרלמוטר (The Testicles) פרצו לבמה וחטפו את עמדות הגיטריסטים.

זו הייתה הופעה ממצה, עם בחירת שירים נכונה וביצועים מהודקים. נראה שלאלבום הראשון נשמר מקום של כבוד, היות ומרבית הביצועים נלקחו ממנו. "Lifer" הוקדש לגיטריסט המנוח של פנתרה, דיימבאג דארל. "Hail the Leaf" זכה לתרועות ניצחון והצתה משותפת בקהל של סיגרטות מזן מסוים מאד ומהאלבום האחרון נרשמה התרגשות הדדית ב-"On March the Saints". אנחנו נתראה שוב בסיום סיבוב ההופעות של אלבומם הבא, כה אמר פיליפ אנסלמו. רבותיי, ההיסטוריה עוד תחזור.

***

דאון הופיעה במועדון התיאטרון, 14 ביולי.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מקסימום רעש

צילום:

מטאל, הארדקור, נויז וכל מה שכבד באוזן. מדור המוזיקה הכבדה של nrg מעריב

לכל הכתבות של מקסימום רעש

עוד ב''מקסימום רעש''

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים