נער שוליים: מלך השכונה

ערב המאש-אפים בין היפ-הופ לרוק שהתקיים אתמול במועדון הבארבי בתל אביב היה עמוס ברגעי שיא מצוינים, שהוכיחו בלי ספק שההיפ-הופ מנצח

נמרוד בוסו | 6/8/2010 13:36 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
קוואמי
קוואמי צילום: גוני ריסקין
כבר עם הכניסה אל מתחם הבארבי אתמול בלילה, לקראת קונצרט המאש-אפ (Mash Up - עירוב סגנונות מוזיקליים) הגדול שהפיקו הראפר לוקץ' ושמוליק בר דן, היה די ברור לחולה דיסטורשן שכמותי שהפעם הגעתי לטריטוריה זרה.

- גלריית תמונות מההופעה בבארבי

זה התחיל בעובדה שהמקום היה מפוצץ בילדים שהייתי יכול להיות אבא שלהם (טוב נו, אולי רק האח הצעיר של האבא שלהם) שהעבירו את הזמן הממושך לפני פתיחת ההופעה בריקודי מעגלים מסוג שנדיר מאד להיתקל בו באוזןבר, בלבונטין או בכל שאר המאורות שהמדור רגיל להתארח בהן. גם רשימת האמנים (המרשימה) הציגה דומיננטיות של אנשי היפ-הופ, ולבסוף פתיחת ההופעה הבהירה את מה שהיה כבר ברור: הערב הוא אולי שילוב בין רוק להיפ-הופ, אבל יש אורחים ויש מארחים, והאורחים במקרה הזה הם "בכירי הרוק", שהגיעו לשחק במגרש הביתי של קהילת ההיפ-הופ.

וזה היה מצוין. הערב נפתח עם קאבר של כהן @ מושון יחד עם אביטל תמיר ל-"Walk this way" של איירוסמית' וראן די.אם.סי, שיר שנחשב על ידי רבים כמייסד המאש-אפ בין היפ-הופ לרוקנ'רול, ועל אף שהיה ביצוע מוצלח, משם קיבל הערב תפנית לכיוון אפילו טוב יותר, כשהראשונים שבאמת הרימו את הבארבי ההומה באוויר היו לוקץ' וסבא קוקו עם "ענת בנאי", אחד השירים המקוריים היחידים שבוצעו במהלך הערב.

צילום: גוני ריסקין
לוקץ' צילום: גוני ריסקין

‏Dub L.F.O הייתה הלהקה שליוותה את האמנים המתחלפים לאורך כל הערב, יחד עם גיטריסט להקת בצפר מתן כהן ודי-ג'יי מאש. ביחד העניקה החבורה הזו מסגרת של רוק גיטרות קשוח לביצועים של האם-סי'ז המתחלפים כמעט מדי שיר, ועשתה את זה מעולה. אמני ההיפ-הופ הרוויחו מהשילוב הזה גב מוזיקלי עוצמתי שבימים כתיקונם הם יכולים רק לחלום עליו.

זה בלט אצל יוצא ההרכב סדייל "קלין" (אנטון אוסטרובסקי) שנתן ביצוע אנרגטי ובלתי נשכח ל"חצי", אצל אקסום עם ביצוע ל"מיסטר לובה-לובה" ואצל הראפר

פלד עם ביצוע ל"לא טוב" (עליו הולבש ליין הגיטרה של "את לא טובה אלי", של רמי פורטיס). בכל המקרים מדובר בביצועים שהיו יכולים להיות רגעי שיא של הערב, אלא שהבעיה היחידה, במרכאות כמובן, הייתה שהערב היה פשוט מפוצץ ברגעים שכאלה.

רגע בולט נוסף היה הקאוור שביצעו קוואמי ואביטל תמיר ל-"Come With Me", של פי דידי (על פי הריפים של "קשמיר" של לד זפלין), רגע נוצץ נוסף בתולדות המאש-אפ. השניים נתנו ביצוע מהוקצע ברמות, כשקוואמי מגלה יכולת נדירה של עמידה על במה.

צילום: גוני ריסקין
אלי לולאי צילום: גוני ריסקין

בעוד שאמני ההיפ-הופ נתנו בזה אחר זה ביצועים של מלכים, נראה שהרוקרים הספורים שהגיעו לאיחוד הכוחות פחות מצאו את עצמם. הדבר בלט במיוחד בביצוע של אלי לו-לאי (סולן רוקפור לשעבר) יחד עם סיס ל"No one knows" של קווין אוף דה סטון אייג', שהיה מהביצועים הפחות מרשימים של הערב. גם מאור כהן, שהתקבל בחום רב על ידי הקהל, נתן יחד עם "קלין" ביצוע ל"ריקי" של זקני צפת, שהיה אמנם בסדר גמור, אבל לא התבלט על רקע הליין אפ המשובח של הערב.

ליל הסדר בבארבי
ליל הסדר בבארבי צילום: גוני ריסקין

את החגיגה חתמו שאנן סטריט וגיא מר מהדג נחש שיחד עם פלד בצעו את שיר המחווה למשטרת ישראל "כוס אמ-אמק כל המנאייק", וחתמו ערב שהשאיר רצון לעוד.

וקצת חומר למחשבה לסיום: הדימוי של אמני היפ-הופ, בטח האמריקאים, כולל בין היתר בעלות על אגו במימדים מטורפים. אבל אם היה משהו באמת כובש אתמול בבארבי, זו הייתה תחושת הקהילתיות והחברות כשכל אמן, בלי קשר למעמדו, מבצע בדיוק קטע אחד, מזמין את האמן הבא לעלות ומסתלק. עם הרוח השוויונית הזו, קהילת ההיפ-הופ הזו מהווה אלטרנטיבה אמיתית למה שקורה בעולם המוזיקה שלנו לא רק מבחינה מוזיקלית, אלא גם מבחינת הפרגון. שאפו.

- עוד תמונות מההופעה בבארבי

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

נער שוליים

צילום: עיבוד תמונה

המוזיקה בארץ לא מורכבת רק ממה שאתם שומעים ברדיו. שלחנו את נמרוד בוסו למרתפים ולגגות כדי לבחון את הלהקות החדשות בסצינת האינדי המקומית

לכל הכתבות של נער שוליים

עוד ב''נער שוליים''

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_tarbut/music/ -->