כולם רוקדים עכשיו: על פסטיבל המחולות בכרמיאל
פסטיבל המחולות בכרמיאל מציע השנה חידוש: המנון רשמי לריקודי עם שייחשף במהלך מופע הנעילה שלו. "ברגע ששיר הופך לריקוד, הוא בדרך להיות קלאסיקה", אומר המלחין יוני רועה
כל מלחין יודע ששיר שזכה לריקוד ישאר לנצח. עשרות השנים עשו את שלהן, ובהנהלת הפסטיבל הגיעו למסקנה שהגיע הזמן שגם לריקודי העם יהיה המנון משלהם.
"במשך שנים אני מטייל בכל מיני מקומות בארץ. לא אחת אני שומע צלילי שיר מוכר. אני מחפש מאיפה הוא מתנגן ואז מגלה מעגלים של רקדני ריקודי עם", מספר יוני רועה החתום על עשרות שירים שזכו לריקוד, וביניהם "כותל המזרח" (מילים: דודו ברק), "את לי אור" ו"קסם שנשאר". "ברגע ששיר שלי הופך להיות ריקוד, אני מבין שהוא בדרך להיות קלאסיקה. הוא חלחל. אנשים פוגשים אותי ברחוב ואומרים לי: 'אתמול רקדתי את הריקוד של השיר שלך'. זה תמיד מעלה בי חיוך. זה מגניב. אתה יושב באולפן, שובר את הראש, מוציא שיר ומסתבר שאלפי אנשים רוקדים אותו כמעט כל לילה".

ריקוד מעלה בי חיוך. פסטיבל המחולות בכרמיאל
אלכס רוזקובסקי
עם קבלת השיחה מהנהלת הפסטיבל ומהכוריאוגרף המיתולוגי שלמה ממן, פנה רועה אל הפרטנר הוותיק יואב גינאי ויחד כתבו את ההמנון, שיבצע רון שובל. "מסתבר שלא היה שיר לפני כן וזה הפתיע אותי", אומר רועה. "אני יודע שפסטיבל כרמיאל הוא מוסד שהפך להיות אבן דרך בתרבות. כל שנה מתרחשת שם חגיגה
גדולה מאוד. הפסטיבל הזה גורם לאלפי אנשים לרקוד כל ימות השנה, לשחרר לחצים וליהנות".
כך, ביומו האחרון של הפסטיבל בשעת חצות, בזמן מופע הנעילה, זה יקרה: מאות אלפים בכל הבמות בישראל ובעולם ילחצו "פליי" וירקדו לצלילי ההמנון החדש. על המילים: יואב גינאי. על הלחן: יוני רועה.

לשחרר לחצים. רועה צילום: יוסי אלוני
הנה המילים, בחשיפה ראשונה: "שפת הגוף ושפת הלב ושפת הצעדים/ אומרות את הדברים שלא אמרתי מעולם/ אני אלמד לרקוד איתך את כל הריקודים/ ואת תביני טוב יותר אותי עם בוא הזמן עוד סיבוב עוד נגיעה, תנועה ועוד פסיעה/ האושר מלטף את כל רצפת הרחבה/ תני לי יד הביטי בי כשהמוזיקה גואה/ ננשום ביחד אל הלב אויר של אהבה./ אני ואת - את ואני/ בצעדים הנכונים/ בריקוד הכי פרטי שבעולם/ רוקדים שעות עולים על הסולם/ הידיים בשמיים, רגל יחפה/ ורוקעת בליטוף על פני האדמה/ ואני מביט עלייך כמה את יפה/ הריקוד הזה הוא כמו חמצן לנשמה".
אתה רוקד?
"ניסיתי, אבל כנראה שאי אפשר להיות מושלם. אני מתבלבל בצעדים מעדיף להישאר בצד של הפסקול".