שבויים בתנועה: הניו יורק סיטי בלט מגיע לישראל
רקדני הניו יורק סיטי בלט חוזרים לארץ להופעה מיוחדת במסגרת פסטיבל "מחול עולם". תום גולד, המנהל האומנותי של הלהקה, מספר מה צפוי לנו על הבמה ומה הייחוד של הלהקה
תום גולד, המנהל האומנותי ורקדן בלהקה בעצמו, בעל שורשים יהודים ומשפחה בארץ, נשמע שמח במיוחד לקראת המופע. "כשהגענו לפה באוקטובר האחרון נדהמנו לגלות כמה חם הקהל הישראלי וכמה הוא שמח לקבל את היצירות שהבאנו ממיטב הרפרטואר של הניו יורק סיטי בלט", הוא אומר. "אני מכיר את סצנת המחול הישראלי ויודע כי קיים בו זרם חזק של בלט עכשווי ומחול מודרני, דבר שמייצג את החברה של היום".
מהן חוויותיך מהעבודה עם להקה בקנה מידה כזה?
"בפעם הראשונה שראיתי בלט קלאסי הייתי צעיר מאוד. מהרגע הראשון הייתי שבוי לחלוטין בתנועה היפיפייה והזורמת של אומנות זו. התחלתי ללמוד ריקוד בגיל מאוד צעיר כשכל זה היה במטרה להשיג שלמות ולהיראות אלגנטי ויפה. זה כבוד אדיר לעבוד באחת החברות הגדולות בעולם. כמו כן, זו זכות ענקית ללמוד מהמורים הטובים ביותר את הסגנון של ג'ורג' בלנשין (כוריאוגרף ומייסד הניו יורק סיטי בלט - ג.ב)".

מלבד היותך המנהל האומנותי ורקדן בהרכב הרקדנים הזה, אתה גם כוריאוגרף בעצמך.
"אכן. כחלק מהתוכנית בהופעות ההרכב אנחנו מעלים יצירות שלי אשר להן גוון מעט שונה מהבלט הקלאסי. בהופעה הקודמת עשינו את'שאנטי' שהינה יצירה עם גוון אוריינטלי לצלילי מוזיקה של ג'ון זורן. הפעם נעלה יצירה שלי בשם 'טנגו' עם מוזיקה מאת אסטור פיאצולה ואחרים".
מה היצירה המעניינת והמשפיעה ביותר שראית לאחרונה?
"ממש לאחרונה ראיתי את 'אגם הברבורים' של הבלט האוסטרלי. זה היה ממש מדהים. הייתה ביצירה תנועתיות מאוד מעניינת ודואטים מיוחדים".
בהופעה הקודמת כבשתם את הקהל הישראלי עם "Apollo" ו-"Deux Tchaikovsky Pas De"
של בלנשין. מה הבאתם עבורנו הפעם?
"אנחנו מגיעים בהרכב של תשעה רקדנים, עם לא פחות מארבעה סולנים ראשיים מהניו יורק סיטי בלט. שניים מהם הולכים לרקוד את הדואט מ'אגם הברבורים' של צ'ייקובסקי בכוריאוגרפיה המקורית של מריוס פטיפה. בנוסף אנו נבצע
הופעת רקדני הניו יורק סיטי בלט, פסטיבל מחול עולם, 26/7, אמפי ווהאל, גני יהושע, תל אביב