סרט קרואסון: "הנשים בקומה השישית" מלא בקלישאות
"הנשים בקומה השישית" הוא סרט בורקס צרפתי על אשכנזיות קרירות וספרדיות לוהטות
''הנשים בקומה השישית'', במאי: פיליפ לה גה, צרפת 2010

מאותו הרגע שז'אן לואי עולה על התגלית המרעישה שלו, הוא מתמכר לגמרי לשכנותיו כהות השיער, הצחקניות בעלות העיניים הבורקות. הוא אף מעדיף להתגורר בסמוך אליהן, בעליית גג עלובה, במקום להתהלך כמלך בדירת השרד עצומת המידות שבה הוא מותיר בדד את אשתו החמצמצה. יש לנו כאן בהחלט וריאציה חדשנית לסיפור הנושן על אודות לורד גרייסטוק, שנחת באפריקה, גילה את קסם השימפנזים והעדיף לחיות במחיצתם כטרזן מלך הקופים במקום לחזור לבית הלורדים המפוחלץ של אנגליה הוויקטוריאנית.

הסיפור המוכר עד לעייפה, שבוחן פערי תרבות ומעמדות על פי פרמטרים בינאישיים, מוליך את עלילת "הנשים בקומה השישית", שכתב וביים פיליפ לה גה. הוא מעניק לשחקן הוותיק פבריס לוקיני ("ירח מלא בפריז", "אישה צעצוע"), המגלם את ז'אן לואי, הזדמנויות להשתכשך עם להקת שחקניות רעשניות, שדומה כי השיגה לעצמה פס חופשה קצר מסרטיו של פדרו אלמודובר, כדי ללמד את הפריזאים פרק נוקב בתורת החיים.
הבעיה העיקרית של "הנשים בקומה השישית" אינה נעוצה ברמת הביצוע הסבירה של הסרט, אלא בעודף הקלישאות המרכיבות אותו. דומה שאין קלישאה חברתית על אודות אדונים ומשרתים/ות שלא דופקת פה נוכחות. משימת הצפייה בסרטו של לה גה מעייפת למדי, בעיקר משום שבמהלכה פוגשים כל טריק של תסריט שכבר נוסה באלפי מלודרמות וטלנובלות, ולה גה שש לשלבו מבלי להסמיק או להתבייש בכך.
עלילת הסרט ממוקמת בפריז של שנת 1962, רגע לאחר
הסיפור הטורקי-גרמני מסופר בשנים האחרונות על ידי קולנוענים כפתיח אקין ("עם הראש בקיר") או יסמין סמדרלי ("אלמניה שלי"), שהם בני דור שני ושלישי למהגרי העבודה הללו. ככאלה, הם שימשו ספוג למהלומת פערי התרבויות שהוריהם סבלו ממנה. על פיליפ לה גה, צרפתי בן צרפתים, קשה להעיד שהוא כזה. לכן סרטו החדש נראה פחות אותנטי ויותר כמו בורקס ישראלי, מאותו סוג שנעשה בידי אחד מאשכנזי הפילם המקומי - דוידזון, גולן או זילברג.
