שטחים תמורת תקציב: סיפור הכיבוש מיותר ב"אודם"

הברגתו המלאכותית של הכיבוש ועוולותיו לתוך עלילת "אודם" מעלה חשד שהסכסוך הישראלי-פלסטיני מנוצל במקרה הזה כמקדם מכירות

מאיר שניצר | 12/3/2012 16:28 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר

''אודם'', במאי: יהונתן סגל, ישראל 2011

אודם
אודם מתוך הסרט
הנחת עבודה (אופטימית ביותר, יש להדגיש) גורסת כי ככל שירבו פה לעשות סרטים על אודות הכיבוש ועל אודות היחס של חיילי צה"ל אל האוכלוסייה האזרחית בפלסטין, כך תתבסס כאן תודעה אקטיבית שחייבים לפעול לשינוי רדיקלי של המצב הנורא. לכן, לפחות על פי הנחת עבודה זו, ראוי לעודד הפקתם של עוד ועוד סרטים מהסוג של "מחילות", "עץ לימון", "נוזהת אל פואד", "עג'מי" או "קרוב לבית". זאת ללא התחשבות בהישגים האיכותיים שלהם.

ואפילו אם השקפת העולם האסתטית הזאת נכונה עד קצות הציפורניים שלה, הרי את "אודם" - סרט המסתופף אף הוא תחת מטריית הכיבוש - לא היה צריך לעשות כפי שהוא נעשה. הסיבה: הכיבוש, על המייצגים הקשים שלו - חיילי צה"ל ואופני ההתנהגות שלהם - מיותר לגמרי בסיפור הזה, והברגתו אל תוך העלילה מלאכותית בהחלט ובגדר ניצול לרעה של התודעה הפוליטית שיש או אין לצרכניו הפוטנציאליים של הסרט במערב אירופה, למשל.

קלרה חורי חיה בלונדון. היא נשואה שלא באושר ואם לילד בן 7. נטלי עטיה, גם היא בלונדון, אבודה ואולי אף לוקה בנפשה. בצעירותן, שתי נשים אלה, שמוצאן מרמאללה הפלסטינית, היו חברות בנפש וצלחו יחד התנסויות שונות, גם מיניות, לצד השפלות שנגרמו להן על ידי חיילי הכיבוש הציוני. כעת, כשהן מבוגרות בהרבה וחיות בסביבה אנגלית, ודוברות שפה זו בלבד, נאלצות החברות לשעבר לבוא חשבון עם עברן המסוכסך.
מתוך הסרט
השחקניות המתחילות מאפילות על המנוסות. נטלי עטיה ב''אודם'' מתוך הסרט

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב בואו להמשיך לדבר על זה בפורום סרטים וקולנוע -

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
קבלו עיתון מעריב למשך שבועיים מתנה

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים