מת לחיות: "זנזורי" מתקשה להתעלות מעבר לרמת מערכון
יובל סמו מגלם בכשרון את התפקיד הראשי ב"זנזורי", אבל הניסיון של יוצרי הסדרה לדחוס כמה שיותר דאחקות מונע מדמותו לעבור תהליך אמיתי
>> צפו בפרק הראשון של זנזורי בערוץ הווידאו של yes
>> היינו בהשקת הסדרה
את המיקס המשעשע הזה עושה סמו המוכשר ב"זנזורי", קומדיה חדשה מבית yes, העוקבת אחרי איש ממוצע שמגלה ביום הולדתו ה-40 ש: א. כל הגברים במשפחה שלו לוקים בלבם בגיל 40. ב. העובדה שאבא שלו (אלברט כהן, לונג טיים!) שכבר סוגר 75 בישר לו את בשורת האיוב הזו, לא באמת משנה משהו, בגלל שזנזורי בכלל מאומץ.

מהר מאוד מגיע פיני זנזורי, מורה לנהיגה מיבנה, נשוי באושר ואב לשניים שלא עבר על החוק מימיו, לתובנה שזה הזמן לתפוס את החיים בביצים ולהעז קצת, לחיות קצת, לא לוותר לעצמו - נושא שטופל לא פעם בקולנוע. ב"מר באום" של אסי דיין לדוגמה, שם נקצב זמנו ל-92 דקות בלבד, כאורך הסרט.
בכל פרק של הסדרה שובר זנזורי מחסום נוסף שליווה אותו כל חייו, בין אם ביחסיו עם הסביבה, חלומות אישיים או דברים שתמיד רצה לומר ולא אמר. עכשיו זה הזמן לעוף על עצמו ועל העולם כמו מישהו שאין לו מה להפסיד.
אבל המסע של סמו בתפקיד מורה לנהיגה לא חף ממהמורות בכביש. ישנה תחושה שיוצרי הסדרה ניסו - בדיוק כמו זנזורי - להספיק כמה שיותר בזמן המסך שניתן להם ולהגשים כמה שיותר פנטזיות יצירתיות בהפקה אחת, כי מי יודע מתי תהיה הפעם הבאה שיתנו להם אור ירוק על סדרה שלמה. תמצאו כאן הכל מהכל: דמויות גרוטסקיות, עיצוב מסוגנן, הרבה נוסטלגיה ואזכורים שונים, סקס ביזארי, ילדים עקומים, הגחכות, בוסים מנוולים, עיירה חמה וקטנה בה כולם מכירים את כולם וקריינות אירונית של עמנואל הלפרין. כל אלה מצליחים לספק לא מעט רגעים מצחיקים, בעיקר בגלל שסמו הוא קומיקאי משובח.
אבל בגלל ההתפזרות הזאת, אף אלמנט מכל אלה לא הולך עד הסוף, לא מבוצע כאילו עוד רגע ימות ויישכח. כן הדמויות, שוליות כמרכזיות, לא מצליחות להתרומם מעבר לפתרון הברור והמיידי, לתספורת המעוכה, לקרחת, לחולצה המכוערת. גם הקריינות של הלפרין לא מתאימה למתחולל על המסך ומרגישה כמו הגשמת פנטזיה, מישהו שהיוצרים תמיד חלמו להשתמש בו.
בולט במיוחד הוא חוסר האיזון בין דמותה של חני (עירית קפלן), אשתו של זנזורי, לבין אלה של ילדיה ובעלה. בעוד זנזורי וילדיו מדברים ומתקשרים ביניהם בצורה שהיא לכל היותר עיוות קל וחינני של מציאות יומיומית, חני המוגזמת נראית חסרת כל קשר למתרחש בסדרה, כשהיא מנופפת בידיה ברקע, משמיעה צווחות או מדברת בקול מוזר ומאנפף. מצד אחד קפלן מגלמת אישה שהיא מושא הערצה בקרב גברברי יבנה, מצד שני השימוש ביתרונות הפיזיים שלה מוגזם, ואפילו מעט סקסיסטי.
"זנזורי" מצליחה לפרוץ את גבולות המערכון לעתים רחוקות בלבד. המורה לנהיגה מיבנה עם תספורת האלי אוחנה לא עובר תהליך אמיתי בנוגע לבשורת האיוב שנפלה עליו. הוא נשאר בדיוק כמו שציפיתם ממנו שיהיה. לא הכי חכם, לא הכי יפה, לא הולך רחוק מספיק וכתוצאה מכך גם לא מרגש. בדיוק כמו הסדרה עצמה.
זנזורי, שני ורביעי, 20:40, yes קומדי
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב בואו להמשיך לדבר על זה בפורום טלוויזיה -
