שק של נחשים: הסצנות הטובות ביותר של "בנות"
פרק הסיום של "בנות," הסדרה המדוברת של השנה, ישודר הערב (רביעי) ביס. קבלו את עשרת הרגעים הגדולים של העונה
מה: במהלך ההופעה של להקתם של צ'רלי (בן זוגה של מארני) וחברו ריי, הם בוחרים להקריא על הבמה קטעים מיומנה של האנה, שמצאו על מיטתה. ויש לה כמה דברים לומר על צ'רלי ומארני.
למה: הצופים נחשפים פה לעובדה שהאנה לא מנצלת את המחברת שלה רק לכתיבת החיבורים האישיים שלה, שאותם היא מנסה לגבש לכדי ספר, אלא גם לביקורת חסרת בושה על הסובבים אותה. אף על פי שנדמה שהאנה מאוד מרוכזת בעצמה, היא לא עושה מאמץ אמיתי להתמודד עם הבעיות הרגשיות שלה, ולכן לא מפתיע לגלות שהיא בוחרת לבחוש בבעיות של אחרים.
מה: האנה חוזרת מפגישה טעונה עם האקס, שמתברר שהוא בכלל הומו, ורוקדת לבדה לצלילי השיר "Dancing on My Own" של רובין, עד שמארני מצטרפת אליה.
למה: הריקוד המשחרר שעוזר להאנה לצחוק על הסיטואציה מגיע רק אחרי שהיא מנסה להתמודד באמצעות הדרך המקובלת יותר בימינו - ציוץ קריפטי בטוויטר. היא מקלידה ומוחקת, מקלידה ומוחקת, ולבסוף משחררת אמירה שאף אחד לא יבין אך עדיין לא באה על סיפוקה. אז מה נותר? לרקוד לבד עם השיר הכי צפוי שאפשר לרקוד לבד לצליליו. אמנם הסדרה מנסה להתרחק מקלישאות של בונדינג נשי, אבל לפעמים היא חייבת להודות שהן כאלה רק מכיוון שהן עובדות.
מה: האנה מקבלת מאדם צילום של איבר המין שלו. מיד לאחר מכן הוא מתנצל וכותב לה שהוא התכוון לשלוח אותו למישהי אחרת, והיא בתגובה שולחת לו תמונת כמעט עירום של עצמה.
למה: אם לינה דנהאם (יוצרת הסדרה שגם מגלמת את האנה) היתה באמת מנסה לכתוב דמויות של נשים בוגרות ומשוחררות מינית, הן לא היו מזדעזעות כל כך מתמונה של איבר מין זכרי. המבוכה של האנה ומארני מהתמונה היא הטאץ' האותנטי. ויותר מזה: האנה, כמו כל בחורה שלא מצליחה להתנער מגבר שלא עושה לה טוב, לא שומעת לעצתה של מארני להתעלם מההודעה, ומתעקשת לשלוח לו תמונה סקסית חזרה. אדם, כמובן, לא מגיב.

מה: למארני נמאס מהרחמים העצמיים ומהאינטרוספקציה האובססיבית של האנה שמונעת ממנה לראות מה קורה מסביבה.
למה: כך בדיוק רבים אנשים שאכפת להם זה מזה. הם שומרים את הדברים בבטן, מתנהגים באופן פסיביאגרסיבי עד שאין להם ברירה אלא לומר משהו, ואז מגיע הפיצוץ הבלתי נמנע. ברגע השיא של המריבה, האנה ומארני מתווכחות מי מהן היא "פצע," תוך שהן עצמן קצת הולכות לאיבוד בתוך המטאפורה. הדובדבן שבקצפת: גילוי על הרגלי האוננות של האנה מימי ילדותה.

מה: לאחר שהאנה מציבה דרישות בפני אדם (הסצנה עוד תגיע בהמשך הדירוג),) ואף חושבת שהוא נענה להן, היא מגיעה אליו לדירה ומגלה ששום דבר לא השתנה.
למה: אף על פי שדנהאם תסריטאית טובה הרבה יותר מאשר שחקנית, הרגע שבו האנה מתיישבת על האסלה ומתחילה לדמוע הוא אחד הרגעים הכי כנים ומשוחקים היטב בסדרה. כך נראה מבט של בחורה שיש לה לב שבור, ואת זה אי אפשר לזייף.

מה: האנה מבקרת בדירתה של שושנה, שצופה בשעשועון דייטינג בשם "Baggage" המציג גברים ונשים שאמורים לנחש מה המטענים זה של זה לפי סדר עולה.
למה: המטענים ששושנה והאנה חושפות זו בפני זו לא מעניינים בפני עצמם (מעי רגיז, אכילת קאפקייקס בשירותים), ואת הגדולים ביותר כבר גילינו קודם לכן (שושנה בתולה). אבל בסדרה שבה הדמויות לוקחות את עצמן די ברצינות, היה נחמד לגלות לראשונה שזושיה מאמט, שמגלמת את שושנה, היא שחקנית קומית מצוינת שמצילה את הסדרה כולה מדכדוך.
מה: לאחר שהוריה מודיעים לה שהם מפסיקים לממן אותה, האנה המובטלת מרגישה שכבר אין לה מה להפסיד בחיים, ובהחלטה של רגע שותה לראשונה בחייה כוס של אופיום. לאחר מכן היא דופקת על דלת חדר המלון של ההורים שלה ומנסה להסביר למה היא זקוקה בכל זאת למנת מזומנים.
למה: אין בן -20פלוס-קצת שלא ניסה להציג את עצמו כמבוגר האחראי בפני הוריו ונכשל. הרגע שבו האנה נופלת על הרצפה, מיד אחרי שהיא מבטיחה להורים שלה שהיא הקול של הדור שלה, או סתם קול של סתם דור, מכתיב את הטון להמשך הסדרה כולה.

מה: הבנות במשרד החדש של האנה משכנעות אותה שהיא לא יכולה להמשיך לקבל את היחס המזלזל של אדם, והיא אוזרת אומץ ומתעמתת איתו.
למה: כמעט אין אישה שלא נאלצה לפחות פעם אחת בחייה לעמוד מול גבר שלקח אותה כמובנת מאליה ולהציב בפניו דרישות. יכולות הכתיבה הנאמנות למציאות של דנהאם באות לידי ביטוי בסצנה הזאת כשהאנה מתחילה לסתור את עצמה - היא רוצה לנתק איתו קשר, אבל אכפת לה ממנו; היא לא רוצה חבר, אבל היא רוצה מישהו שירצה להיות איתה כל הזמן. בקיצור, השקרים הקטנים שכולנו מספרים לעצמנו - ואף אחד לא קונה אותם. אבל מה שבאמת הופך את הסצנה לראויה להיכנס לשלישייה הפותחת הוא העובדה שאת המונולוג הנחוש (בערך) האנה מבצעת תוך הצגת גבות מגוחכות שציירו לה במשרד.
מה: שושנה מעשנת קראק ומאבדת את החצאית.
למה: כמו שכבר צוין, היכולות הקומיות של מאמט הופכות את הצפייה בסדרה לציפייה מתמשכת לראות אותה שוב על המסך. אמנם הסצנה כתובה בצורה מעט מופרכת ומטופשת, אבל מה שכן אמין הוא שקראק לא יכול להשפיע באופן חיובי על בחורה שחשוב לה כל כך להיות בשליטה, כמו שושנה.
מה: האנה מצליחה להעליב את אדם, שאומר לה שהוא אוהב אותה, על ידי זלזול מופגן במערכת היחסים שלהם.
למה: תסריטאיות נוטות להאשים את הדמויות הגבריות בבעיות רומנטיות. אדם אולי רחוק מלהיות הגבר האידיאלי, אבל הוא מציב מול האנה מראה מעניינת וגורם לה לפקפק בעצמה ובצורה שבה היא מתנהלת במערכות יחסים ובכלל. אם היא רדפה אחריו במשך חודשים, למה פתאום היא מאבדת עניין? האם באמת אכפת לה ממנו, או שהיא רק צריכה אישור שהיא מישהו שאפשר להתאהב בו ושיכול לצאת כשידו על העליונה לשם שינוי? התשובות בעונה הבאה.

עוד בטלוויזיה:
>> בהתחלה היינו סקפטיים אך אופטימיים לגבי "בנות"
>> לכבוד 4 ביולי - הסדרות הכי אמריקאיות
>> איך הסיטקום החדש של צ'רלי שין?
