עדיף שתסתכלו בקנקן: "שלגיה והצייד" יפהפה אך כתוב רע
"שלגיה והצייד", סרט שלגיה השני שיוצא השנה, הוא לא יותר מאוסף של סצינות יפהפיות בלי תסריט ראוי שיחבר בינהן. מזל שלפחות יצא לנו סיפור רכילות עסיסי ממנו
''שלגיה והצייד'', במאי: רופרט סנדרס, ארה''ב 2012

>> הרומן השערורייתי שנוצר על סט הסרט מעניין אותנו הרבה יותר

את הסיפור של "שלגיה" אתם כבר מכירים, והסרט לא מחדש בו שום דבר. הסיפור המעניין יותר הוא התחרות בין שני אולפנים הוליוודיים, שבמאמץ לחקות את ההצלחה של "אליס בארץ הפלאות" הריצו את הסרטים שלהם דרך ההפקה בקצב של אצנים אולימפיים. "שלגיה והצייד" נראה כמו סרט שהצילומים שלו התחילו (ואולי גם הסתיימו) לפני שהתסריט הושלם. זה סרט יפהפה: העבודה שנעשתה בבחירת הלוקיישנים, העיצוב והאפקטים היא מדהימה. אבל כל זה מתבזבז על תסריט כל כך קלוש שלא לגמרי בטוח שהוא קיים.
במקום תלאותיה של נסיכה בארץ אגדות קסומה, מה שמופיע בסרטים האלה הם השיקולים הכלכליים שמאחוריהם. שיקול כזה, למשל, הוא כנראה מה שהביא את האולפן ללהק לתפקיד שלגיה את קריסטן סטיוארט. תכונתה הבולטת של סטיוארט כשחקנית היא העובדה שהיא מככבת בסדרת "דמדומים" וכנראה זה שווה סכום מסוים של דולרים בקופה, שיגיעו ממעריצות סדרת הערפדים. מלבד העובדה הזאת אין לה אף תכונת אופי שניתן להבחין בה. היא משעממת במידה יוצאת דופן. לצפות בשחקנית כל כך ריקנית מדקלמת תסריט כל כך ריקני יוצר על המסך ואקום שמאיים לשאוב את בית הקולנוע כולו על צופיו. המלכה היא סיפור שונה לגמרי: שרליז תרון היא אפקט מיוחד משל עצמה, והיא היחידה בסרט שמתאמצת. היא זועמת, רותחת וצורחת באובר-אקטינג מרהיב. היא גם מבהירה שמדובר בסרט פנטזיה, שכן בסרט מציאותי אף אחד לא היה טוען ברצינות שקריסטן סטיוארט יפה יותר ממנה.
שלגיה, כאמור, שם, והמלכה, ומראה מראה שעל הקיר וכל זה, אבל הסיפור לא מחזיק סרט באורך מלא. אז מה עושים ביתר הסרט? שלגיה והצייד כריס המסוורת, משוטטים בארץ פנטזיה גנרית ושומעים על כך ששלגיה היא "האחת" שנבואה עתיקה אומרת שתביס את הרשע. בדיוק כמו שאליס היתה "האחת" שתביס את הרשע. או ניאו. סיפור שכולל נבואה על "האחד" שיביס את הרוע הוא כבר לא סתם לא מקורי - הוא הדיפולט. זה מה שממלאים בו סרט אם לא הספקת לחשוב על משהו אחר. זאת כנראה העלילה שמקבלים כשמביימים תסריט שמורכב מדף ריק.
רופרט סנדרס (ששמו נודע בימים אלה בגלל הרומן עם כוכבת סרטו הבוגדנית ולא בזכות כישוריו) הוא במאי פרסומות שזה הסרט הראשון שלו, ונראה שהוא ניגש אליו כמו שניגשים לסדרה של פרסומות. יש פה אוסף של סצינות שכל אחת מהן בנפרד יפהפייה - הן פשוט לא מתחברות לשום דבר. סצינה אחת, שהופיעה בכל הטריילרים, מראה את המלכה, לבושה בכתר בלבד, טובלת בתוך אמבט של חלב (או שמא יוגורט). בטריילר זה נראה יפה, אבל נטול כל הקשר. בסרט - בדיוק אותו הדבר. המלכה נכנסת לחלב, יוצאת מהחלב, וזהו. הסצינה לא מוסברת (רחצה בחלב משפרת את עור הפנים?) לא מוזכרת עוד ("זוכרת איזה מגניב היה כשהתרחצת בחלב?") ואין לה שום השפעה על העלילה.
קצת לאחר מכן מגיעה סצינה שבה שלגיה והצייד פוגשים טרול. מפלצת ענק כזאת, מהסוג שחי מתחת לגשרים. הטרול מעוצב להפליא, הוא יצירת פאר של אפקטים, אבל גם ההשפעה שלו על העלילה היא אפסית. הוא בא ואז הוא הולך. אם היו מוציאים את הסצינה בשלמותה מתוך הסרט אף אחד לא היה מרגיש בחסרונה. למעשה, אפשר לומר זאת על רוב הסצינות בסרט: הן באות והולכות בלי לעשות שום דבר חוץ מלהעביר עוד כמה דקות. בסוף כל הסרט עובר, ואתם עדיין מחכים שהסיפור יתחיל.

"שלגיה והצייד" הוא בזבוז עצום: כל היופי הזה, שכדי ליצור אותו בוודאי נדרש לא מעט כישרון ולא מעט כסף, פורח מהזיכרון תוך דקה, מכיוון שאין שום דבר שיחבר את התמונות היפות לסיפור בעל ערך. "מראה מראה", סרט שלגיה הקודם שיצא השנה, היה גם הוא יצירה מסחרית במשקל נוצה, אבל לפחות היה לו אופי כלשהו וריקודים הודיים. ב"שלגיה והצייד" אין אפילו את זה.
