100 לסשה ארגוב: מתי כספי שר עם משפחתו
הרומן של מתי כספי עם לחניו של סשה ארגוב לא מאבד דבר מהקסם המקורי גם כמעט עשרים שנה לאחר לכתו של המלחין הדגול, כפי שהצטייר במופע המיוחד במסגרת פסטיבל הפסנתר, בו אירח את בנו, כלתו ונכדתו של המאסטר
עוד כותרות ב-nrg:
תעודה? 9 חודשים ובייבי בום במבחן המציאות
מופרע עם כבוד: אלקנה מרציאנו פותח את הלב
הזירה הלשונית: לכל מי שמאס בכדורגל הישראלי
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

למען האמת, לא ברור אם בכלל אפשר להגביר כשאתה מתחיל את הקריירה עם "ואותך", "ברית עולם" ו"ביום מסה". אבל גם אחרי הפתיחה המטאורית של מתי כספי, הקריירה שלו ידעה עוד כמה וכמה רגעי שיא, והמפגש עם סשה ארגוב ז"ל הוא לבטח אחד מהם.
100 שנה בדיוק אחרי היוולדו של המלחין האגדי, מתי כספי בא לביקור נוסף בפסטיבל הפסנתר, שנדד הפעם למוזיאון תל אביב. כשהוא מלווה בבנו ובכלתו של ארגוב, איתמר על החצוצרה וגבי על הפסנתר, הוא ביצע את מיטב השירים משני האלבומים משירי ארגוב שהקליט בשנות ה-80 ("מתי כספי שר סשה ארגוב" ו"מתתיהו ואלכסנדר"), וגם כמה נוספים.

בשיר הפתיחה, "עייפתי" של עמוס אטינגר, נדמה היה שמשהו חורק: היה משהו קצת לא מתואם בין שירתו של מתי, לבין ליווי הפסנתר המהיר והאינטנסיבי. אבל מיד אחריו התחילה שרשרת של שירים, שבאמת שלא צריך לומר עליהם הרבה, רק למנות בשקט את השמות: "החולמים אחר השמש" ו"כשאור דולק בחלונך", "עד" ו"השמלה הסגולה", "אם תרצי" ו"שיר ערש", כשגבי ארגוב ממלאת את מקומו של חמיה המנוח בקטעי הדיבור.
ב"זמר מפוחית" של אלתרמן, מתי, שישב כל ההופעה כשלפניו מילות השירים, פשוט לא הצליח לאתר את מילות הבית השלישי, וכאן התפתח דיאלוג מוזיקלי משעשע בינו לבין הפסנתרנית. לא יודע אם זה היה מתוכנן או לא, אבל אותי זה שכנע. בין לבין היו, כמובן, גם סיפורים מאוד משעשעים של כספי על עבודתו המשותפת עם המאסטר, וכמה הפעלות של הקהל, כמו ב"מעבר לתכלת" הבלתי אפשרי.

אריק איינשטיין אהב לספר שבהרכב השני של גשר הירקון, נהגו לשאול "מי זה הגבוה הזה שמפריע לדודאים?", אז כדי להשלים את התחושה שכספי מפריע למפגש משפחתי
שלושים שנה ויותר חלפו מאז עבודתם המשותפת, אבל המופע בפסטיבל הפסנתר הוכיח שכספי הוא אולי המבצע הטוב והמרגש ביותר של שירי סשה ארגוב שמסתובב בינינו (ועם הקורא אילי גורליצקי הסליחה). רגע השיא של המופע היה לטעמי הביצוע הנפלא שלו ל"וידוי", שדי בפתיח הפסנתר שלו כדי לגרום לעיניים להצטעף, שהוכיח שזמר בקליבר של כספי יכול לעשות מטעמים גם משיר נשי מובהק.
"כן, היה זה לא טוב, היה רע לתפארת", עאלק. שטויות. היה מעולה.
