היורשות: הקניות השוות הן לא דווקא ב-H&M
לכל החוששים שהסגנון האופנתי שלהם יאבד מייחודו מרגע ש-H&M תגיע לארץ, אספנו עשר אלטרנטיבות חו"ליות להגמוניה של הרשת השבדית, שיספקו לכם עיצובים עדכניים במחירים סבירים. עכשיו נשאר רק לטוס

ראשית, היא מוכרת בגדים סופר מעודכנים במחירים סבירים. הוסיפו לכך את תחלופת הסחורה היומיומית, את התרגום המהיר לטרנדים הנצפים על המסלולים ואת שיתופי הפעולה הייחודיים עם מעצבי על כמו רוברטו קוואלי וסטלה מקרתני, וקיבלתם נוסחה מנצחת. השמועות כי H&M מתכננת לתקוע יתד בארץ הקודש, העלו לא מעט חששות בקרב חובבי האופנה המקומיים.
אלה טוענים כי מרגע שמרכולתה של הרשת תהיה נגישה לכל עם ישראל, תאבד מלתחתם הנרכשת בחו"ל את ייחודה. ובכן, זה הזמן להשתחרר מכבליו של המותג הפופולרי ולהתוודע לאלטרנטיבות הלא פחות ראויות שקמו לו בעולם.
לרשימה שלפניכם נכנסו רק רשתות גדולות הממוקמות בספוטים החמים ביותר על פני הגלובוס. בכולן הפריטים הנמכרים הינם ייחודיים, עדכניים, בלעדיים למותג ובעלי רף מחירים נמוך יחסית. ממש כמו ב- H&M.

רשת יפנית שנוסדה ב-1963, אך את חנותה הראשונה פתחה רק ב-1984, בלא אחרת מהעיר הירושימה ביפן. האג'נדה של Uniqlo היא: הלקוח הוא המעצב, בעוד שהרשת היא רק ספק של "חומרי הגלם". רוב הפריטים בסיסיים למדי, כך שאפשר לחבר בין אלמנטים בעלי צבעוניות או סגנון שונה לפי ראות המתלבש.
כחלק מאותה גישה גם תווית הלוגו האדומה של החברה כמעט שאינה מורגשת ומובלעת בפנים הפריט. היום Uniqlo מונה 780 סניפים ברחבי העולם, בעיקר ביפן, בסין, בהונג קונג, בדרום קוריאה, באנגליה ובארצות הברית.

פעם
בנוסף: אחת לשבועיים שלושה הרשת משנה את שקית הנייר שלה: צד אחד יהיה תמיד עם איור משתנה בכל סגנון אפשרי, ובצד האחר יהיו קומפוזיציות משתנות עם הלוגו. הדבר היחידי הקבוע, שכבר הפך לסמלה המסחרי הלא רשמי, הוא הידיות האדומות של השקית, כך שלעולם לא תצאו
עם אותה שקית ביד.
מדד הטי שירט: 15-20 דולר
המותג הבריטי הוותיק, שחוגג השנה 60 להיווסדו, החל בחנות קטנה במזרח לונדון כבוטיק לבגדי נשים בשם "לואיס ספארייטס". כעבור 20 שנה מנתה הרשת יותר מ-70 חנויות ברחבי האי הבריטי. בהשפעת הצבעוניות החזקה והעיצוב החדשני ברוח מוזיקת הפופ שונה שמה ל-Chelsea Girl, והיא זכתה לתואר רשת הבוטיקים הראשונה בבריטניה.
ב-1983 הוכנסו בגדי הגברים תחת המותג "קונספט מאן", ורק ב-1988 מותגה מחדש River Islandלשמה ולעיצובה הנוכחי. מלבד בגדי גברים, נשים ונעליים נמכרים גם אביזרי אופנה וקוסמטיקה. כיום, עם לוק עדכני וצעיר, סניפי River Island פרושים על פני 250 חנויות ברחבי העולם ביותר מ-180 אתרים, מלונדון, ברצלונה, ואיסטנבול ועד לסינגפור, ביירות וכווית.
בנוסף: לפני כמה שנים הקימו במותג את העמותה Heart & Design שמטרתה לתמוך בקרן למחקר ולטיפול בחולי לב, ואחת לשנה בספטמבר נערכת מכירה פומבית של פריטי לבוש שעיצבו מעצבי על מכל העולם. השנה לקחו חלק בפרויקט, קארל לאגרפלד, מארק ג'ייקובס, מרסל וונדרס
ואלבר אלבז.
מדד הטי שירט: 25 דולר
הרשתות הספרדיות כמו "זארה", " פול אנד בר" ו"מנגו" כבר כבשו את ארצנו מזמן, אבל אם חשבתם שלאומה הספרדית אין מה לחדש, תנו לנו להכיר לכם את הדבר הבא:"ספרה".
מי שהקים את הרשת היה בית הכולבו המפורסם בספרד, "אל קורט אינגלס", כדי שתצעיר את המותג המקרטע אך גם כדי שתתחרה ב"מנגו" ו"זארה". ההצלחה היתה רק עניין של זמן.
"ספרה", כמו אחיה ואחיותיה הספרדיות, הצטיינה באופנת רחוב צעירה וצבעונית, המביאה את הטרנדים הכי חמים בעולם האופנה. הרשת, שהוקמה רק ב-2001, כבר מונה למעלה מ-70 סניפים רק בספרד, וחולשת בנוסף על עשרות סניפים במקסיקו, פורטוגל, יוון, בלגיה, ערב הסעודית וכווית, ובקרוב ייפתחו חנויות גם בהולנד ובגרמניה.
בנוסף: באתר החברה תוכלו להוריד ישירות למחשבכם את צילומי הקטלוג החדש, שמותאמים לשמש כטפט למסך.
מדד הטי שירט: 15 דולר
סיפור ההצלחה של הרשת מתחיל ב-1984 בלוס אנג'לס, בחנות בגודל 900 מ"ר, שנקראה אז Fashion 21. כמה סניפים לאחר מכן שונה שמה ל-Forever 21.
ב-1995 נפתח לראשונה סניף מחוץ לקליפורניה, ועד סוף 1999 כבר מנתה הרשת מעל ל-40 סניפים ברחבי ארצות הברית. ב-2001 השיקה את המותג XXI, מעין בית כולבו יוקרתי ענק שמשתרע על 24,000 מ"ר.
מאז הקימה עוד מספר תתי מותגים מצליחים: Heritage 1981, הקו הצעיר והאורבני יותר, שבו זוכים הגברים לליין פרטי משלהם; For Lov e 21, הליין הרומנטי יותר, המתמחה בעיקר באקססוריז; ו-Twelve Twelve by, המותג הבוגר יותר.
היום המולטי רשת מונה מעל ל-400 נקודות מכירה, עם 90 סניפים שנפתחים מדי שנה. מלבד ארצות הברית, קנדה, סין וסינגפור, הרשת בעלת נוכחות מרשימה במדינות ערביות, כמו בחריין, ערב הסעודית, כווית, עומן וירדן.
בנוסף: לפני שנתיים חנכה הרשת חנות בגודל 40 אלף מ"ר בפסדינה שבקליפורניה, אחת מחנויות הבוטיק הפרטיות הגדולות בארצות הברית ובכלל.
מדד הטי שירט: 18 דולר
"הוט טופיק" חייבים את ההצלחה שלהם ל"גאנז אנד רוזס", בון ג'ובי ו"דף לפארד", או למי שעדיין לא נולד בסוף שנות ה-80 תחילת ה-90 למוזיקת הרוק והפאנק האלטרנטיבית. חולצות הטי שלה סופר מגניבות ושואבות מעולם הדימויים הרוקיסטי, והיא מעצבת עניבות ואקססוריז לכל המינים והסוגים.
"הוט טופיק" הוקמה לפני 20 שנה, עם חנות אחת קטנה בקניון נידח. ב-1996 כבר מנתה למעלה מ-60 סניפים והחלה להיסחר בנאסד"ק הניו יורקי. הרשת חרתה על דגלה לנכס לעצמה את עולם המוזיקה האלטרנטיבית, אך תוכלו למצוא שם גם דימויים הלקוחים מעולם הקומיקס האלטרנטיבי, סרטי קאלט וסדרות טלוויזיה אנדרדוגיות. המותג גאה בעובדה שהוא קשוב לצרכנים ומתעדכן. הרשת ממוקמת בעיקר ברחבי ארצות הברית ובפורטו ריקו.
בנוסף: בסוף 1989, כאשר החנות הראשונה לביגוד ואקססוריז על טהרת המוזיקה נפתחה, המותג כמעט פשט את הרגל. כשהעולם הוצף בחולצות של להקות רוק, "הוט טופיק" לא היתה שונה מהשאר. כך נולד הרעיון להתחיל למכור חולצות טי של להקות קצת פחות מוכ ?רות ויותר אלטרנטיביות בשוק האמריקני, כמו "הקיור" ו"דפש מוד", ואז החל הבאזז סביב המותג.
מדד הטי שירט: 20 דולר.

אם אתם מכורים ל"זארה" או ל"פול אנד בר", קבלו את הסנונית האחרונה מאותו בית יוצר-קבוצת "אינדיטקס". הרשת נוסדה ב-2001 כמותג סקסי ורומנטי לנשים בלבד, ובהמשך התרחבה לאופנת ילדות ותינוקות.
היום בסיס האם שלה ממוקם בברצלונה, אך כמאה מעצבי המותג פרושים ברחבי העולם, וכך מתקבלות קולקציות אופנתיות, מגוונות וייחודיות. "אוישו" מונה 320 סניפים, בעיקר באירופה (איטליה, צרפת, יוון, ספרד, פורטוגל ועוד), אך גם במקסיקו, ערב הסעודית, לבנון וקטאר נהנים מהפריטים הנחשקים של "אוישו".
אגב , לא שכחנו את הילדה הרעה והבועטת של קבוצת "אינדיטקס", הלוא היא רשת "ברשקה", המחזיקה ב-508 חנויות ברחבי העולם. לאחרונה החלו רוחשות שמועות כי גם המגניבה הזאת עומדת לנחות במחוזותינו, מה שפסל אותה באופן מידי מכניסה לרשימת היורשות החו"ליות השוות.
בנוסף: אם חשבתם שהשם "אוישו" זו מילה ביפנית בעלת משמעות ייחודית, אז טעיתם. צוות הקריאייטיב בחר מילה קצרה חסרת משמעות שתהיה קליטה בכל השפות. באופן שבו הלוגו מעוצב, ניתן לקרוא את המילה מכל כיוון כמו כתב ראי, דבר המעיד על הוורסטיליות של המותג.
מדד הטי שירט: 25 דולר
מותג איטלקי, בעל לוגו שתי הקשתות המפורסם (קלאדיו גרוטו, מייסד החברה, טען שחזה בתופעת הטבע הנדירה של שתי קשתות מחוברות באחת מנסיעותיו באוקיינוס ההודי), אשר מציינות את יסודות
ערכי המותג: שיתוף פעולה, חיוביות וחיוניות. Gas החלה את דרכה בתחילת שנות ה-70 ביוזמת משפחת גרוטו. השיק האיטלקי והחיבור לעולם צעיר ואופנתי הפכו את המותג לאחד החזקים בעולם האופנה האיטלקי, עם 3,000 נקודות מכירה הפרושות כיום ב-56 מדינות, ובהן איטליה, הונגריה, צרפת, אנגליה, ואף תוניסיה, לבנון, יפן וניו זילנד.
בנוסף: באפריל האחרון נערכה תחרות מטעם המותג לעיצוב דגל לכדור הארץ, כחלק מההתרחבות של Gas והרצון לשדר אחווה עולמית. התחרות לוותה בתערוכה ומכירת טי שירטים עם העבודות הנבחרות. באתר החברה ניתן לראות את העיצובים
השונים.
מדד הטי שירט: 30 דולר
מותג אמריקני שהוקם ב-1961 בניו ג' רזי, ארצות הברית. רבבות היו פוקדים באדיקות את החנויות בשל המחירים הנמוכים והאופנה הצעירה והפופית. עד היום "דאפי'ס" מציעה מגוון רחב של פרטי לבוש ואקססוריז עדכניים, אשר לא היו מביישים כל בוטיק של מעצב ניו יורקי. הרשת ממוקמת ברובה בארצות הברית, עם כמעט 20 סניפים, בעיקר בניו יורק.
בנוסף: "דאפי'ס" הייתה לאחת החנויות הראשונות שנפתחו בניו יורק והציעו עיצוב אירופי שנראה יקר ומתוחכם אך במחירים מגוחכים.
מדד הטי שירט: 15 דולר
הגרסה ההולנדית ל-H&M. כשהוקמה ב-1962 שימשה כמפעל לייצור בגדי גברים, ובגדי הנשים נכנסו רק מאוחר יותר. ב-1999 הושק השם הבינלאומי We.
תחת המותג קיימים שלושה ליינים: גברים, נשים וילדים, הכוללים שני קווי הלבשה: האחד צעיר ואורבני והשני מחויט יותר לערב. היום למותג 228 סניפים, הפרושים ברובם באירופה (הולנד, גרמניה, בלגיה, לוקסמבורג ושווייץ). אלה רק חלק מהמקומות שבהם תוכלו לרכוש מפריטיה.
בנוסף: הרשת חברה לארגון Mensen in Nood (" אנשים שצריכים"), אליו היא מעבירה את כל הבגדים שנותרים מהקולקציות הישנות. המבצע האחרון שלהם היה "פרויקט קונגו", ומדי שנה We בוחרים פרויקט חדש.
מדד הטי שירט: 20 דולר.

מותג נוסף מבית היוצר של העם הספרדי, אשר הוקם ב-1988 כאופנה לגברים בלבד כדי לקדם את האופנה האורבנית הגברית והקוסמופוליטית. רק לפני שנתיים הושקה קולקציית הנשים הראשונה ברעש וצלצולים.
כיום "ספרינגפילד" מונה כמעט 600 סניפים ברחבי העולם בכ-35 מדינות, ובהן ספרד, פורטוגל, צרפת, הונגריה, אוסטריה, קנדה מקסיקו, רוסיה, סינגפור, קטאר ובשתיים משכנותינו, ירדן ולבנון.
בנוסף: לפני שש שנים היה ניסיון להכניס את המותג לארץ, ואף נפתחה חנות דגל בקניון רמת אביב על ידי חברת "סקאל". הניסיון נכשל, אך בעולם המותג ממשיך להתפתח.
מדד הטי שירט: 21 דולר