פרסום הוא פרסום הוא פרסום
השבוע נבחר הקמפיין של "פיירי" באות קלון לפרסומת הכי סקסיסטית. אלא שספק רב אם יוזמי המהלך מועילים לנושא או דווקא מזיקים לו
לכבוד יום האישה ויצ"ו דירגה את הפרסומות הסקסיסטיות ביותר בתקשורת הישראלית, וכזוכה נבחרה הפרסומת של פיירי. הקריטריונים היו בין היתר - "הצגת חלקי גוף מנותקים ממכלול גוף האישה", "הקבלת גוף האישה לבשר טרף ולמאכל", "הצגת נשים כאובייקט, כחפץ וכמוצר צריכה", "מתן דגש על פונקציונאליות מינית" ועוד.
בין החברות שהתמודדו השנה יכולנו למצוא את : יופלה, תפוזינה, שילב, פרופורציה, AXE, גולדסטאר, מטבחי דו-איט וחברות נוספות. קודם כל למען הסר ספק אומר כאן קבל עם ועולם, אני אישה. למרות זאת ועל אף אני מוצאת את כל עניין אות הקלון מבזה לא פחות.
תשאלו למה? הנה התשובה - בעולם הפרסום יש אמרה ידועה: "פרסום הוא פרסום הוא פרסום". גם אם הוא שלילי הוא פרסום, גם אם הוא אות קלון הוא פרסום. בחירת הפרסומת הסקסיסטית ביותר נותנת לפרסומת חשיפה, יוצרת סביבה באזז וזמן מסך שהיא לא הייתה מקבלת לעולם, ויצא שכרכם בהפסדכם.
אם המשימה העומדת לנגד עיני הארגון היא קידום המגזר
רק אשאל שאלה אחת. אם ברצונכן לקדם את האישה, מדוע לא לעודד את החיוב במקום את השלילה? למה לא להעניק פרס לפרסומת ההוגנת ביותר? מדוע לא לשבח את אלו הראויים לשבח ובכך לקדם את העשייה החיובית?
האם האדם הקטן באמת זוכר מדוע הוא זוכר את הפרסומת הזו? האם הוא יפסיק לקנות את המוצר כיוון שנבחר כפרסום סקסיסטי? מסופקני. הגיוני יותר שהאיש הקטן ילך בקניון יראה מותג מוכר יזכור אותו ויחליט לקנות.
כאמור, השנה נבחרה "פיירי" לפרסומת הסקסיסטית ביותר. כעת יעלו את הסרטון ויפיצו בכל אתר ותחת כל עץ רענן חכו חודש ותבדקו מה זוכרים. סקס אפיל או סקסיסטיות?
ועכשיו אם כבר הלכנו על אות קלון, מצ"ב דוגמה לפרסומת באמת סקסיסטית של חברת ניסן.