פרסום הוא פרסום הוא פרסום

השבוע נבחר הקמפיין של "פיירי" באות קלון לפרסומת הכי סקסיסטית. אלא שספק רב אם יוזמי המהלך מועילים לנושא או דווקא מזיקים לו

אביגייל סוקניק | 5/3/2010 9:13 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
 
הפרסומת לפיירי שזכתה ל
הפרסומת לפיירי שזכתה ל
הפרסומת לפיירי שזכתה ל"אות הקלון של ויצ"ו

לכבוד יום האישה ויצ"ו דירגה את הפרסומות הסקסיסטיות ביותר בתקשורת הישראלית, וכזוכה נבחרה הפרסומת של פיירי. הקריטריונים היו בין היתר - "הצגת חלקי גוף מנותקים ממכלול גוף האישה", "הקבלת גוף האישה לבשר טרף ולמאכל", "הצגת נשים כאובייקט, כחפץ וכמוצר צריכה", "מתן דגש על פונקציונאליות מינית" ועוד.

בין החברות שהתמודדו השנה יכולנו למצוא את : יופלה, תפוזינה, שילב, פרופורציה, AXE, גולדסטאר, מטבחי דו-איט וחברות נוספות. קודם כל למען הסר ספק אומר כאן קבל עם ועולם, אני אישה. למרות זאת ועל אף אני מוצאת את כל עניין אות הקלון מבזה לא פחות.

תשאלו למה? הנה התשובה - בעולם הפרסום יש אמרה ידועה: "פרסום הוא פרסום הוא פרסום". גם אם הוא שלילי הוא פרסום, גם אם הוא אות קלון הוא פרסום.  בחירת הפרסומת הסקסיסטית ביותר נותנת לפרסומת חשיפה, יוצרת סביבה באזז וזמן מסך שהיא לא הייתה מקבלת לעולם, ויצא שכרכם בהפסדכם.

אם המשימה העומדת לנגד עיני הארגון היא קידום המגזר

הנשי, הרי שהן חוטאות לעיקר. לא נכנס כאן לדיון בעניין מהי פרסומת סקסיסטית והאם אישה שבוחרת לקחת חלק בפרסומת הזו, היא תמיד קורבן של המציאות ולא אישה חזקה שבוחרת לעשות שימוש בגופה כפי שהיא מוצאת לנכון, גם לא נכנס לדיון בעניין פרסומות שצוחקות על מגדר באשר הוא (גברי או נשי ולא חסרות דוגמאות), או פמיניזם באשר הוא.

רק אשאל שאלה אחת. אם ברצונכן לקדם את האישה, מדוע לא לעודד את החיוב במקום את השלילה? למה לא להעניק פרס לפרסומת ההוגנת ביותר? מדוע לא לשבח את אלו הראויים לשבח ובכך לקדם את העשייה החיובית?
 

פרסומת באמת סקסיסטית של חברת ניסן

האם האדם הקטן באמת זוכר מדוע הוא זוכר את הפרסומת הזו? האם הוא יפסיק לקנות את המוצר כיוון שנבחר כפרסום סקסיסטי? מסופקני. הגיוני יותר שהאיש הקטן ילך בקניון יראה מותג מוכר יזכור אותו ויחליט לקנות.

כאמור, השנה נבחרה "פיירי" לפרסומת הסקסיסטית ביותר. כעת יעלו את הסרטון ויפיצו בכל אתר ותחת כל עץ רענן חכו חודש ותבדקו מה זוכרים. סקס אפיל או סקסיסטיות?

ועכשיו אם כבר הלכנו על אות קלון, מצ"ב דוגמה לפרסומת באמת סקסיסטית של חברת ניסן.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

בלבריסטה

תראו לי איש שיווק שתקן ואני אוכיח שהוא ארט. הרי איך אפשר לחיות בעולם שכולו פרסום ושיווק בלי לקשקש על זה קצת? אז קבלו, ברבורי רשת, על פרסומות מהעולם הגדול

לכל הכתבות של בלבריסטה

עוד ב''בלבריסטה''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים