המכורים לאייפון
מחר יושק עוד צעצוע בסדרת משפחת האייפונים. מדוע לא להסתפק בפלאפון המסורתי שאיתו אפשר בעיקר לדבר - ולחסוך אלפי שקלים

לא יסקרן אותי לדעת אם המכשיר החדש יכלול מסך מגע המייתר את הצורך בשכבת מגע נוספת. לא אוטרד מהאפשרות שמסך המגע הייחודי יאפשר להחדיר סוללה חדשה בעלת תוחלת חיים נוספת של חצי שעה. גם לא אפול מהכיסא אם יתברר שהאייפון 5 מאפשר את המרת שפת הדיבור להקלדה. הרי לא התרגשתי מהעובדה שהאייפון 4S מאפשר, באדיבות תכנת הסירי, לפטפט עם המכשיר בשפת בני האדם.
ככלל, אינני חובב גאדג'טים, למעט אוסף צעצועי מכוניות מיושנות (אם אפשר לקרוא לכך גאדג'טים) המסגיר חסך צעצועים בילדותי. מכשיר הפלאפון שברשותי מדגם נוקיה E71 נדחף לי ממש בעל כורחי במסגרת שדרוג כולל שבוצע לפני שנתיים במקום העבודה. למען האמת עד היום אינני בקיא במלוא פונקציות המכשיר החכם, שזכו מאז לכינוי "אפליקציות." הפונקציות החשובות מבחינתי הם עצם יכולת הדיבור ומשלוח הודעות האס-אם-אס.
אתמול ניסיתי לפענח אצל חבר שבשנתיים האחרונות הספיק להשתדרג מאייפון ,2 ל,3- ל,3S- ל,4- ול,4S- מה מסתתר מאחורי הטירוף ואם בכוונתו להסתער על האייפון החדש, הגם שמחירו יקר ב1,000- שקלים בהשוואה למחיר הנוכחי. הוא חשב לרגע וענה לי: "זה תלוי. תלוי מה יציעו במכשיר החדש. נראה מה יגידו בפורומים ואז אחליט סופית." המחיר ממש לא הטריד אותו, אבל הוא ניאות להפליג בשבחי האייפון האחרון שקנה (4S) המצויד בשתי מצלמות וברזולוציה מצוינת.
"ואתה יודע שכבר יותר ממחצית מהצילומים בעולם נעשית באמצעות סמארטפונים," הוא הוסיף טיעון מנצח. כששאלתי "אם תקנה חדש, מה תעשה עם האייפון שרכשת רק לפני מספר חודשים"? הוא ענה בלי להתבלבל: "לא אזרוק אותו לפח. אעביר
ואני בכל זאת נותר עם התמיהה כיצד בעידן של טענות על יוקר המחיה, מחירי הדלק גבוהים ואנשים שאינם מסוגלים לגמור את החודש, יש כאלה המנותקים מהמציאות ומוכנים לבזבז אחת לכמה חודשים אלפי שקלים על טלפון משוכלל. האם מספר גרמים פחות במשקל או עובי הקטן במילימטר הם באמת מה שעושה את כל ההבדל?
כנראה שחסידי האייפון הם כת סגורה שההיגיון הכלכלי לא מאפשר לבלבל אותה. השיגעון הוא המוטו. הם ממשיכים לחיות את עולם האפליקציות. את סל הקניות הם ממלאים באפסטור, ולא אצל רמי לוי. את הטירוף הזה יודעים בהנהלת חברת אפל, היצרנית הסדרתית של האייפון, לנצל היטב. אם אפל לא היססה לתבוע את סמסונג הקוריאנית באשמה של העתקת הפטנטים על מוצריה - ופגעה בצרכן האמריקאי, מדוע שתהסס בניצול החולשה הגובלת בילדותיות של צרכניה ברחבי העולם?