משכתבים את ההיסטוריה
נוכחות בני המגזר הדתי-לאומי ביחידות צה"ל הלוחמות היא רחבה למדי. אולם הטענה שהם הרוב המוחץ בהן ולא החילונים היא כבר שקר גס
שוויון בנטל אינו יכול להתפרש לפי התכתיבים הפוליטיים של פוליטרוקים ופוליטיקאים ציניים שכל עניינם לשלוט ולהשליט את תפיסת עולמם. המושג שוויון אינו יכול להיות "גמיש" ונתון לפרשנות סקטוריאלית. שוויון הוא שוויון הוא שוויון. אידיאולוגיה פוליטית או תפיסת עולם דתית אינן יכולות להצדיק אי-שוויון בשום תנאי ובשום מצב. מי שנותן את ידו לפרשנות כזו יוביל את החברה הישראלית להתפוררות.
אם הגישה לגבי החרדים שאינם משרתים בצבא מתקבלת על הדעת, ברמה העקרונית, שום הסבר ושום ניסיון לעוות את המציאות לא יעזרו בכל הקשור לישיבות ההסדר ושירות לאומי לבנות דתיות. קראתי גם קראתי מאמרים שונים שנכתבו על ידי אנשים דתיים בעלי דרגות צבאיות בכירות שלימדו סנגוריה לגבי שירותם של בני ישיבות ההסדר. מעולם לא הייתה כל טרוניה על תרומתם הסגולית של בני ישיבות ההסדר לצה"ל בתקופת שירותם בשירות סדיר. ההפך הוא הנכון. מעולם לא נטענה הטענה שבני ישיבות ההסדר ממשיכים לשרת במילואים בתפקידים משמעותיים. כל אשר נטען הוא שמשך השירות הסדיר שלהם הוא עד היום 16 חודשים בלבד ולא 36 חודשים רצופים של "חילונים". נקודה.
הניסיון הפסאודו-מדעי מבית מדרשם של סנגורי הסקטור הזה להטעים שעומק המשמעות בשירות הוא הקובע ולא אורך השירות זו ממש גוזמה. לנסות ולרמוז שמא ה"חילונים" הם המיעוט המשרת שירות משמעותי - זו ממש נבלה. נקבע כאן בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים: נוכחות המגזר הדתי-לאומי בשדרות צה"ל המשמעותיות ביותר, ביחידות הלוחמות והמצטיינות, רחבה למדי ביחס למספרם בחברה. מכאן ועד הטענה של רוב מוחץ בכל היחידות הקרביות זו בלוף ושכתוב ההיסטוריה.
הרוב המוחלט של הלוחמים והמשרתים בצה"ל הוא רוב שמוגדר כרוב חילוני מובהק, גם בסדיר, גם במילואים וגם בקבע. אל תנסו לשקר. ניתן להתרשם שכאילו כל היחידות הלוחמות של צה"ל מאוישות רק על ידי בני ישיבות ההסדר. זהו שקר גס.
שנית, כל עוד צה"ל לא החליט שכל היחידות האחרות מאלה הלוחמות אינן נחוצות, שירות צבאי חובה בכל יחידה הינו משמעותי. זהו השוויון המלא. נדמה לעצמנו מה יקרה אם נציע שגם בישיבות ההסדר ילמדו רק עילויים, ואילו האחרים הלומדים ואינם ממש עילויים יגויסו. כל ראשי הישיבות יבוא ויטענו, בצדק, שכל מי שלומד בישיבת הסדר הוא מבחינת בעל פוטנציאל ועצם הלימוד עצמו הוא העיקר. זו טענה צודקת כפי שהטענה שכל סוג של שירות צבאי חובה או מילואים חשוב. אז תפסיקו לבלבל את הציבור במיני הגדרות בלתי ראויות.
ואם בשוויון בנטל עסקינן, ניתן לבוא ולשאול: מדוע אין שירות חובה לבנות דתיות? מדוע לבנות המגזר הדתי-לאומי הזכות לא לשרת כשבתי הקטנה משרתת בצה"ל, ואני כה גאה על כך? מדוע לבתי לא הייתה אפשרות, כפי שאין לאף בת חילונית, לבקש שחרור משירות צבאי על בסיס אמונה דתית או אידיאולוגית?
אז אם מדברים על שוויון מלא בנטל, כי אז גם הבנות הדתיות צריכות להתגייס כפי שמחויבות האחרות. כל ניסיון לטעון שתרומתן של בנות השירות הלאומי גדולה לאין שיעור מזו של הבנות החילוניות הוא עלבון. השירות הלאומי הוא התנדבותי, ואילו השירות הצבאי הוא חובה. אם רוצים שוויון, כי אז גם הבנות הדתיות יגויסו על ידי צה"ל ויעמדו במטלות חוץ-צבאיות. זה שוויון!