ראשי > כלכלה > פרסום ושיווק > כתבה
בארכיון האתר
פלייבוי נגד באומן בר ופלאפון
החברה טוענת לדמיון בין הסמליל הסלולארי החדש לבין השפנפן שלה. ריבנאי מכחיש כל קשר
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
מיטל זדה
7/6/2004 14:08
הסמליל (לוגו) החדש של פלאפון מסרב לרדת מסדר היום הפרסומי.
 
סמנכ"לית השיווק של ערוץ פלייבוי הישראלי, שרית מדליה, מאשרת היום (שני) כי הנהלת פלייבוי העולמית בודקת את האפשרות שהסמליל החדש של החברה הסלולרית, שהושק רק בשבוע שעבר, מהווה שימוש שלא כדין בסמל
מסחרי בשל דמיונו לסמליל המיתולוגי של פלייבוי, השפן.
 
שוני ריבנאי, שותף במשרד הפרסום באומן בר ריבנאי, אשר יצרו את קמפיין פלאפון החדש, דוחה בתוקף את טענת חברת פלייבוי ויוצא כנגד ההשוואות בין הסמליל החדש לסמלים מסחריים אחרים כגון הסמליל של חברת
הסלולר הברזילאיתOI.

סמליל דימיוני שהופץ באינטרנט
"כמה צורות כבר נשארו?"
ריבנאי מסביר שמעצב הלוגו, פיליפ בולקיה, והוא עצמו, חיפשו כל אחד בנפרד סמליל חדש ומקורי. "כשאתה חושב על לוגו חדש, אתה מחפש משהו שיבוא ממקום אחר. בצורות כמו ריבועים, משולשים ואליפסות כבר השתמשו בעבר, כמה צורות כבר נשארו?" הוא שואל.
 
לריבנאי חשוב לחזור ולציין כי בולקיה הגיע עם הסמליל החדש לאחר שחיפש בעצמו דרך ליצור סמל מסחרי בצורה אחרת. ריבנאי קושר את התגובות לגבי הדמיון בין הסמליל של פלאפון לסמלילים של חברות אחרות, למאמר שכתב בעבר על נושא העתקות בעולם הפרסום: "נתתי גם את הדוגמא של אסקייפ עם הלוגו האדום ועכשיו מנסים להחזיר לי על זה. כתבתי אז ביקורת אמיתית ומקצועית, משום שאי אפשר להתעלם מכך שהז'אנר שהוביל את התעשייה הזו (תעשיית הפרסום) במשך שנים היה ההקצנה ואנו יודעים מי הוביל את הז'אנר".
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

פרסום ושיווק
טיף וטף  
אפקט הפחד  
לחשוב יותר זה פשע  
עוד...