ראשי > כלכלה > פרסום ושיווק > כתבה
בארכיון האתר
שירת הסלוגן
דרשנו מאנשי הקריאייטיב הבכירים בענף לבחור את הסיסמאות הזכורות והאהודות של התקופה האחרונה. אחרי סיעור מוחות מייגע, קיבלנו גם תשובות. היה יצירתי
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
מיטל זדה
13/8/2004 11:28
בשבוע האחרון הטרדנו את אנשי הקריאייטיב הבכירים בענף, בניסיון למצוא איזה סלוגן מהתקופה האחרונה יצליח להיכנס לפנתיאון הסיסמאות הזכורות והאהודות.
 
נראה כי עידן הסיסמאות המיתולוגיות כדוגמת: "זה טוב זה אסם", "איזה זיפ שותים היום" ו"הגעתם לגיל שאפשר להתחיל", לא מצליח לשחזר את עצמו.
 
נכון שמקוריות זה שם המשחק,
אך נדמה כי לאחרונה שכחו בענף שלסיסמא אחת קולעת, יכולה להיות אותה השפעה על הצרכנים כמו לאפקטים ממוחשבים.  ותשאלו את ג. יפית.
 
אז יצאנו לחפש את הסלוגן המבטיח  וגילינו שהיצירתיות של הקולגות היא נקודה רגישה. "לא ממש אהבנו משהו של המתחרים לאחרונה", היתה התשובה הנפוצה. כשלחצנו קצת יותר, הצלחנו להרכיב את הרשימה המנצחת:
"זה לא אנחנו, זה מנהלי הקריאייטיב"
 שתי סיסמאות זכו באותו מספר קולות וחולקות יחדיו את המקום הראשון:
"זה לא אנחנו זה התפוזים" (מפרסם: חברת גניר עבור המותג פרימור; משרד פרסום: יהושע/TBWA). כמיליון דולר הושקעו בקמפיין שחשף גם את העיצוב והלוגו החדשים של המותג. לא בטוח שהציבור יצליח היום לזהות את המיץ על המדפים, אך אין ספק שאת הסיסמא, הוא יתקשה לשכוח.  

"לא רק מדברים" (מפרסם: פלאפון; משרד פרסום: באומן-בר-ריבנאי). אחרי שקיבל את תקציב פלאפון והדיה של הפרשה ההיא נותרו מאחור, עבדו בבאומן במרץ על המיתוג החדש של החברה. מצויידים במיליוני שקלים ובהצהרות על שפה פרסומית חדשה, הובילו בבאומן את אחד המהלכים התקשורתיים ביותר של השנים האחרונות. נכון, הביקורת על המיתוג כולו עדיין שם, אך דווקא על הסיסמא, הצליחו הקולגות לפרגן, גם אם אחרי לבטים רבים. 

קמפיין פרימור. "איזה מיץ שותים היום?"
פלאפון. "לא רק מדברים"
סקס והומור תמיד עובדים
הילדים הרעים של ענף הפרסום, או בשמם המולד - אילון זרמון והדר גולדמן - אומנם לא זוכים לפרגון יתר מהקולגות, אך ממשיכים לנפק קמפיינים מתוקשרים. ברשימה שלנו, הם מיוצגים דווקא בזכות פרסומת לנקניקים. "כל השאר סתם נקניקים" (מפרסם: יחיעם; משרד פרסום: זרמון-גולדמן). הקונוטציה המינית עדיין שם, אך אתם נאלצתם להודות שהפעם זה עובד.
 
סוגר את הרשימה קמפיין טרי יחסית לרשת מלונות פתאל שהחלו רק לאחרונה בפרסום טלוויזיוני. "לדבר זה עוזר, להזמין יותר" (מפרסם: רשת פתאל; משרד פרסום: יהושע/TBWA). אולי זו החריזה ואולי המבטא האמריקאי שמעלה חיוך ובכל מקרה אהבתם.
 
קמפיין יחיעם. הגרסה עם הבגדים
קמפיין פתאל. ניחוח אמריקאי
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

פרסום ושיווק
טיף וטף  
אפקט הפחד  
לחשוב יותר זה פשע  
עוד...