רכב מזהם ישלם יותר
תוכנית חדשה באוצר: המס על ג'יפים ומכוניות יוקרה יעלה באלפי שקלים - ואילו מכוניות ידידותיות לסביבה יקבלו זיכוי. המהפכה הירוקה
ואלו שתי ההמלצות שצפויות להשפיע יותר מכל על מחיריהן של המכוניות החדשות בישראל: המלצה לשינוי שיטת קבוצות הרישוי הקיימת; והמלצה לתת הטבות מס קנייה בסכום של עד 4,000 שקל לכלי רכב "ירוקים", לעומת ייקור באותו סכום של כלי רכב מזהמים.\
המודל הישראלי מביא בחשבון 5 מזהמים שונים: חד-תחמוצת הפחמן, הידרוקרבונים, תחמוצות חנקן, חלקיקים ודו-תחמוצת הפחמן. הוועדה השתמשה במודל אשר מכמת את העלות הכלכלית של הנזק הסביבתי והבריאותי של כל אחד מן המזהמים האלה בנפרד, ולפיו קבעה מקדם מסוים. הנוסחה הישראלית כופלת את ערכי הפליטה של כל אחד מהמזהמים במקדם הקבוע, מסכמת את כל הסכומים, ולפי התוצאה ניתן ניקוד מסוים לכל כלי רכב. הניקוד שהתקבל מחולק ל-4 קבוצות, וכל מכונית חדשה שתגיע לישראל תסווג לאחת הקבוצות.
כל מכונית שתסווג לקבוצה הראשונה תקבל הטבת מס בסך 4,000 שקל (סכום שיכול להגיע לכ-5% ממחירה של מכונית סופר-מיני בסיסית). מכונית בקבוצה 2 תקבל הטבת מס בסך 2,000 שקל , ומכונית בקבוצה 3 לא תקבל כל הטבה. מכוניות בקבוצה 4, בדרך כלל ג'יפים או רכבי יוקרה בעלי מנועים גדולים, יקבלו "קנס" בדמות תוספת מס קנייה בסך 4,000 שקל.
תחום נוסף שיש לו השפעה מהותית על זיהום האוויר הוא הנסיעות התכופות במכוניות צמודות ממקום העבודה (ליסינג), כתוצאה מהשיטה הנהוגה של "דלק חינם". במסגרת המלצות הוועדה יוצג מודל חדש שמבטל למעשה את 7 קבוצות המחיר שנהוגות היום ומחליף אותו במיסוי לינארי. כלומר, מס שווי השימוש יחושב על-פי מחירה של המכונית ולא על-פי שייכותה לאחת מ-7 קבוצות (כנהוג כיום).
למרות המודל החדשני, הוועדה ממליצה להמשיך ולתת הטבה לכלי רכב היברידיים - גם ללא קשר לרמות הפליטה שהם מייצרים, אולם לצמצם החל בשנת 2010 את ההטבה הנוכחית מ-30% מס קנייה שמשולם כיום (לעומת 84% על מכוניות אחרות), ובכל אחת מהשנים 2011-2013 להוסיף 10% מס קנייה.
לפי
עם זאת, סמנכ"ל רשות המסים, בועז סופר, התחייב להתחשב במי שביצעו את הסבת כלי הרכב שלהם בתקופה האחרונה, וזאת על-ידי הטלת אגרת הרישוי באופן מדורג.

ועדת המיסוי הירוק תמליץ גם לפטור כליל ממס את כל "הדלקים הירוקים", בעיקר דלקים ממקורות מתחדשים.
בנוסף, הוועדה ממליצה לעודד גריטה של כלי רכב ישנים באמצעות מתן 3,000 שקל לכל מי שיגרוט (ישמיד) מכונית בת 20 שנה או יותר. במקביל יועלו גם אגרות הרישוי של מכוניות ישנות, כדי לצמצם את כדאיות האחזקה שלהן. הוועדה ממליצה גם על הטלת "אגרות גודש", שיסייעו לצמצם את הנסיעות בשעות שיא או באזורים צפופים, וכן מתן פטור ממס על ממיר קטליטי ועל לוכד חלקיקים במנועי דיזל.