מגה תחרות
הרבוע הכחול נערכת להשקת הפורמט המוזל "מגה בול" בסוף החודש. סניף ראשון כבר נפתח בירושלים - בזירת מלחמת המחירים של רמי לוי ושופרסל
בצעד אסטרטגי הסניף הראשון של מגה-בול ממוקם בלב זירת התחרות בין הרשתות - בשכונת תלפיות בירושלים - שבה מתנהלת ב-4 השנים האחרונות מלחמת מחירים קשה בין רמי לוי לשופרסל.
ברבוע הכחול נערכו להשיק את תת הרשת החדשה ב-23 לדצמבר, אך כבר כעת נפתח הסניף הראשון בפורמט. תת-הרשת, שתפעל בפורמט מוזל, בדומה לשופרסל דיל ולרשתות הפרטיות כמו רמי לוי וחצי חינם, תמנה 36-38 סניפים ותתפרש על 120 אלף מ"ר.
בהמשך, בכוונת הרשת להשיק מותג פרטי תחת המותג "מגה", בדומה לשופרסל, המשווקת מוצרים תחת מותג "שופרסל" ולרשתות הפרטיות המשווקות את "המותג".
הרבוע הכחול תשקיע כ-30 מיליון שקל בשנה הקרובה בהשקתה ובהחדרתה של מגה בול, שתחלוש על כשליש מהשטח המסחרי של הרשת - דבר המלמד על חשיבותה הרבה לפעילות הקבוצה. הרשת אף צפויה לקבל מחלק מהספקים "דמי הסבה" על כל סניף שיוסב לפורמט הבול.
הכנסות אלו ופעילויות ייחודיות שנסגרו עם הספקים יעניקו לרבוע הכחול יתרון - שאליו נערכות המתחרות מבעוד מועד.
ההערכות הן כי שופרסל והרשתות הפרטיות ינסו למנוע בכל מחיר את התעצמותה של הרבוע הכחול, והמאבקים צפויים להתחיל עוד לפני השלמת תהליך הסבת הסניפים ברשת. בעבר, עם פתיחת סניף רמי לוי בצפון הארץ, נפתחה מערכה על מחיר העוף, שצנח עד ל-49 אגורות לקילוגרם.

עלות הסבת הסניפים לפורמט המוזל צפויה להסתכם ב-15 מיליון שקל. מהלך זה עשוי להקטין את הפגיעה הקשה שגרם לרבוע הכחול החרם החרדי על תת-הרשת שפע שוק, בעקבות סירובו של דודי ויסמן - בעל השליטה בקבוצה המחזיק גם בבעלות על - AM:PM לסגור את סניפיה בשבת.
באוגוסט 2007 השיקה הרבוע הכחול את תת-הרשת "מגה בעיר", שמוצבה כרשת שכונתית זולה, בניסיון לשנות את הנוהג שהשתרש, שלפיו ניתן לגבות מהלקוחות פרמיה משמעותית עבור הנוחות שבקנייה בסמוך לבית.
תת-הרשת, המונה יותר מ-100 סניפים, נחשבת ברבוע הכחול להצלחה, אך הביאה להאצה בשחיקת פורמט "מגה", שנהנה לאורך שנים מנכסיות מותג (ערכו של המותג עצמו) גבוהה.
לפיכך, עיקר הסניפים שיוסבו
להערכת הרשת, המשבר הכלכלי יוצר הזדמנות מצוינת לתת מענה ללקוח הישראלי, המעדיף חנויות המספקות מוצרים מוזלים. מטרת תת-הרשת מגה בול היא לגרום לצרכן להיות בטוח שהמחירים ברשת נמוכים על בסיס קבוע.
בעת ההודעה על הכוונה להקים את הרשת מסר מנכ"ל הרבוע הכחול זאב וורמברנד: "כולם אומרים 'אצלנו זול' ולא עומדים מאחורי ההחלטה". לדבריו, לצד המחירים הנמוכים מגה בול "תיתן כלים ותעזור ללקוח לחסוך באופן אקטיבי".
וורמברנד הסביר את הקמתה של תת-הרשת בירידה ברווחיותה של רשת שפע שוק. הוא מסביר שהירידה ברווחיות הרשת טמונה בכך שמוצרים מסוימים יקרים יותר בשפע שוק "בשל עלות הכשרות הגבוהה".
על הפורמט שיאבד חלק מסניפיו לטובת מגה בול אמר וורמברנד כי "רשת שפע שוק היא רשת שאני מאמין בה. הנאמנות שלנו במגזר החרדי תהיה ארוכת טווח".
וורמברנד גם יורה חצים לעבר מתחריו: "על ציר הזמן אנחנו מראים שהחלופה שהושקה לא מזמן (יש, נ.ק) יקרה יותר, ומי שקונה שם משלם יותר".
על פי התוכנית של הרבוע הכחול, אחרי ההשקה של מגה בול יישארו רק 18 מתוך 37 חנויות מגה, 113 חנויות מגה בעיר יגדלו ל-117 עד סוף ,2008 ואילו רשת שפע שוק, המונה כיום 40 סניפים, תמנה אחרי ההשקה 17 סניפים בלבד. בעתיד יושק גם מועדון לקוחות, שיקיף את כל הלקוחות של כל חנויות הרבוע הכחול.