שירת הברבור של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
שנים של תמרון בין גופים חזקים ומקושרים ממנו - משטרת ישראל, מע"צ, משרד החינוך ומשרד התחבורה - גרמו לברבור הזה לשמור על מקור סגור ועל צוואר שלם. כעת, רגע לפני שהצרות מלמעלה מולקות את צווארו של העוף הזה - הוא פותח את הפה ומזמר
הילד הזה, שמעולם לא היה לו אבא, הצליח כנגד כל הסיכויים להפוך לסוג של ברבור צולע: הוא רחוק מלהיות צח, הכנפיים שלו מקוצצות ועל הראש שלו צמח גידול מסוכן. אבל הלב של הברבור פועם בזכותם של לא מעט עובדים נאמנים שעושים עבודת קודש ומנסים, למרות כל הקשיים, לצמצם את מספר הנפגעים על כבישי ישראל.
כמו כל ברבור, גם הרשות סתמה את הפה במשך תקופה ארוכה ולא זעזעה את אמות הסיפים, תוך חשיפת ליקויים רבים של גופים שונים אשר מובילים וגורמים לתאונות מיותרות. שנים של תמרון בין גופים חזקים ומקושרים ממנו - משטרת ישראל, מע"צ, משרד החינוך ומשרד התחבורה - גרמו לברבור הזה לשמור על מקור סגור ועל צוואר שלם. כעת,
רגע לפני שהצרות מלמעלה מולקות את צווארו של העוף הזה - הוא פותח את הפה ומזמר.
שירת הברבור חושפת ליקויים בתחום אחד מתוך עשרות רבות של תחומים שלמען הטיפול בהם קנינו את העוף הזה. הטיפול בליקויים הללו עולה גרושים בודדים, לא רק ביחס לתקציב משרד התחבורה או לתקציב הרשות, אלא גם ביחס לעלות תאונות הרכבת לבדן.
אם נתעלם מן הכאב והסבל ונביא בחשבון רק את העלות הכלכלית של כל תאונות הרכבת ב-5 השנים האחרונות, נגלה שבאותו סכום אפשר לבנות גשר חדש מעל כל אחד מן המקומות שבהם נמצא ליקוי מסכן חיים. שירת הברבור הפיסח באה, כרגיל, באיחור - והיא חלשה מדי ולא מספיק ממוקדת.
אפילו רגע לפני שהוא מתייצב אצל השוחט, מסרב הברבור שלנו לזמר אודות רבע מן הדברים שהוא יודע - וחבל. לזכותו ולזכות אוריאל לין שעומד בראש מועצת הרשות, צריך לומר שלכל הפחות שמענו ציוץ