חוזרים לשתות מהברז
המעבר לשתיית מי ברז נחשב למעבר חד מדי עבור הצרכן הישראלי. לכן מי שעשויה להרוויח מהמהלך הצפוי היא דווקא השחקנית החדשה בתחום - שטראוס
הזיהומים החוזרים בשנים האחרונות במעיינות סלוקייה ועין הזהב, שמהם שואבות מי עדן ונביעות, התרחשו בזמן כניסתה של שטראוס לתחום המים, כאשר רכשה את מותג מכשירי סינון המים תמי 4. המתקפה השיווקית לא איחרה לבוא ואיתה נרשמה ירידה של 10% במכירות המים המינרליים ב-4 החודשים הראשונים של 2011. נוסף על כך, נביעות רשמה מעבר מרווח להפסד תוך הרעה בכל הפרמטרים הפיננסיים ברבעון הראשון השנה.
לכל אלה מצטרף כעת הדוח של המשרד להגנת הסביבה, שיש בו אולי כדי לסמן את תום עידן צריכת המים המינרליים בבתים.
שנים ארוכות לא העניקה המדינה גב משמעותי לשימוש במי ברז. האמירות הרפות ששוחררו מדי פעם בפעם בדבר תקינותם של המים לא עמדו אל מול הקמפיינים האגרסיביים של חברות המים המינרליים. החברות, שזוכות לשלם תעריף מוזל (4.8 שקלים במקום 12.5 שקלים לקוב) על משאב הטבע של כולנו ולמכור לנו אותו מבוקבק במחיר גבוה במאות אחוזים, הצליחו לשכנע את הישראלים לשתות מים מבוקבקים גם בבית.
ההצלחה השיווקית של חברות המים הביאה למצב שבו כמחצית מצריכת המים בישראל נעשית באמצעות בקבוקים. אפשר היה להבין את הפופולריות הרבה של המוצר אם אכן היה שונה מהותית מהמים בברזים הביתיים.
אולי כך היה בעבר, אך חשיפת מעריב עסקים לפני שנתיים בדבר הזיהומים החוזרים במעיינות הביאה את משרד הבריאות להעניק בחשאי לחברות המים המינרליים אישור שערורייתי להתקנת מסנן, והוא הפך למעשה את המוצר לכזה שאינו שונה בהרבה ממים מסוננים אחרים.
כעת מרים המשרד להגנת הסביבה את הכפפה ונערך להכנת קמפיין לעידוד שתיית מי ברז. כמו כן תיבחן אפשרות להעלות את תעריפי המים לחברות המים המינרליים - מתעריף לתעשייה לתעריף לצרכן פרטי.
ההחלטה על התוכנית החדשה נובעת מממצאי דוח שהזמין המשרד כדי לקבוע את העלות הסביבתית של מי הברז לעומת מים בבקבוקים. אולם ספק שבידי קמפייין
המעבר לשתיית מי ברז נחשב למעבר חד מדי עבור הצרכן הישראלי. לכן מי שעשויה להרוויח מהמהלך הצפוי היא דווקא השחקנית החדשה בתחום - שטראוס. מכשירי סינון המים שלה, המשווקים בצורה אגרסיבית בכל מדיה, יוכלו להוות מעין מדרגה שתקל על הציבור בשינויי הצריכה ותגדיל את כוחה של שטראוס בענף. וחברות המים המינרלים - הן יצטרכו להמתין למשבר עתידי בדמות זיהום במים העוברים בצנרת של מקורות כדי לשכנע שוב את הצרכנים בערך המוסף של המוצר שלהן.