שתיקתה של זהבית כהן

החשש מפני תגובת ראשי אייפקס, כמו גם היכולת להלך ברחוב מבלי שצרכנים יתנפלו עליה בשאלות, לא פוטרים את כהן מאחריותה לתת מענה לציבור

נורית קדוש | 23/6/2011 11:57 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בתנובה הגיעו כנראה למסקנה שמחאת החלב הסתיימה וששתיקתה של היו"ר זהבית כהן התקבלה בהבנה בקרב הצרכנים. אחרת קשה להסביר את החלטתה להעלות בשיאו של המשבר קמפיין טלווזיוני למוצר החלב "שטוזים" מבית תנובה.

בדומה לרעיון של מלכת צרפת מרי אנטואנט, מציעים בתנובה למתנזרים מקוטג' ב-8 שקלים לגביע - לאכול גבינה מוקצפת ויקרה. את הקמפיינים שלה חותמת החברה בסיסמה "תנובה, לגדול בבית ישראלי". אך במרחק שבועיים מפרוץ מחאת הצרכנים ו-5 שנים להעברת תנובה לידי אייפקס כבר לא נראית תנובה כבית ישראלי, אלא יותר כבאה על חשבונו של הישראלי.

יציאתה של עופרה שטראוס השבוע לתקשורת מציבה את התעלמותה ושתיקתה של כהן באור בעייתי. אפשר להגיד ששטראוס דיברה במסגרת כנס קיסריה שאליו התחייבה להגיע מראש, ולאחר שהגיעה כבר לא יכלה לחמוק מהתייחסות. אפשר גם להודות שלמעשה לא אמרה דבר בעל משמעות אופרטיבית לצרכן. אבל העובדה היא ששטראוס יצאה והביעה עניין ומעורבות במשבר הנוגע לכל בית.

ניתן להעריך שעוברים ימים לא קלים על זהבית כהן, יו"ר אייפקס. אמנם היא מכהנת בתפקיד מקביל
לזה של שטראוס, אולם בשונה ממנה, לכהן יש בוס שניצב מעליה. היא לא יכולה להודות בקלות שטעתה, כי את הדברים שומעים לא רק בתל-אביב, אלא גם במשרדי אייפקס בלונדון. להודאה בטעות עלול להיות משקל אישי לא מבוטל.

מה שמאפשר לכהן להמשיך להתעלם מהצרכנים הישראלים הוא הבדל נוסף בינה ובין שטראוס, הקשור למידה שבה הציבור מכיר אותן. בעוד פניה של שטראוס מוכרים בכל בית בישראל, כהן יכולה להגיע לסופרמרקט ולערוך קניות מבלי שמרבית הצרכנים סביבה יעלו על דעתם כי היא העומדת בראש חברת המזון הגדולה והחזקה ביותר בישראל.

אך החשש מפני תגובת ראשי אייפקס, כמו גם היכולת להלך ברחוב מבלי שצרכנים יתנפלו עליה בשאלות, לא פוטרים את כהן מאחריותה לתת מענה לציבור. כהן ויועציה היו צריכים לזהות את עומקו של גל המחאה כשהתחיל ולהבין כי מדובר במשבר שבו לא ניתן יהיה להסתפק בדבריו של המנכ"ל.
אפשר רק לקוות כי את השבועיים החולפים ניתבה כהן לביצוע בדק בית עמוק, שיאפשר לה - כשתחליט - לצאת לתקשורת ולהגיד דברים בעלי ערך, שיש בהם כדי לשנות את המציאות הצרכנית בענף המזון. 
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

נורית קדוש

צילום פרטי

נורית קדוש היא כתבת הצרכנות, השיווק והמסחר של מעריב עסקים

לכל הטורים של נורית קדוש

עוד ב''נורית קדוש''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/consumerism/ -->