זמן הנסיעה מתל-אביב לבאר שבע מצטמצם ל-55 דקות
זמן הנסיעה מתקצר בכ-20 דקות בשל שדרוג המסילה, המאפשר השקת קו ישיר לבאר שבע. בחודשים הקרובים צפויה רכבת ישראל להשיק שירות 24 שעות ביממה בחלק מהקווים

רכבת ישראל. זמינות גבוהה יותר של קווים צילום: אדי ישראל
הצמצום בלוחות הזמנים מתאפשר בשל שדרוג מסילת הרכבת בין תל-אביב לבאר שבע. שדרוג זה מאפשר להגדיל את תדירות הרכבת לשתי רכבות בשעה לכל כיוון, במקום רכבת אחת בשעה כיום.
שר התחבורה והתשתיות ישראל כץ, ציין כי קיצור זמן הנסיעה לבאר שבע התאפשר "בעקבות עבודות אינטנסיביות שביצעה רכבת ישראל בשנים האחרונות, במסגרתן הוכפלה מסילת הרכבת לכל אורכה ובוצעו עבודות ליישור תוואי הרכבת בקטעים רבים של המסילה".
הקטע המשודרג כולל 93 ק"מ של מסילה כפולה, שבו שולבו 19 עבודות מפלסיות ועשרות גשרי רכבת. במשרד התחבורה וברכבת ישראל ציינו כי המהלך כלל שדרוג של תחנות באר שבע מרכז,
קריית גת ורמלה והקמת תחנות חדשות בבאר שבע צפון, בלהבים ובכפר מנחם. עלות השדרוג נאמדת ב-2.8 מיליארד שקל.
בתוך כך, רכבת פרברית תפעל בקו זה עם עצירות בתחנות הביניים קריית גת, להבים-רהט ולוד, כולל עצירה חדשה בתחנת נתב"ג. השר כץ התייחס למהלכים העתידיים והוסיף כי במהלך החודשים הקרובים תורחב פעילות הרכבת ל-24 שעות ביממה. בין היתר, יופעל קו רכבת מבאר שבע לנהריה, דרך נתב"ג, במהלך שעות הלילה.
לדברי בעז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל: "במסגרת הלו"ז החדש יופעלו יותר רכבות כדי לספק זמינות גבוהה יותר ומספר מושבים רב יותר. הקו המהיר לבאר שבע הוא בשורה עצומה לתושבי הדרום וצפוי לחזק את יישובי הדרום ולקרב את הפריפריה למרכז." צפריר הוסיף כי "במסגרת שיפור השירות לנוסעים יופעל בקיץ אינטרנט אלחוטי במרבית התחנות והרכבות ומערכת מידע חכמה תאפשר לנוסעים לקבל עדכונים בזמן אמת.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
