מחקר: מוזיקה משפרת את התקשורת אצל תינוקות
החוקרים הישראלים גילו שאינטראקציות מוזיקליות תורמות להתפתחות התקשורתית של הפעוטות, יותר מאשר משחקים

השמעת מוזיקה עדיפה על משחק. שאטרסטוק
המחקר, שנערך על ידי ד"ר אורית מועלם מהחוג לגיל הרך במכללה האקדמית אחוה, בהנחיית פרופ' פנינה קליין, כלת פרס ישראל לחינוך מבית הספר לחינוך באוניברסיטת בר-אילן, בחן את ההשפעה של אינטראקציות מוזיקליות לעומת אינטראקציות של משחק בצעצועים בין אימהות לתינוקות שלהן.
במחקר שנערך על תינוקות בני שנה נמצא כי באינטראקציות המוזיקליות היה יותר קשר עין, הבעת רגש חיובי, מגע ותקשורת לעומת אינטראקציות המשחק.
משכי הזמן שארכו המגע, קשר העין וביטויי הרגש החיובי היו ארוכים יותר באופן מובהק באינטראקציה המוזיקלית בהשוואה לאינטראקציות המשחק. על ידי כך, יכולת הקשב הכללית של הילד משתפרת,
וכך גם יכולת הוויסות העצמי והוויסות רגשי שלו והתפתחותו התקינה.
במעקב שנערך לאחר שנה וחצי, כאשר התינוקות היו בני שנתיים וחצי, נמצא כי לתדירות האינטראקציות המוזיקליות ולמאפיינים שלהן הייתה השפעה משמעותית על ההבנה השפתית ועל התקשורת הרגשית של התינוקות.
על סמך ממצאי המחקר קובעים החוקרים כי מומלץ שהורים ומטפלים ייזמו אינטראקציות מוזיקליות רבות עם ילדיהן להשגת תקשורת רגשית טובה יותר בין האם והילד ולפיתוח ההבנה השפתית שלו.
"מצאתי שיש מתאם בין איכות האינטראקציות המוזיקליות של ילדים בשנה הראשונה לחייהם לבין התקשורת הרגשית שלהם בגיל שנתיים וחצי", אומרת ד"ר מועלם.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב