הפיכת הקשר העסקי לאישי, או: איך לבנות לקוח נאמן?

הלקוח שלכם נחשף יום יום למתחרים שלכם. מומחי ויזה כאל במספר עצות כיצד לשמור על הלקוחות הנאמנים לכם

nrg מעריב | 5/12/2011 15:38 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
כבעלי עסק, כל עסק שהוא, עלינו לזכור שהנכס החשוב ביותר שלנו הוא הלקוח. כמו ביחסים בין בני זוג - חייבים כל הזמן לטפח את הקשר.

מומחי ויזה ממליצים לנו, ומה איתכם? תנו עצה וזכו בפרסים!

כמה דרכים להעמיק את היחסים וליצור נאמנות:
1. יצירת מאגר נתונים של הלקוחות - הבסיס לכל פעילות מול הלקוח הוא מאגר נתונים מעודכן. למי שאין, לעולם לא מאוחר להתחיל להקים, ולמי שיש - חשוב לעדכן אותו כל הזמן ולוודא שיש בידכם לפחות את כתובת הלקוח, מס' הטלפון הנייד שלו והקבוע, וחשוב ביותר - את כתובת המייל שלו שהיא אמצעי התקשורת הזול ביותר, הנוח ביותר והזמין ביותר שיש כיום.

2. הפכו את הקשר העסקי להרבה יותר אישי - היום, יותר מתמיד, חשוב לשמור על קשר רציף עם הלקוח לאורך כל השנה, ולחפש הזדמנויות להתקשר אליו או לשלוח לו הצעות מפתות בחגים, באירועים ובימי הולדת. למשל, לקוח שיגיע בחודש שבו חל יום ההולדת שלו - יקבל 10% על המוצר או השירות שאתם מספקים.

3. להישאר כל הזמן בתודעת הלקוח - אחת מהמטרות העיקריות של הקשר הרציף עם הלקוח היא שהוא ישוב ויחזור אלינו ויגדיל את הקנייה שלו בבית העסק שלנו. באמצעות הודעות לטלפון הנייד או משלוח מייל (תוך התחשבות בחוק הספאם כמובן), תוכלו ליידע באופן שוטף את כל הלקוחות שלכם על מוצרים או שירותים חדשים שאתם נותנים.

כאשר אתם שולחים ללקוח מידע על מבצע שהתחיל, הזמנה לפתיחה אם עברתם למקום חדש או ערב שאתם מארגנים, אתם בעצם מפרסמים
את העסק שלכם בעלות אפסית, וזה לגמרי משרת את המטרה: אתם תגרמו ללקוח להגיע דווקא אליכם. במקרה שמאגר נתונים אינו רלוונטי עבור העסק שלכם, כמו בגלידרייה, בית-קפה או מכון לשטיפת מכוניות, תוכלו להשתמש בשיטת "הכרטיסייה".

לקוח שהגיע ל-10 ביקורים - יקבל מוצר אחד חינם (גלידה, קפה, שטיפת מכונית). כך הלקוח יקפיד לחזור אליכם, יעדיף אתכם על פני המתחרה ויגביר את הפעילות מולכם.

4. בדיקת ריווחיות - במיוחד בתקופת מיתון, חשוב לבדוק את רשימת הלקוחות ולאתר את הרווחיים ביותר מביניהם, להפגש איתם, לחזק את הקשר איתם ולהבין מה הצרכים שלהם בתקופה הנוכחית. כדאי לשקול מחדש עבודה מול לקוחות בעלי היקפי פעילות גדולים ורווחיות נמוכה אל מול פעילויות קטנות עם רווחיות גבוהה.

ויזה כאל היא נונת החסות בפרויקט היזמות של nrg.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''ארגז כלים''

כותרות קודמות
כותרות נוספות