חינוך סביבתי מגיל צעיר
תוכנית חדשה בשם "הבנת הסביבה והגנה עליה" הושקה היום על ידי המשרד להגנת הסביבה ומשרד החינוך
התוכנית מתבססת על התפיסה שחינוך סביבתי אינו עוד מקצוע ב"סל המקצועות", אלא יסוד מארגן, שיש להטמיע ראייה בית ספרית בתוך מקצועות הלימוד, בשילוב עשייה למען הקהילה והחברה. התנאים ההכרחיים עליהם הוחלט כוללים יישום ראייה בית ספרית מערכתית, פיתוח ידע, חשיבה, ערכים ועשייה למען הקהילה וכן הובלת הנושא בבית הספר על ידי נציג מקצועי, שרואה בהנחלת ערכי הסביבה חזון שיש להגשימו.
התוכנית כוללת בין השאר מיפוי של נושאי הסביבה הקיימים בתוכניות הלימודים וחומרי הלימוד בתחומים השונים כגון, מדע וטכנולוגיה, גאוגרפיה, מולדת, אזרחות ותחומים נוספים, הקצאה של 30 שעות לימוד לפחות בכל שכבת גיל, הכשרה של כמאה מורים בשלב הראשון ושילוב פעילות חוץ כיתתית ועשייה בסביבה. כן היא כוללת את הדגשת התחום הסביבתי כנושא מרכזי במסגרת לימודי מדע, טכנולוגיה וגאוגרפיה בשנת הלימודים
הנוכחית והכנת חומרי העשרה ולימוד בנושא.
מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב ומנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, שי אביטל, ציינו: "חובתנו להאיר את עיני דור הילדים והנוער, לראות ולהבין כי בכל צעד שהם מבצעים יש למצוא את האיזון בין חברה, כלכלה וסביבה לבין צורכי הפרט והסביבה, זאת למען יצירת חברה צודקת ובריאה יותר. לפיכך הממשלה מחויבת לקיים מערך כולל ומקיף של חינוך סביבתי שיטמיע מסר זה". עוד הם הוסיפו, שמנהלי המחוזות במשרדיהם הונחו לשתף פעולה ולהביא להטמעת התוכנית בבתי הספר, באמצעות מערכי הפיקוח של משרד החינוך.
התוכנית החדשה מתבססת על החלטת הממשלה (מספר 246) בשם: "תוכנית אסטרטגית לפיתוח בר קיימא בישראל". ההחלטה קובעת: "מדיניות ממשלת ישראל תתבסס על עקרונות של התנהלות פיתוח בר-קיימא המשלבים כלכלה דינאמית, שימוש מושכל במשאבי טבע, הגנה על מערכות אקולוגיות ומתן שוויון הזדמנויות לכל. זאת על מנת לענות על הצרכים של הדור הנוכחי וצורכי הדורות הבאים, ובהמשך להחלטת הממשלה מספר 2426 מיום 4 באוגוסט 2002, וברוח החלטות הפסגה העולמית לפיתוח בר קיימא שהתקיימה ביוהנסבורג, דרום אפריקה (אוגוסט-ספטמבר 2002)".