גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


בפול ווליום: אלבומי המטאל החדשים

בין מטאלקור להארדקור, מטאל מלודי לסלאדג' המסקנות ברורות: Once nothing לא ממציאים את הגלגל, Kingdom of sorrow עושה את העבודה ו-The Sword מהירים ועצבניים. ליהיא לסלו סוקרת את האלבומים החדשים של המטאל ומגבירה ל-11

ליהיא לסלו | 3/6/2008 18:00 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מטאלקור רוקיסטי ומרענן - מסתבר שיש חיה כזו

וואן נטינג
וואן נטינג עטיפת האלבום
מה כבר לא נאמר על מטאלקור, אותו סגנון היברידי של הארדקור ומטאל מלודי, שככל שנהיה יותר ויותר פופולארי בקרב חובבי המוזיקה הכבדה, כך גם מתנפח עוד ועוד בתור שק החבטות של אותו קהל בדיוק: זהו סגנון גנרי, צפוי, משעמם, חוזר על עצמו, לא מתקדם לשום מקום, חסר כל ניצוץ של מקוריות.

אבל ההיסטוריה לא מאכזבת ותמיד חוזרת על עצמה בצורה זו או אחרת, והפעם זו מנת חלקו של המטאלקור להיות הנציג הכבד שמצד אחד חצוף ועדכני מספיק בשביל לדחוף להקות למצעדי מיינסטרים ולמלא אצטדיונים, ומצד שני משמים לעיתים עד דמעות. האמת חייבת להיאמר, והיא שרבות מהלהקות אכן ממחזרות נוסחה קבועה למדיי של ווקאלס צווחניים שלקוחים מעולם ההארדקור, נגינה מלודית אה-לה מטאל שבדי של הניינטיז וברייקדאונים שתמיד יכולים לסתום חור יצירתי אחד, או שניים, או שלושה, או אלבום שלם מלא בהם.

אך גם בסגנון שנוי במחלוקת כמו מטאלקור יש את אלה שמצליחים לגוון ולתבל את הצפוי מראש. Once Nothing, מפיטסבורג, ארה"ב, הם דוגמא טובה ללהקה כזו. הם יגדירו עצמם כ"מטאל של הצווארון הכחול", משמע מטאל של להקה עובדת, שחורכת את היבשת האמריקאית בסיבובי הופעות ומגדילה את נתחי הקהל שלה בעיקר בזכות הופעות ולאו דווקא תודות לתמיכה רחבה מדי של תחנות רדיו או עיתונות מוזיקה.  

אין כאן המצאת גלגל מרעישה, היות וגישת "צווארון כחול" יכולה לתאר בערך כל להקה שמוכנה לעבוד קשה, מכל ז'אנר ובכל שנה, אבל Once Nothing לא פה בשביל לרקוח נוסחאות חדשות ובטח שלא להמציא גלגלים.

המטאלקור הצפוי שלהם, על הברייקדאונים והשירה/צווחה המוכרת, מתובל ברוק אנד רול מבית AC/DC. ומהמיקס הזה מגיח First Came the Law, אלבום הבכורה שלהם עם חברת התקליטים Solid State. לאחר שני אלבומים בוסריים שהוציאו באופן עצמאי, Once Nothing מגישים אלבום מצוחצח, מופק לעילא ובעיקר - גרובי. הו, געגועיי ל Pantera.

הפתעות, כאמור, אין כאן.

אבל דווקא הטראק הסוגר של האלבום, "... And then Came Grace", מעיד שהחבר'ה יכולים ומסוגלים גם אחרת: מדובר בשיר מטאל אווירתי לכל דבר, שמתחיל בנעימת פסנתר ומתפתח עד להתפוצצות גדולה בסופו. זה גם השיר היחיד באלבום שמעיד על היות Once Nothing להקה נוצרית, ובו מסר דתי מובהק.

השורה התחתונה: Once Nothing ידברו למי שאוהב את המטאלקור שלו מוקפץ עם הרבה רוק'נרול ישן, גישה מחוספסת ומגפי עבודה כבדות.

טראקים מומלצים: Whiskey Breath, The Dust of a Town, … And then Came Grace

Once Nothing – First Came the Law
Solid State, 2008

אגדת סלאדג' ואגדת הארדקור מודרני נפגשים. התוצאה עושה את העבודה

שני מוזיקאים, שני קטבים: קירק ווינדסטיין, שעומד מאחורי הרכב הסלאדג' הדרומי הוותיק  Crowbar וגם מנגן ב Down; וג'יימי ג'סטה, הלוע מאחורי הרכב ההארדקור/מטאל Hatebreed. ווינדסטיין – דמות מוערכת שמעולם לא ממש נהנתה מחשיפה מאסיבית; ג'סטה – אחת הדמויות היותר מוכרות ואסרטיביות של המוזיקה הכבדה האמריקאית, שלא פסח גם על הנחייה של Headbagers Ball ב MTV2.
 

קינדום אוף סורו
קינדום אוף סורו עטיפת האלבום
שניהם מתחברים ליצירת Kingdom of Sorrow, הרכב ואלבום שרק מזכיר, למי ששכח, שסלאדג' והארדקור הם בסך הכל קרובי משפחה: על הווקאלס מופקד לרוב ג'סטה, כאשר ווינדסטיין נותן פושים אקראיים אבל מתמקד בגיטרה. שאר ההרכב משלים את השניים ליצירת אלבום הארדקור/מטאל יציב וטיפוסי. לא מלודי במיוחד, גרובי במידה שתספק כל חובב להקה דרומית, תהיה אשר תהיה. אין כאן יצירת מופת שתיזכר לדורות, אבל השירים באלבום עוצמתיים, קליטים במידה והם לא מביישים את הסגנון.

טראקים מומלצים: Begging for the Truth, Grieve a Lifetime, With Unspoken Words

השורה התחתונה: מי שאוהב את Crowbar ו Hatebreed יאהב גם את Kingdom of Sorrow, וכך גם כל מי שמוצא עצמו מתחבר להארדקור/מטאל מודרני מהזן הבסיסי ביותר.

Relapse, 2008

רטרו הארד רוק מהיר, מחוספס ועצבני

במונחים של להקה שעדיין חתומה בלייבל קטן וחצי אלמוני, The Swordהם סיפור הצלחה, לאחר שלארס אולריך של Metallica בחר אותם באופן אישי לחמם את הלהקה שלו בסיבוב ההופעות הקרוב.

דה סורד
דה סורד עטיפת האלבום

את אלבומם הראשון The Sword הוציאו ב-2006 אמנם, אבל רק אחרי EP משותף שלהם עם הרכב הדום-רוק השבדי Witchcraft בשנה שעברה הם הצליחו להכניס רגל לביצת הדום/סטונר הצפופה; ובהתאם לשיר לו ביצעו קאבר באותו EP – Immigrant Song של Led Zeppelin – גם הם מחטטים בהנאה במיתולוגיה וסיפורי עם נורדים, למרות היותם בכלל מטקסס.

 Gods of The Earth יצא באפריל השנה ומשלב בין הבי מטאל, דום רוק קלאסי, פסיכדליית סבנטיז ות'ראש, מה שלרוב מעניק לשירים בו התנהלות קצבית, זורמת ומתקתקת להפליא. נראה ש The Sword השכילו לפתח את השילוב הזה בשלב די מוקדם של הקריירה, בעוד שללהקה הבולטת ביותר שמרחפת גם היא בספירה הזו – High on Fire – זה לקח הרבה, הרבה יותר זמן.

השורה התחתונה: The Sword מסתמנים כמוזיקאים מוכשרים שיודעים לשלב בין אהבתם לרטרו ובין זיהוי ברור של טרנדים בעולם הרוק הכבד. אם גם אתם אוהבים את המטאל שלכם במצב רוח קלאסי אבל אגרסיבי – תנו להם האזנה. לא תתאכזבו.

טראקים בולטים: Sundering, Fire Lances of the Ancient Hyperzephyrians, Maiden, Mother & Crone

The Sword – Gods of the Earth
Kemado, 2008


כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מקסימום רעש

צילום:

מטאל, הארדקור, נויז וכל מה שכבד באוזן. מדור המוזיקה הכבדה של nrg מעריב

לכל הכתבות של מקסימום רעש
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
ניווט מהיר
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים