רוסיה הקטנה: על ערב הגאלה של כוכבי הבלט הרוסי
בערב הגאלה לבלט הרוסי שנערך בהיכל התרבות בתל אביב היו כל כך הרבה כוכבים, אבל גם מעט ניצוצות
לאחר מכן ביצעה הלהקה דואט מתוך "ספרטקוס" של חצ'טוראין, שהלם בהחלט את הכוריאוגרפיה המקורית, במיוחד הקטע בו הסולנית מורמת ביד אחת על ידי ספרטקוס, או איידר אחמטוב, בחור חזק אך לא רקדן גדול. גם בדואט הנוסף של השניים בחלק השני של הערב, ליצירה "אדג'יאטו" למוזיקה של מאהלר, הוא הרים אותה נפלא, אך זה לא היה מספיק.
לאחר ואלס מספר 7 של שופן מתוך הבלט "הסילפידות" שהיה מרגש למדי, החלה האכזבה האמיתית של הערב בכיכובו של פארוך רוזימטוב, רקדן בן 47 עם גוף של בן 20, שהיה כוכב בסדר גודל בינלאומי עם ביצועים בלתי נשכחים בלהקת ה-Kirov ובתור סולן עצמאי. אמש לעומת זאת, הופעותיו היו מביכות, כשהסולו הראשון שלו היה לכוריאוגרפיה מינימליסטית ומשעממת עם פזמוני תנועה חוזרים ונשנים שלא הביעו דבר.

אכזבה. מתוך ערב הגאלה
צילום: art moskwa
כוכב הערב "מלך הבלט" ניקולאי ציסקרידזה רקד בחלק הראשון של הערב את "עבד הזהב" בדואט מתוך "שחרזדה". הריקוד שאמור להיות מהאירוטיים ביותר בעולם הבלט היה יבש ביותר. בחלקו השני של הערב הוא הראה לנו מעט מהיכולות שזיכו אותו בפרסים יוקרתיים, אך מעט מדי ומאוחר מדי. השמועות (ושיחת טלפון קצרה שלי עמו) מספרות כי מדובר באמן קשה ומלא בעצמו, ואכן היה מצער לראות מספר קילוגרמים עודפים.
לפחות היה את הזוג הנפלא ילנה פיליפייבה ומיכאיל מרטיניוק שהצילו במידה רבה
את הערב. השניים סיימו את החלק הראשון של המופע עם הריקוד הגדול מ"לה-ביידר", כשמרטיניוק מבצע את הסולו האלמותי של "סולור" בעוצמה רבה. לאחר מכן רקדו את הריקוד הגדול מהחתונה ב"דון קישוט". פיליפייבה המנוסה עשתה את שלה ב-32 פואטה ומעל כולם ניצב מרטיניוק שהרשים בטכניקה ואנרגיה בלתי רגילים, כאלה שלקהל שבא להיכל ייקח הרבה מאד זמן לשכוח.
אך לצד כל קפיצה בלתי אפשרית ואנרגיה מדהימה עלתה בצער השאלה: עם כל כך הרבה כוכבים, למה כל כך מעט ניצוצות?
ערב גאלה של כוכבי הבלט הרוסי, היכל התרבות, תל אביב.