גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


המציג הינו קוקסינל

דנה אינטרנשיונל תריץ אתכם למנתח; ביטוח ישיר ירדימו אתכם בתוך 30 שניות; מה הקשר בין משקה אנרגיה לאורגזמה; וכמה מילים על התלתלים של ליאור שליין. ביקורת פרסומות שבועית

מיימון, גואטה, בן-שושן DDT | 19/7/2005 16:05 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הניסיון לחבר שני תחומים קוטביים כמו נשים ונהיגה עשוי להלבין את שערותיהם של רוב פרסומאי ארצנו בתוך שלושים שניות. הרי כל ניסיון מסוג זה צפוי להיתקל בהררי סטריאוטיפים ובדיחות חבוטות סביב בנות המין השולט שאינן מבחינות, כידוע, בין הילוך רביעי לידית הוישרים.

למשימה פרסומית כה מורכבת נדרש נשק לא-קונבנציונלי: לא גבר מסוקס, לא דוגמנית-על, ואפילו לא חיים (סאנשיין) הכט. את הפתרון המושלם מצאו אנשי משרד הפרסום "זרמון-גולדמן" בדמותו של התותח קצוץ הקנה, רב סמל (מיל') ירון כהן. דנה אינטרנשיונל בשבילכן.

מדובר בהברקה רבתי, שעוקפת מימין את כל המחסומים הפסיכולוגיים, חמושה בעובדות הכואבות ובקילוגרמים של הומור. גם אם לא נוצרת כאן "הזדהות עם הדמות", כפי שטענה באוזנינו זוגתו של גואטה, עושה המסר את דרכו אל קהל היעד בצורה בהירה מאין כמוה: עד 35% הנחה בביטוח הרכב לנשים של חברת AIG.

הגיבורה האמיתית היא ללא ספק אינטרנשיונל, שמשחירה את פני המין הגברי בחינניות עילאית. "ליידיס, תלמדו מדנה, לפעמים צריך לדעת לחתוך", היא גונחת בהומור עצמי מעורר הערצה. תודו שיש לה ביצים.

המלצת המערכת: והפעם, מילה לבמאי - האם פרסומת שבה מככבת "אישה חדשה" חייבת לסבול מלוק של סרט פורנו הונגרי?

לצפייה בפרסומת

(AIG, "כולם רוצים להיות נשים", זרמון-גולדמן)
אוהבים אותך דנה
אוהבים אותך דנה 
שעמום ישיר

בגדה מנגד ניצבת התאומה המשמימה של דנה - הפרסומת החדשה לביטוח ישיר. תקציר העלילה: שני שוטרים ירחמיאלים, חמושים באקדח לייזר, אורבים בצד הכביש המהיר לעבריינים שרגלם קלה על דוושת הגז. אלא שהנהגים הישראלים מתעקשים לזחול במהירות 75 קמ"ש ומטה. המתח גובר, הקהל בבית כוסס ציפורניים, ואז נחשפת התעלומה: המבצע החדש של ביטוח ישיר - הנחה לנהגים זהירים - הוא הגורם לשינוי הדרמטי בדפוסי ההתנהגות. הרגתם אותנו, כמו

שאומרים. 

עין חדה תבחין שמדובר בפרסומות בעלות עיקרון זהה, הנחה כספית זהה ואפילו סיסמה זהה להחריד ("פתאום כולם רוצים להיות נשים", אצל AIG; "פתאום כולם רוצים להיות נהגים זהירים", בגרסת ביטוח ישיר). אנחנו מעדיפים להתמקד בהבדל: הביצוע הנועז של דנה, מול הקריאייטיב השבלוני והמיוזע של הישיר. המסקנה, אגב, בלתי נמנעת: כל הנהגים בפרסומת השנייה הן נשים. או לפחות גברים שעברו ניתוח לשינוי מין .

המלצת המערכת: ביקור דחוף במרפאה של החברים מ"ניפ/טאק

(ביטוח ישיר, "נהגים זהירים, שלמור-אבנון-עמיחי)
 לוגו ביטוח ישיר
לוגו ביטוח ישיר יחצנות
ביקורת פרסום
ביקורת פרסום  

"אורגזמה - שפוך זעמך"

יהודים מסוגנו, חלושים וחיוורים מחוסר שמש, הם בדיוק הסאקרים למשקאות אנרגיה. מצד שני, יש לנו אי אלו דרישות קטנוניות: הבסיסית שבהן היא שם סביר למותג. בהתחשב בזאת, "אורגזמה", ההנפצה האחרונה ממשרד הפרסום בעל האפיל הקיקיוני "מידן שנהב", באמת כמעט שלחה אותנו לאשפוז בכפיה.

באם היינו באייטיז, מותג שכזה היה יכול ללכת משו משו לצד הקוקטייל השמנתי של השאפות משיכון בבלי דאז, באותו שם. אלא שלמוח הצרכני באלף השלישי, אפילו כזה של כוסית מעבר הירקון, קשה לקנות את זה. ההבטחה שמגולמת בשם הנ"ל כל כך פשטנית ורחוקה מהמציאות, שלידה אפילו ה"האורגתמה", נשמתה עדן, נראית כהברקת השנה.

בכל אופן, השם הוא הדבר האחרון שצריך להדאיג כרגע את הוגי הרעיון. לעת עתה, הם עסוקים בהתגוששות עם הרשות השניהדווקא לגבי הסלוגן של המוצר המשעשע. אחרי שהסלוגן המקורי "אין מצב שלא תגמור" נפסל לשידור ברדיו, ניסו החברים להדביק לשם המופרך שורה של סלוגנים כושלים:  "משקה אורגזמה - אין מצב שלא תגמור לשתות", שנפסל; ו"אורגזמה - משקה אנרגיה חזק יותר, טעים יותר", שנפח את נשמתו אחרי ימים ספורים. בסופו של דבר נבחרה הסיסמה המדהימה: "אורגזמה - משקה אנרגיה".

נו מילא, זו ממילא לא תקופה של זיונים בישראל. אלא אם כן אתם מחשיבים את ההתכנסות בכפר מימון להתכנסות הסווינגרים הכי גדולה במזרח התיכון. מחפשים סיסמא? מה בעניין, "אורגזמה - שפוך זעמך על הגויים"? גם שפיך וגם ציונות בכרטיס אחד, נראה את המניאק מהרשות השנייה שיקום ויפסול את זה.

המלצת המערכת: וודקה נקי

(אורגזמה, מידן שנהב)

 משקה אורגזמה
משקה אורגזמה יחסי ציבור
ביקורת פרסום
ביקורת פרסום 

סיבוב על גמל

האמת? בניגוד לכל מיני נודניקים אחרים, לנו ממש אין בעיה עם העובדה שליאור שליין מסרסר את תדמיתו לטובת כמה ג'ובות. הרי בן אדם צריך לחיות, ויש חיים אחרי מעריב, והם כנראה לא רעים כלל. הבעיה היא דווקא בפרסומת לאינטרנט זהב עצמה.

כידוע, למשרד הפרסום "בר-קורן" יש חולשה למצחיקולים עם תלתלים, עיין ערך עדי אשכנזי. אלא שכוכבן בפריזורת כבשה אינו דבר שיכול להחזיק קמפיין. מומלץ בחום ליצור חיבור בין הסקץ' (המערכון, בלשון הברנז'ה), ה-voice over (קריינות בשבילכם) והמוצר. כרגע, נראה שהחברים במשרד הפרסום חיפשו בנרות עוד מצחיקן עם תלתלים, ואז עטפו אותו בבוחטה של דולרים והדביקו לו מבצע, סיסמה לא ברורה וסמיילי.

היינו יכולים לסלוח על התפלפלות יהודית כמו זו של שליין, אם היתה יוצרת מוטיבציה לקנות את הדיל בסוף היום. אבל אחרי הגחגוכים, מה שנותר הוא הומור עבש, והנחייה מהקריין: "מתחכם אה... לך פשוט". כאן מגיע הפרדוקס האמיתי: למה לבחור דווקא בפשטות כערך למוצר שכזה? להדיוטות כמונו, אינטרנט מסמל מהירות, סקסיות או נונשלנטיות, תכונות שהחברים בבר קורן התעלמו מהן לחלוטין.

כרגע, נראה שהיחידים שהסתבכו הם אנשי משרד הפרסום. הצופה בבית אולי מחייך, אבל המבצע מתנדף  לו מהאוויר ומותיר אותו עם הבדיחה של שליין. לנו, בכל אופן, היצירה לא מספקת תחושה של אוטוסטרדת המידע. מקסימום סיבוב על גמל.

המלצת המערכת: פשוט תלכו

לצפייה בסרטון

(אינטרנט זהב, "לך פשוט", בר-קורן)

כי גואטה נורא אוהב את שליין.
כי גואטה נורא אוהב את שליין. 

עדכון אחרון : 19/7/2005 16:15
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
  • עוד ב''אוכלים סרטים''

כותרות קודמות
כותרות נוספות
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים