גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


הכל דיבובים

הם חטפו בחילה מפיצה זוגלובק; פריחה מדאודורנט AXE; וכאב ראש מהפרסומת המדובבת להחליא של טיק-טק. על השבוע הכואב שעברו מבקרי הפרסומות שלנו

מימון, גואטה, בן- שושן DDT | 16/8/2005 14:40 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
שבוע קשה מנשוא עבר על עם ישראל: שרב, שידורים מיוחדים בערוץ הראשון ואוסף פרסומות גרועות במיוחד שגרמו לכל לב יהודי להתכווץ בכאב. מבקרי הפרסומות מגישים תמונת מצב קודרת, לצד ניצוץ קטן של תקווה.
מה, אף פעם לא טעמת טיק טיק?

נפתח ברעה החולה שגורמת לכל פינוי בית-כנסת להיראות כמו פרק בסיינפלד: הפרסומות המדובבות. על פי רוב מדובר באוסף ילדים בעלי מראה ארי, ששפתיהם נעות ללא כל תיאום עם הקריינות, וגורמות לך לתהות מדוע לא ביצעו כוחות הברית עוד גיחת הפצצה מעל ברלין וסיימו את המלאכה.

השבוע, התחלפו הגרמנים הקטנים בשתי עובדות משרדיות המגישות תשדיר שירות לסוכריות טיק-טק. "מה אף פעם לא טעמת טיק-טק?", פונה האחת לרעותה ללא כל סיבה נראית לעין, ומיד משקשקת בחפיסת הסוכריות. ויא יאללה, ה"טיקטוק" הופך

את המשרד על פיו, ומביא להסתערות רבתי על המנטה. בדיוק כאן נפלנו קורבן לאחת ממחלות הפרסומת המדובבת: איבוד כל קשר עם ההתרחשות, והתמכרות לתנועת השפתיים המהפנטת ונטולת ההקשר.

זה הזמן לגלות לפרסומאים וללקוחותיהם סוד קטן: הפרסומות המדובבות נראות רע, נשמעות נורא ועושות לכם שירות מחורבן. שתי אופציות: או שתשקיעו עוד כמה דולרים ותתנו לפרסומאי ארצנו צ'אנס; או שפשוט תצרפו לשפת המקור כתוביות תרגום. אחרי הביצוע של אוהד אלישע אמש, אפילו גרמנית תישמע טוב בפריים טיים.

המלצת המערכת: אם כבר מדובב, קחו את ביבי, שמענו שהוא פנוי לחלטורות
האמת כואבת, הא?
האמת כואבת, הא? 

תכירו את האלטע יאכנעס

נפצח  בווידוי אנושי מזעזע: איננו אוהבים את דוד הכיטוב. לא רק בגלל שפרסומות לביטוח עושות לנו אקזמה, אלא בגלל הטרחנות הבלתי מתכלה של דמות העממיקו הזו, שמסתובבת כקזבלן בעולם שכולו שומות ביטוח וחרדה מהבלתי נודע. ובכל זאת, הפרסומת החדשה של ביטוח ישיר היא אחת מהחביבות בעונת המלפפונים הנוכחית.

לצפייה בסרטון לחץ כאן

בחינה של השחקנים והניצבים בפרסומות ישראליות מלמדת אותנו כמה מסקנות עיקריות: 1. מדובר במדינה בה כולן מירי בוהדנה, או מינימום שרון חזיז. 2. כלבים, ילדים וציצים תמיד גונבים את ההצגה. 3. זקנים ומכוערים מקומם מחוץ לפריים (ואל תנפנפו לנו ב-ג.יפית).

האמת? אין לנו כל בעיה גם שתי הקטגוריות הראשונות. לגבי השלישית, שוב מוכח כי פרסומאי ישראל מעדיפים להתפלש במיצי שנות השמונים, במקום לישר קו עם טרנדים נוכחיים. בשנים האחרונות, המעבר באירופה (ואפילו בארה"ב, ארץ הפלסטיק והסיליקון) הוא לפרסומות ריאליסטיות יותר.

על רקע זה, נחמד לראות כי באדלר חומסקי שיבצו את הפרסומת החדשה ל"אישי ישיר" בשתי אלטע יאכנעס מרירות, המבקשות מהכיטוב שלא יטריד אותם עד אחרי החגים. לא מדובר בפרסומת ייעודית לקשישים (ע"ע יפה ירקוני באחוזת ראשונים) אלא בפנייה לקהל יעד רחב, בלי דוגמניות, זאטוטים או הולכים על ארבע. האם הפרסומת הקטנה הזו מעידה על התבגרות? סביר להניח שלא. אבל בכל זאת, רק על הניסיון הצנוע הזה מגיע לחבר'ה שם נשיקה על הפה.

המלצת המערכת: פרזנטור חדש- אורי שנער, שמדגים בצורה אותנטית את המשפט "9 מיליון זה לא כסף". שמענו שגם הוא פנוי לחלטורות.

(אישי ישיר, אדלר-חומסקי-ורשבסקי)

לא בגלל דוד
לא בגלל דוד 

שאריות מחוממות

אחת הטכניקות החביבות על פרסומאי ארצנו היא שיטת ה"אחד לאחד". כלומר, להראות בדיוק את מה שאתה אומר. למשל, "לכולנו בראש יש סנפרוסט"- פרסומת שהציגה דמויות שאת שער ראשן החליפו ירקות קפואים. למשל, "הגירוי בין האצבעות גורם לך לטפס על הקירות", שבה אנו חוזים בשחקן מתרוצץ- נחשו על מה. 

הטכניקה סובלת ממגרעה מרכזית אחת – הבנאליות. רק ביצוע איכותי או חשיבה רעננה, כמו במקרה סנפרוסט, יחפה עליה ויהפוך אותה למוצלחת. לצערנו, כמעט תמיד המוצר הסופי הוא בינוני, צפוי ונטול ברק. לדוגמה, הקמפיין החדש והמגושם לפיצות ולבורקסים מסדרת "אקסטרא" של זוגלובק.

לצפייה בסרטון לחץ כאן

בסרטון הראשון בקמפיין אנו פוגשים באם למשפחה מהמעמד הבינוני בולסת פיצה-אינסטנט ומצהירה: "אני אוכלת עכשיו, מצדי שגם מלכת אנגליה תגיע". ואכן, אליזבת' השנייה פורצת בן רגע ללב הסלון. בסרטון השני זועק אב המשפחה בגרון חנוק מבורקס: "אני אוכל עכשיו, מצדי שהעולם יתהפך". וכן, העולם אכן מתהפך; וגם הצופה. משעמום.

מעבר לבנאליות הבוטה, הגובלת בעלבון לצופה, סובלת הפרסומת משני ליקויים נוספים: 1. הפער התהומי בין ההפקה המושקעת (בכל זאת, מלכת אנגליה) לחזות המוצרים. הפיצה והבורקס נראים כמו גושי בצק ומרגרינה מחוממים, שנשלפו מהמקפיא אחרי שינת חורף משמעותית. תיאבון גדול זה לא עשה לנו. 2. אבי המשפחה, בן-דודו הג'ינג'י של צחי נוי ומומחה לפרצופים דביליים, שנדחס לאחרונה לכל פרסומת אפשרית. במקרה זה, שקית הקאה תעשה את העבודה.

המלצת המערכת: הכניסו למיקרוגל את הג'ינג'י וחממו עד שישחים.

(אקסטרא של זוגלובק, רגב-קוויצקי)  

רק כי ג. עצמה נראית כחובבת פחמימות זולות
רק כי ג. עצמה נראית כחובבת פחמימות זולות 
משחק מילים לא מוצלח
משחק מילים לא מוצלח יחצ

ואנחנו דווקא אוהבים ערסים

הסרטים של דיאודורנט הגוף AXE (מבית ראובני פרידן) כבר גרמו בעבר לבחורה שבינינו לצרבת, ובצדק. הארומה הערסית שמרחפת מעל המתמרחים בחומר הריחני הזה אינה לרוחנו. ואנחנו דווקא אוהבים ערסים. אבל בניגוד לטלוויזיה, אותה אפשר לכבות, או לשבור, שלטי החוצות החדשים של AXE עוררו בנו דחף עז להטביע את כל צוות הקריאטיב, ורצוי בדיאודורנט הלז.

המשוואה הוולגרית שעומדת בבסיס ההבטחה הפרסומית (תתמרח ב-AXE- תשיג זיון) בסרטים, הופכת לפשטנית אף יותר כשרואים אותה ב-40 מעלות חום. פנינים כ"עוד תתחנן לישון לבד", "תתרגל להיות גבר מבוקש", וגולת הכותרת "כל יום אקסית חדשה" (שימו לב למשחק המילים הלא מוצלח) מתאימות כפנייה לבבונים או לדודו טופז, אבל לא למטרוסקסואלים. הפנימו.

המלצת המערכת: התנתקות, בעיקר מהקריאטיב המעפן.

(AXE, ראובני פרידן)

מתוך רחמים
מתוך רחמים 

עדכון אחרון : 16/8/2005 14:40
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
  • עוד ב''אוכלים סרטים''

כותרות קודמות
כותרות נוספות
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים