החבילה (לא) הגיעה
דניאל ואורית עוזאני שלחו חבילה יקרת ערך לארץ, במהלך ירח הדבש שלהם לתאילנד. מאז, אבדו עקבותיה בדואר ישראל
דניאל ואורית הגיעו לסניף הדואר ליד בית המלון בו שהו, שם המליצו להם לשלוח את החבילה במשלח אקספרס אווירי המגיע בתוך כמה ימים באופן בטוח יותר, כיוון שמשלוח אווירי רגיל או משלוח ימי – מגיע לארץ לאחר שבועות ארוכים. דניאל שילם על המשלוח 200 דולר, ושלח את החבילה לבית הוריו בנתניה וחזר שמח וטוב לב למלון לסעוד ארוחת ערב עם אורית.
דניאל ואורית המשיכו בטיול שלושה שבועות נוספים שמחים ורגועים על כך שהמשלוח היקר שלהם עושה את דרכו לארץ בבטחה. זמן קצר לפני חזרתם לארץ, התקשר דניאל להוריו לוודא אם החבילה הגיעה, אך נענה בשלילה.
הזוג המאושר חזר לארץ ולאחר שפרקו המזוודות וחילקו המתנות, החליט דניאל ללכת לסניף הדואר ברחוב הרצל בנתניה על מנת לבדוק מה עלה בגורל המכנסיים, החולצות והמצלמה ששלח מתאילנד. כשהגיע לסניף, הרגיע מנהל הסניף את דניאל הלחוץ ואמר לו כי לחבילות מתאילנד הרחוקה לוקח זמן רב להגיע לארץ, וכי ברגע שהחבילה תגיע – תשלח מיידית הודעה לזוג הצעיר.
כעבור שבועיים דניאל החליט ללכת לסניף אחר בנתניה, אך כיוון שגם שם נענה בשלילה החליט לשוב ולהתקשר לסניף ברחוב הרצל. שם, להפתעתו נאמר לו כי כיוון שבני הזוג לא באו לקחת את החבילה - היא הוטסה בחזרה לתאילנד. דניאל ההמום ביקש לדעת כיצד הדבר ייתכן ואך בסניף לא השיבו. לאחר כמה ימים מורטי עצבים, דניאל ואורית ניסו לברר שוב היכן החבילה, אך במקום עזרה ומענה - זכו להערות מזלזלות על כך שהם "נודניקים".
בני הזוג נפגעו מהיחס, אך המשיכו בחקירה המפותלת אחר עקבות החבילה הנעלמת. לאחר שהתחננו לקבל תשובה כלשהי באשר לגורל של החפצים יקרי הערך ששלחו כבר לפני כחודש וחצי לארץ – הפנו אותם מדואר ישראל לדבר עם ההנהלה בירושלים. שם, הסבירו לזוג כי ככל הנראה החבילה יקרת הערך אבדה בדרך, והציעו לזוג 800 שקל – בתמורה לדמי משלוח החבילה (שכזכור עלה 200 דולר).
דניאל המאוכזב סירב לקבל את סכום הכסף הזה בלבד ואמר לנו כי הוא מעוניין כי בדואר ישראל יערכו בדיקה מקיפה באשר לחבילה ששלח, וכן דרש פיצוי הולם על תכולתה.
מדואר ישראל נמסר כי לזוג הוצע פיצוי כספי, בהתאם לתקנות. "הדואר אינו יכול להשיב לבני הזוג, עם כל הצער שבדבר פיצוי כספי על תכולת החבילה. מי ששולח חבילה לארץ צריך לבטח אותה - והפיצוי הכספי מתקבל מחברת הביטוח. דואר ישראל משנע מידי יום 1.2 מיליון חבילות, ומידי פעם חבילות הולכות לאיבוד. בדואר עושים את מירב המאמצים לסייע ללקוחות ולספק להם שירות אדיב בכל בעיה שהיא".
דניאל לא מרוצה מהתגובה, כיוון שלטענתו ניתן היה להציל את החבילה שלו עם קצת יותר תשומת לב ואחריות מצד עובדי הדואר. לדבריו החבילה לא אבדה במהלך השינוע מתאילנד לישראל - אלא מחלמאות בקשר שבין הסניפים בארץ. "יתכן מאוד שהחבילה נמצאת עדיין במרתפים של הסניף המרכזי בירושלים", הוא אומר ועדיין מקווה בסתר ליבו שיום יבוא והחבילה שלו סוף סוף תגיע ליעדה.
nrg "צרכנות הוגנת" שם לעצמו למטרה לעזור בשיפור תרבות השירותים שניתנים בארץ. דרך האתר כולכם יכולים להתלונן על עוולה שנגרמה לכם, על שירות שלא קיבלתם או על יחס לא הוגן. לאחר מילוי הפרטים, תלונתכם תועבר ישירות לגוף עליו אתם מלינים והגוף ישיב לפניותיכם באמצעותינו. באם נראה שאכן נגרם לכם אי-צדק משווע, נתגייס למענכם ואולי גם נפרסם את המקרה ב-nrg כלכלה.
לשליחת תלונה היכנסו לאתר: צרכנות הוגנת