בין הסורגים
לקוח שרכש לפני כמה שנים סורגים מחברת מקסידור גילה כי בניגוד למובטח החברה לא רוצה לבוא להתקין סורגים נוספים. למה? "כי זה לא משתלם"
כך גם במקרה של פ' מאיזור המרכז, שרכש לפני כמה שנים מספר סורגים לביתו מחברת מקסידור בעלות של אלפי שקלים - אך כעת החברה אינה מעוניינת להמשיך את ההתקשרות איתו, כיוון שהדבר "לא משתלם לה".
"לפני כמה שבועות, החלטנו אשתי ואני כי הגיעה העת להתקין סורגים גם בחלון נוסף של חדר הילדים", מספר פ'. "כאשר התקשרתי לחברה ורציתי לתאם את ההתקנה, מסרו לי בשירות הלקוחות כי החברה שינתה מדיניות, וכעת היא לא מבצעת התקנה של תריס בודד כיוון שהדבר לא משתלם לה".
"זכותה של כל חברה מסחרית לשנות מדיניות על מנת להפוך לרווחית יותר. אך, בעשותה זאת כדאי שתקפיד לשמור על זכויותיהם של לקוחותיה הוותיקים", הוא מוסיף.
לדבריו, הוא חש מרומה, מאחר וכאשר ביצע את העיסקה עם החברה לראשונה, נמסר לו שכאשר ירצה להוסיף תריסים נוספים - יוכל לעשות זאת ללא בעיה. פ' מסביר שהוא יכול לרכוש עכשיו תריסים מחברה אחרת - אך הדבר יצור חוסר אחידות בעיצוב הבית.
"זה פשוט לא הוגן", הוא אומר, "אני כעת לקוח שבוי של החברה. בסך הכל רציתי להמשיך את העיסקה עם מקסידור".
עו"ד עינת ברכה מארגון אמון הציבור מסרה כי "אם ניתנה לצרכן התחייבות כי כאשר יחפוץ יוכל לרכוש סורג תואם נוסף, אזי על העסק לעמוד בהתחיבות זו גם אם בינתיים השתנתה מדיניות החברה - כל חברה כמובן רשאית לשנות את מדיניותה מעת לעת אולם אינה רשאית לפגוע בהתחייבויות שניתנו לצרכנים בעבר".
עד לפרסום הכתבה לא התקבלה תגובת החברה לטענות כלפיה.
מהי צרכנות הוגנת?
אתר "צרכנות הוגנת" נועד כדי לעזור ולהילחם לשיפור תרבות השירות. דרך האתר תוכלו להתלונן על שירות שלא קיבלתם
או על יחס לא הוגן. אנו ננסה להתגייס למענכם ולעזור לכם לקבל את השירות הראוי.
לשליחת תלונות: אתר צרכנות הוגנת.