שינוי בדקה ה-90
י' הזמין להוריו, עולים חדשים מרוסיה, נופש בדקה ה-90. ברגע האחרון, החליטה החברה לבטל את העיסקה בטענה שהמלון בתפוסה מלאה, והציעה דיל חדש בתוספת תשלום. י' לא התייאש והתקשר למלון - מה רבה הייתה ההפתעה כשנאמר לו שהמלון חצי ריק
י' מאיזור המרכז פנה בשם הוריו, עולים חדשים מרוסיה, לצרכנות הוגנת, לאחר שהתאכזבו מהשירות שקיבלו מחברת הדקה ה-90.
"אבי ואמי מעולם לא היו בחו"ל. לכן, לקראת יום הנישואין ה-30 שלהם החלטתי להגשים להם חלום ולפנק אותם בנסיעה לחו"ל", הוא מספר. "כמה ימים לפני היום החגיגי פניתי לדקה ה-90, ונציג של החברה מצא להורים שלי דיל של ארבעה לילות במלון "בל אייר" ברודוס ביוון.
במהלך השיחה עם הנציג, הדגשתי במיוחד את העובדה שהוריי הם אנשים קשיי-יום והסוכן התחייב ואמר "שאין לי ולהורי מה לדאוג בקשר לטיסה ולמלון, ושהוא מצ'פר אותם בחדר נהדר עם נוף לים", ממשיך י'.
"כמובן, שגם אני וגם הוריי היינו שבעי רצון מהשיחה והזמנו את החבילה הזוגית. במשך כל אותו סוף השבוע הוריי התכוננו במרץ לנופש, סידרו מזוודות, סיפרו לחברים ולמשפחה ואף קנו מט"ח. שניהם לקחו שבוע חופש מהעבודה, במיוחד על-מנת להגשים את חלומם ולטוס לחו"ל בפעם הראשונה בחייהם", מתאר י'.
"לכן, נדהמנו כאשר נציגה של הדקה ה-90 התקשרה יומיים לפני הטיסה, ובישרה כי החבילה מבוטלת מאחר ואין מקום במלון, זאת, על אף ההבטחה המפורשת של הנציג שאין לנו מה לדאוג בקשר לחופשה. בנוסף, הציעה הנציגה לשריין לנו מלון אחר בעלות של 70 דולר נוספים לאדם. אולם, הוריי לא הסכימו לדרישה זו עכב קשייהם הכלכליים", אומר י'. "בסופו של דבר העיסקה כולה בוטלה כשבטופס הביטול נכתב כי הסיבה לכך היא שאין מקום במלון".
י' לא הסתפק בכך והתקשר לבית המלון שהובטח להוריו. "בשיחה, עם מנהל המלון הובהר לי שאין שום בעיית תפוסה במקום, ושכרגע רק חצי מהחדרים מאוכלסים. אולם לדקה ה-90 לא הייתה תשובה כאשר פניתי אליהם עם המקרה".
י' מסכם ואומר כי החברה גרמה עוגמת נפש מאוד גדולה להוריו, שבמקום לחגוג הם נאלצים להעביר את החופשה שלהם בבית. שניהם חשים כעס רב, אך לא יכולים להביע אותו בעצמם מול החברה עקב קשיי השפה.
כל ניסיוננו לקבל מענה מהדקה ה-90 באשר למקרה של י' עלו בתוהו, ועד לפרסום הידיעה לא התקבלה תגובת החברה לטענות שהופנו כלפיה.
ומה יש לחוק לומר במקרים מעין אלה? עו"ד עינת ברכה ראש המחלקה המשפטית בארגון אמון הציבור מסרה, כי על פי התלונה נראה כי חלום נוסף של צרכנים המתכננים את חופשתם ומשקיעים בה ממיטב כספם - מתנפץ. מהתלונה עולה הפרה חמורה וגסה של התחייבות מפורשת על ידי סוכנות הנסיעות, תוך גרימת נזק לצרכנים.
לדברי ברכה, ענף התיירות מאופיין בבעיות צרכניות רבות, אחת מהן היא הפרת התחייבויות שניתנו לצרכנים. פעמים רבות מדובר בנזק רב ומשמעותי בימי חופשה ובציון אירועים מיוחדים שקשה לכמת אותם. עמדת אמון הציבור היא שעסקים אינם יכולים להתחמק ממתן פיצוי אמיתי לצרכנים בגין עוגמת נפש.
מהי "צרכנות הוגנת"?
אתר "צרכנות הוגנת" נועד כדי לעזור ולהילחם לשיפור תרבות השירות. דרך האתר תוכלו להתלונן על שירות שלא קיבלתם
או על יחס לא הוגן. אנו ננסה להתגייס למענכם ולעזור לכם לקבל את השירות הראוי.
לשליחת תלונות: אתר צרכנות הוגנת.