קל להיכנס לכושר - אבל איך יוצאים?!
ניסיתם להפסיק את המנוי בחדר הכושר ללא הצלחה? אתם לא היחידים. לאתר "צרכנות הוגנת" מגיעות פניות רבות של לקוחות שפשוט רוצים להפסיק להתאמן. אמון הציבור מספק כמה טיפים לפני שחותמים על החוזה
נ' מהשרון היא אחת מהן. "לפני כמה חודשים החלטתי לעשות מנוי לאחת מרשתות חדרי הכושר המפורסמות בארץ" היא מספרת. "באתי למקום, התרשמתי ממנו לחיוב, ולכן החלטתי להירשם למקום ולשלם מידי חודש כ-250 שקל. אך, לאחר חודש של אימונים החלטתי שאני מעוניינת לעבור לרשת אחרת בה שמים דגש יותר על חוגי עיצוב הגוף. כאשר פניתי להנהלת חדר הכושר נאמר לי חד וחלק שאני פשוט לא יכולה לבטל את המנוי, אלא רק להקפיא אותו". לדברי נ', היא מבינה שחתמה על חוזה מחייב עם המכון, אך לטענתה לא ייתכן שמדובר ב"חתונה קתולית" ושהיא אינה יכולה לשנות את דעתה אם היא רוצה לבטל את המנוי, גם כעבור זמן קצר.
גם ש' נתקלה בבעיה דומה עם חדר הכושר שלה, "לאחר כמה חודשים בהם הייתי מתאמנת מידי שבוע, גילו לי פריצת דיסק בגב. הרשת דרשה ממני אישור על כך, אם ברצוני לבטל את המנוי - אך הרופא שלי היה בחו"ל. עם זאת, הסברתי לרשת שאין לי אישור רפואי כפי שנדרש ולכן אני לא יכולה להתאמן. ברשת לא ויתרו והמשיכו לחייב אותי עד תום המנוי.
ברשת הולמס פלייס המפעילה יותר מעשרה חדרי כושר ברחבי הארץ בהם מתאמנים אלפי לקוחות, מדגישים כי הם דווקא מנסים לבוא לקראת המתאמנים. מהנהלת הרשת נמסר, כי בשנתיים הראשונות למנוי אפשר להקפיא אותו לשבועיים, ולאחר מכן לחודש אחד - כל זאת ללא תשלום. עם זאת, ניתן להקפיא את המנוי ליותר זמן בסכום סמלי. במקביל נמסר, כי ניתן לבטל את המנוי רק במקרים רפואיים שלא מאפשרים לאדם לעסוק בספורט, אך ניתן למכור אותו במידת הצורך.
מאמון הציבור נמסר, כי למרות שבחוזים של חדרי הכושר יש מגבלות על זכות הביטול של הצרכן, צרכן שמעוניין לבטל את החוזה מסיבה מוצדקת (למשל מגבלה בריאותית או העתקת מקום מגורים ) צריך לפנות למכון בבקשה מיוחדת (רצוי גם בכתב) ולהתעקש על הביטול. במקרים מסוימים בית המשפט קבע כי מגבלה גורפת על הביטול היא תנאי מקפח בחוזה אחיד ולכן אינה תקפה.
חשוב לדעת לפני החתימה על המנוי
כאמור, החוזה אשר נחתם עם חדר הכושר הינו מחייב. על כן, באמון הציבור מספקים כמה נקודות חשובות לתשומת לב לפני חתימה על המנוי.
ראשית - ערכו סיור במכון טרם החתימה. בדקו האם במכון עובדים מדריכים מוסמכים, האם היחס בין מספר המדריכים למתאמנים מספק וכמה חוגים מתקיימים בו.
במידה והחלטתם לעשות מנוי - הקפידו לקרוא היטב את החוזה לפני החתימה. בתוך כך, שימו לב לזכות הביטול - האם ניתן לבטל את המנוי ולקבל את כספכם חזרה במידת הצורך ומהם דמי ביטול. בנוסף, בדקו האם ניתן להעביר את
המנוי לאדם אחר, האם ניתן להקפיא מנוי ולכמה זמן (חשוב למקרה בו נוסעים לחו"ל) והאם יש מגבלה על מספר הפעמים שניתן להקפיא את המנוי. עוד כדאי לבדוק מהי מדיניות המכון באשר לביטול המנוי בשל מחלה ממושכת.
במקביל, דרשו לקבל בכתב מהמכון כל הבטחה הניתנת לכם (נקודות יציאה, הנחות, תוספות שיעורים ומבצעים). עם זאת, למרות ההנחה הניתנת אל תתפתו לשלם את כל הכסף בתשלום אחד. במידה ואתם משלמים בכרטיס אשראי שלמו במספר רב ככל האפשר של תשלומים, כך שאם המכון יסגר ניתן יהיה לבטל אותם.
מהי צרכנות הוגנת?
אתר "צרכנות הוגנת" נועד כדי לעזור ולהילחם לשיפור תרבות השירות. דרך האתר תוכלו להתלונן על שירות שלא קיבלתם או על יחס לא הוגן. אנו ננסה להתגייס למענכם ולעזור לכם לקבל את השירות הראוי.
לשליחת תלונות: אתר צרכנות הוגנת.