אמפא אינה עונה
ביטוח מזגנים הוא עניין די תיאורטי בחום הישראלי, לפחות בכל הנוגע לחברת אמפא. לקוחות החברה, שנתקעו עם מזגנים מקולקלים, התקשו לקבל מענה במקרה של תקלות - וכך גם אנחנו
"במהלך חודש יולי התקלקל המזגן בביתנו, עליו אני משלם ביטוח של 473 שקל לשנה", מספר יהושע מהצפון, "8 ימים לאחר שיצרנו קשר עם חברת אמפא היא שלחה אלינו מעריך שקבע שהמנוע במזגן מקולקל ויש להחליפו, ושעלי להתקשר לשירות לקוחות כדי להזמין טכנאי שבפועל יתקן את המזגן".
כאן לדברי יהושע החלה מסכת אירועים מרגיזה למדי. "רק לאחר שבועיים לוהטים הגיע טכנאי שפירק את המזגן המקולקל לחלוטין, אך טען לבסוף שאינו יכול לטפל בו ושעליי להתקשר שוב לשירות הלקוחות כדי שיחליפו אותו". מאז, לדברי יהושע, עבר חודש ימים ולמרות אינספור פניות לשירות הלקוחות ותחינות שיגיעו לתקן את המזגן - אף אחד לא יצר עימו קשר. "אני מרגיש מרומה. לא סתם בחרתי לשלם מאות שקלים לשנה על ביטוח לתקלות. בנתיים כל השבועות האחרונים אני ומשפחתי סבלנו מהחום הכבד - ונראה שלחברה פשוט לא אכפת מאיתנו", מסכם יהושע.
ע' מהמרכז אף היא מלאת טענות על שירות הלקוחות של החברה. "לאחר שהתקלקל המזגן בביתי פניתי לשירות הלקוחות של החברה, שהתחייב לשלוח לי טכנאי כעבור יותר משבוע. כיוון שביתי הקטנה הייתה חולה רציתי לבדוק האם ניתן להקדים את בואו. רק לאחר 33 דקות המתנה הועבר לי מנהל שירות הלקוחות שהשיב לי בשלילה", מספרת ע'.
ע' לא התייאשה, והתקשרה כמה ימים לאחר מכן שוב, כדי לבדוק האם בכל זאת ניתן יהיה להקדים את בואו של הטכנאי. "אז, חיכיתי 42 דקות לשירות הלקוחות שסירבו להעביר לי בכל תוקף את המנהל וביקשו שאשלח פקס עם פנייתי - פקס שמעולם לא נענה". לדברי ע' היא לא מבקשת פיצוי כספי אלא בסך הכל שתוכל לשוחח עם שירות הלקוחות ושטכנאי יגיע בזמן סביר לתקן את התקלה בביתה.
כאשר פנינו לשירות הלקוחות של החברה המתנו גם אנו דקות ארוכות, בטרם ענתה לנו נציגת שירות שהמשיכה להחזיק אותנו בהמתנה כמה דקות כאשר ביקשנו לשוחח עם ההנהלה.
ומה בכל זאת הייתה תגובת ההנהלה לטענות כלפיה? מאמפא נמסר, כי לגבי המקרה של יהושע, לא ניתן היה לטפל במזגן במקום, עקב בעיה בטיחותית, ולכן המזגן נלקח לתיקון במעבדות החברה. לגבי ע', לבקשתה וכהתחשבות בביתה החולה, כבר לפני שלושה ימים טכנאי הגיע לביתה ותיקן את המוצר. לאור תלונתה, כי עדיין המזגן אינו מקרר מספיק, תואם ביקור של טכנאי בכיר שיגיע לבדיקה נוספת כבר מחר. יצויין כי כל הטיפול נמצא בטיפולו האישי של מנהל פניות הציבור בחברה.
לגבי זמן ההמתנה לנציג שירות מהחברה נמסר, כי בעקבות מזג האוויר החריג, חלה עליה חדה במספר הפונים למרכזי השירות למוצרי חשמל בכלל ולמזגנים בפרט ולעיתים זמן ההמתנה ארוך מהרגיל והחברה פועלת על מנת לתת מענה מהיר ככל הניתן. בנוסף, מסרה ההנהלה כי החברה מטפלת בכ-10 אלף פניות ביום ומעניקה שירות ללמעלה מ-550 אלף בתי אב מדי שנה, אך יחד עם זאת מתחייבת "לעשות הכל על מנת ללמוד ממקרים אלו במטרה להמשיך ולהעניק את השירות הטוב ביותר ללקוחותינו".
ומה אומר החוק? מארגון אמון הציבור נמסר, כי אם המכשיר החשמלי נרכש אחרי יולי 2006, אז נכנסו התקנות החדשות לחוק הגנת הצרכן בדבר אחריות ושירות לאחר מכירה - בשנה הראשונה לאחר הקנייה על החברה לתקן את התקלות המתעוררות במוצר החשמלי עד 3 ימים מהדיווח עליו. לאחר השנה הראשונה, על החברה לעמוד בהתחייבותייה הכתובות בתעודת הביטוח.
מהי "צרכנות הוגנת"?
אתר "צרכנות הוגנת" נועד כדי לעזור ולהילחם לשיפור תרבות השירות. דרך האתר תוכלו להתלונן על שירות שלא קיבלתם
או על יחס לא הוגן. אנו ננסה להתגייס למענכם ולעזור לכם לקבל את השירות הראוי.
לשליחת תלונות: אתר צרכנות הוגנת