העיסקה מבוטלת!
הם עושים הכל כדי לשכנע אותך לקנות, אבל במידה ושינית את דעתך ואתה מעוניין לבטל את העיסקה, נעלמים החיוכים והכוונות הטובות ומתחילה הבירוקרטיה והסחבת. מה אומר החוק?
גם ל-מ' מתל אביב אירע מקרה דומה כאשר רצה להתנתק מספקית האינטרנט שלו. במשך כמה ימים התקשר מ' והצהיר על רצונו - אך נאלץ להתמודד עם שיחות שכנוע של נציגי שירות שונים וראשי המחלקות בטרם הסכימו סוף סוף לבטל את העיסקה. בינתיים, המונה דפק - ומ' שילם ביוקר על ימי השכנוע.
ש' מאיזור הצפון רצה אף הוא לבטל עיסקה שעשה, אך נדחה ונדחה בבקשתו עד אשר חלפו 14 הימים במהלכם יכול היה להחזיר את המוצר.
המקרים הללו בוודאי לא נשמעים לכם דימיוניים. לקוחות רבים נתקלים בקשיים בביטול עיסקה. בעוד שסוכני המכירות עושים כל שביכולתם על מנת לסייע ולעזור בעת הקנייה, אך כאשר הלקוח רוצה לבטל ולקבל את הכסף חזרה - הם מערימים עליו קשיים שונים ומשונים.
אז מה אומר החוק במקרים אלה?
באמון הציבור מדגישים כי החוק במקרים אלה הוא לצידם של הלקוחות. לדברי עו"ד עינת ברכה מהארגון, עסק שמוכר בחנות ולא במכר מרחוק או ברוכלות, מחוייב לפרסם מדיניות ביטול עיסקאות,
ולעמוד בה באופן מיידי.
לדבריה, אם למשל העסק מצהיר שהוא מאפשר לבטל את העיסקה תוך 14 ימים ולהשיב לצרכן את כספו, הוא מחויב לעשות כן. בכל מקרה אומרת ברכה, העסק חייב לפעול במהירות וביעילות ולא להטיל על הצרכן מגבלות לביטול העיסקה. עסקים שמקשים על הצרכן לבטל עיסקה, או מערימים על הלקוח קשיים לעשות כן, פועלים שלא כדין.
מהי צרכנות הוגנת?
אתר "צרכנות הוגנת" נועד כדי לעזור ולהילחם לשיפור תרבות השירות. דרך האתר תוכלו להתלונן על שירות שלא קיבלתם
או על יחס לא הוגן. אנו ננסה להתגייס למענכם ולעזור לכם לקבל את השירות הראוי.
לשליחת תלונות: אתר צרכנות הוגנת.