מלחמת טריטוריות
כבר לא תופעה חולפת. הכניסה של רמי לוי לגוש דן הינה ללא ספק הנפת סדין אדום בפני שופרסל וצעד ראשון לקראת התרחבות והפיכה לרשת כלל-ארצית
תחילה האמינו בשופרסל וברבוע הכחול כי מדובר בתופעה חולפת, אך משראו כי הגיע כדי להישאר, פעלו באופן מקומי בשכונת תלפיות בירושלים, שבה ממוקמים דלת לצד דלת סניפי שופרסל, מגה ולוי. באותם סניפים התאימו בשופרסל וברבוע הכחול את המחירים לאלו של לוי.
אלא שלוי סירב להישאר ירושלמי בלבד והחל להפיץ את בשורת המחירים הנמוכים לכל הארץ. כמעט בכל סקר מחירים לקראת החגים נמצא כי לוי מציע את הסל הזול ביותר ובפער משמעותי מהמתחרים.
בהמשך העז לוי ופרץ את חומות ירושלים לעבר קסטינה והקריות. שם כבר לא יכלו בשופרסל וברבוע הכחול לשתוק - ומה שהחל כמבצע השקת הסניף שלו, הפך למלחמת מחירים על עוף, חלב ולחם, שמחירם הפך ללא יותר
מסמלי.
כשכולם כבר איבדו את התקווה למציאת פתרון לבלימת מלחמת המחירים, הגיעה הישועה. לידי עסקים הגיע מסמך התנאים המגבילים שהושתו על שופרסל על-ידי הממונה על ההגבלים העסקיים כתנאי לרכישת קלאבמרקט.
בין התנאים נמצא זה הקובע כי אסור לשופרסל להוריד מחירים רק מול מתחרה פרטי. כך הוחלט מתוך רצון להגן על הרשתות הפרטיות, שהורדת מחירים רק בסניפים הסמוכים להן עלולה לחסלן בשל חוסר האיזון בין אורך הנשימה של שופרסל לזה שלהן.
המסמך שנחשף בעסקים הרגיע את הרוחות, ומחירי העוף טיפסו חזרה לרמה המאפיינת אותם בימים כתיקונם. מאז נשמר שקט יחסי, ואולם ברור לכל כי הוא צפוי להיות מופר ממש בקרוב.
הכניסה של רמי לוי לגוש דן הינה ללא ספק הנפת סדין אדום בפני שופרסל וצעד ראשון לקראת התרחבות והפיכה לרשת כלל-ארצית.
בעוד שהרבוע הכחול משוחררת יחסית מכבלי הרשות להגבלים עסקיים, בשופרסל ייאלצו לתור אחר פתרונות יצירתיים לחדירה של לוי לזירה.